Jeg har lavet en aftale om 300 opkald og giver 16,000 + moms for det :-)
Når jeg nu er i gang, synes jeg faktisk ikke det er en speciel god pris, hvis det er 300 ja/nej kald. Det er tæsket igennem på en halv uge. Med mindre der er andet i det for call centeret, er de jo ligeglade om svaret er ja eller nej. Faktisk er det nok både hurtigere og lettere for dem at sende en e-mail end skulle gennem punkterne 2 - 4.
Jeg synes du skal prøve at tage 30 -40 opkald selv, og vurdere om du synes det er 16.000 kr. værd at de tager sig af resten.
Jeg er meget enig i mange punkter med "igang" . Det er vigtigt at man spørger ind til kundens behov, og lader kunden tale selv. De andre fjolser der ringer via telemarketing bureau spotter man lynhurtigt - den sædvanlige , gab gab salgstale + de næsten er videre til næste kunde. Det er alt for tydeligt det blot er lange lister de ringer udfra, og ofte ikke ved nok om hvad de sælger.
I den anden af røreret sidder altså en kunde, og det er her udgangspunktet skal være - ikke dit produkt.
Men det var mere for at reagere på at produktet skulle være dårligt, hvis du er nød til at sælge det på en "rigtig" dialog. Det er jeg ikke enig i.
He he, jeg er helt enig! :-)
Var nu også mest for at ramme dem der holder de længste salgstaler, om de produkter der jo intet er værd. Alt andet er balance.
Faktisk tænker jeg hvergang en sælger respektere mit nej, at hey, ham ville jeg måske egentlig godt have handlet med så.. ;-) For han forstod jo i hvert fald ét behov jeg havde lige der.
Måske kunne der godt nævnes i starten, at det er rabat på diesel og færge, i såfald, ved jeg som kunde nok til at kunne sige om jeg er interesseret. Og branchen er så presset, at de nok skal reagere, hvis det er konkurrencedygtige priser...
Nu er jeg ikke lige klar over hvor mange vognmænd som der er i dit søgelys.
Men hvis du har hyret et selskab til at varetage tele salget, hvorfor lader du ikke dem koncentrere sig om det. Tænk hvis du støder ind i deres opkald?
Samtidig når du nu alligevel har besluttet dig for at prøve salgsfasen af, hvorfor fokusere du så ikke på at møde kunden? Det er lidt noget andet end telesalg men til gengæld ser du kunden i øjnene med det samme.
Lad dine hyrede sælger tage sig af deres og så prøv evt kræfter med besøg. På den måde kan du også måle hitraten.
Jeg er IKKE telesælger så har ikke verdens største erfaring heri, men i min verden må du aldrig starte en indledning med at give kunden muligheden for at sige nej. Ved selvfølgelig ikke om det er det samme for tele salg, men......har du lyst til.....? øh nej, dut-dut-dut!
Jeg har ikke noget svar på hvad man ellers kunne sige i telefonen....det er derfor jeg hellere vil se kunden i øjnene.
Jeg har lavet en aftale om 300 opkald og giver 16,000 + moms for det :-)
Hej Mikkel.
Nu brugte jeg en del af påsken på at følge lidt med i nogle af dine projekter. Men når du deler så gavmildt ud af dine opstartstanker, kunne det være sjovt at høre hvordan det egentlig er gået
Har du fået ringet til noget? Hvis ja, hvordan gik det?
Har Call Centeret ringet til nogen? Hvis ja, hvordan gik det så?
Det kommer selvfølgelig ikke mig ved, så hvis du ikke vil svare er det ok. Men det kunne være sjovt at følge udviklingen.
Jeg synes det ser OK ud - og man skal selvfølgelig vide hvad man vil/skal sige - og uden at det lyder alt for skolet og at man sidder og læser op.
Personligt kan jeg godt lide en indledning (efter man har præsenteret sig og firmaet) med "forstyrrer jeg". Grunden til det er "at man forstyrre" - der er ikke nogen som sidder og venter på at man ringer til dem. Det viser samtidig at man har respekt for andres tid - og ikke mindst så pirrer det lidt til folks nysgerrighed.
Hvis de svarer "nej" (at du ikke forstyrrer) så kører du bare på. Hvis de svarer "ja" så aftaler du et andet tidspunkt hvor du kan ringe tilbage. Mange svarer også "det kommer an hvorfor du ringer" - og så kan du jo fortælle dem det.
Jeg tror din case bliver svær at lukke i første opkald - da de vil se noget på skrift - så du skal nok forvente at skulle sende/maile til dem og så følge op.
Jeg ville have tilbudt dem eksempel 30 kr. garanteret (uanset resultat) - Svarende til 30 - 50% af normal prisen. Herefter ville jeg give 60 - 70% af det du normalt ville have givet for et salg (600 - 700 kr.) hvis de siger ja.
Samme model bruger vi til mange af vores nye kunder.
300 * 30 = 9.000 kr. 300 * 0,04 * 700 = 8.400 kr.
På den måde tjener TM-firmaet lidt mere, hvis de når målet, end de normalt ville, men samtidig hvis de er elendige får de under normal prisen. Og skaber de MANGE flere salg end forventet, er du jo også tilfreds??