Hej Mikkel.
Der er kommet en masse personlige meningen om fragt eller ikke fragt... jeg prøver at forholde mig objektivt til det og give dig nogle små informationer omkring hvordan du kunne øge din konvertering.
Du skal forholde dig til den situation du sætter dine besøgende i - med det mener jeg at beslutningsprocessen er helt anderledes (og dermed adfærden) om der shoppes biler eller tyggegummi. Det behøver ikke være prisen der afgør "længden" af den beslutningsproces - det kan sagtens være tiden som folk skal bruge på at vente på deres varer der afgør om de vælger dig eller andre - det kan være mange ting.
Har du kigget på din konkurrencesituation (hvad er dine besøgendes alternativer?), og har du snakket med et par af dine kunder - omkring deres mening omkring fragten (jeg ved godt de aldrig vil give dig den hele sandhed, men nogle gange får man et par guldkorn at arbejde videre med).
Måden du skilter med det, også meget kritisk - netop fordi du har nogle argumenter for hvorfor det skal være så meget... alene det, du føler du skal retfærdiggøre din fragtpris - kan virke negativt - og introducere du den negative vinkel for tidligt i dine besøgendes beslutningsproces, kan jeg garantere at det leder til et uhensigtsmæssigt frafald.
Konverteringsoptimering handler om at guide dine besøgende igennem en rejse - lede dem, og besvare deres ubevidste spørgsmål når de opstår - og forstå at der er visse personer der ALDRIG kommer til at købe dine produkter - hvor meget du end trygler dem, presser dem eller lokker dem.
-Karsten