Der har været en del snak i medierne og fra politisk side om at fjerne momsen på frugt og grønt for at få os til at spise sundere, men der er ikke gjort en disse ved det.
Derfor har jeg forsøgt at udtænkte en lille smart plan der er smuk, sund og simpel.
Jeg vil gerne have meget feedback mit koncept.
Det går ud på at plante frugt træer på hvert eneste gadehjørne ( bogstavlig talt ) i de danske Storbyer som feks København.
Idéen er så at folk om sommeren eller i det sene efterår stille og roligt kan gå ned og forsyne sig med gratis pærer, æbler, blommer, kirsbær o.s.v - der skal være så mange frugttræer at man ikke slår hinanden til plukfisk for at få et lille gratis "måltid" - der er helt sikkert mange hjemløse og fattige familier der vil få stor gavn af dette super søde projekt.
Jeg havde tænkt mig at træerne skal sponsoreres af firmaer der i forvejen har en "grøn profil" - det kunne være f.eks være helsekost-forretninger, men det kunne også være den lokale gartner/blomsterhandler, det er kun fantasien der sætter grænsen.
Jeg forestiller mig at man måske kunne grave nogen fuldvoksne træer op ude fra bøhlandet op, og plante dem direkte ned i den Københavnske "muldjord", Vi Københaner har altså ikke tålmodighed på at vente i 10 år på at se et lille frø vokse op fra jorden og blive til et frugtræ, eller retter sagt jeg har i hvert fald ikke tålmodighed til det.
Jeg kender ikke noget til "landbrugsområdet" - og ved ikke hvor meget et frugttræ er værd i kroner og øre, men det er vel nok noget i stil med omkring de 5-10.000 kroner, så kommer der noget transport og grave op og grave ned udgifter ved siden af - et slaug på tasken er vel at et firma kan slippe afsted med at betale 20.000-25.000 kroner for at sponsorer et frugttræ, der bliver indgravet et logo eller et link ( en stregkode ) i træets bark så folk kan se hvilket firma man skal takke.
Derudover har jeg tænkt mig at man har en hjemmeside og en mobil applikation hvor man kan søge efter frugtræer, det kunne være at man lige havde lyst til sætte tænderne i en saftig blomme, så indtaster man bare "blommetræ" og vupti, så dukker der en liste frem med alle de blommetræer der findes indfor ens geografiske område op på skærmen og man kan så også se hvilket firma der plantet de forskellige blommetræer.
Det var vist bare lige det, nu vil jeg gerne få noget feedback på det...