Halløj alle Helt ny i det her, så bær over med mig....... Går med en drøm om at starte egen butik ( gaveartikler, brugskunst) men har en del ????? Hvor finder jeg de bedste billigste leverandører???? Er der en foreslået salgspris på varene når man køber ved leverandør/grossist (jeg mener det jeg skal sælge varene for)???? og hvad med udsalg??? hvordan fungerer dette??? Beregner i løn til jer selv eller.......????? Det skal ikke være en kæmpe stor butik, men jeg skal selvfølgelig selv kunne leve af det, evt. ansætte en senere. Jeg har selv mest erfaring i papir nusseriet, men ingen erfaring i butik Hvor mange penge skal man bruge til indkøb af varer??? Bogfører i selv, eller har i hjælp på, tænker mest på moms, dette er ikke lige den stærkste side. Indretter i selv butikken, eller er der prof. hjælp på. Og forretningsplan ??? har læst side op og ned, men er ikke blevet klogere, er der nogen der kan hjælpe med en overskuelig plan...............
Håber nogle kan besvare spørgsmålene
Tak tak :)
|
Hejza
Velkommen til Amino. ;)
først vil jeg sige velkommen til realisering af din drøm som Selvstændig.
Leverandør er et vidt begreb. jeg selv har en masse gave artikler som jeg har spredt ud over 3 leverandører. Her får du bare en pris som du skal give for varen, og så er der nogen af dem som FORESLÅR en pris du skal tage for varen. Men hvad er det helt præcis for nogle gaveartikler du tænker på. (Har en brugskunst forretning her i Østbirk som sælger hele deres varelager hvis du leder efter sådan noget. Det kunne være en meget meget billig opstart for dig.
Udsalg? hvad mener du her? Hvordan du holder udsalg, opstarts salg osv?
Lønnen er jo bare det overskud som du har i virksomheden når alle dine udgifter er betalt. Her skal man vudere om du vil tage det hele til dig selv eller investere i at gøre virksomheden større. Ellers (så vidt jeg ved, har revisor til mit ) betaler du bare skat af virksomhedens overskud.
Penge til Køb af varer er en individuel sag. Men at købe meget ind og binde sig for lager kan være en dyr omgang. Måske finde et udvalg som passer dig og finde ud af hvad der går mest af. Og så ved du hvordan du skal ligge presset netop der hvor din butik er bosat.
Jeg bogfører selv det mest normale. Fakturarer, regninger, moms, osv.
og så tager min revisor sig af resten. Indberetninger og alt det sjove ;). Men mit er jo også et APS, hvor du nok vil starte en enkeltmands virksomhed.
Hvis du er kreativ synes jeg da du skal indrette selv så du får noget personlig stil på. Har fået af vide sådan nogle butiks indretningsfætre kan være en dyr affære.
Ja for dytten. Lav en forretningsplan. Så godt som muligt. Og smid den så ned i skuffen. Nu har du en idé om hvad du vil lave, og så går du efter den. Når du så er i tvivl om hvorfor og hvordan kigger du da bare her. Men vær opmærksom på den nemt kan ændre sig.
Håber det gav lidt mening, og ellers vil jeg da bare sige held og lykke.
MVH
Thomas