Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af gaveartikler/brugskunst

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj alle

Helt ny i det her, så bær over med mig.......

Går med en drøm om at starte egen butik ( gaveartikler, brugskunst)  men har en del ?????

Hvor finder jeg de bedste billigste leverandører????

Er der en foreslået salgspris på varene når man køber ved leverandør/grossist (jeg mener det jeg skal sælge varene for)????

og hvad med udsalg??? hvordan fungerer dette???

Beregner i løn til jer selv eller.......?????

Det skal ikke være en kæmpe stor butik, men jeg skal selvfølgelig selv kunne leve af det, evt. ansætte en senere.

Jeg har selv mest erfaring i papir nusseriet, men ingen erfaring i butik

Hvor mange penge skal man bruge til indkøb af varer???

Bogfører i selv, eller har i hjælp på, tænker mest på moms, dette er ikke lige den stærkste side.

Indretter i selv butikken, eller er der prof. hjælp på.

Og forretningsplan  ??? har læst side op og ned, men er ikke blevet klogere, er der nogen der kan hjælpe med en overskuelig plan...............

Håber nogle kan besvare spørgsmålene

Tak tak :)

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 12:46

Hejza

Velkommen til Amino. ;)

først vil jeg sige velkommen til realisering af din drøm som Selvstændig.

Leverandør er et vidt begreb. jeg selv har en masse gave artikler som jeg har spredt ud over 3 leverandører.  Her får du bare en pris som du skal give for varen, og så er der nogen af dem som FORESLÅR en pris du skal tage for varen. Men hvad er det helt præcis for nogle gaveartikler du tænker på. (Har en brugskunst forretning her i Østbirk som sælger hele deres varelager hvis du leder efter sådan noget. Det kunne være en meget meget billig opstart for dig.

Udsalg? hvad mener du her? Hvordan du holder udsalg, opstarts salg osv?

Lønnen er jo bare det overskud som du har i virksomheden når alle dine udgifter er betalt. Her skal man vudere om du vil tage det hele til dig selv eller investere i at gøre virksomheden større. Ellers (så vidt jeg ved, har revisor til mit ) betaler du bare skat af virksomhedens overskud.

Penge til Køb af varer er en individuel sag. Men at købe meget ind og binde sig for lager kan være en dyr omgang. Måske finde et udvalg som passer dig og finde ud af hvad der går mest af. Og så ved du hvordan du skal ligge presset netop der hvor din butik er bosat.

Jeg bogfører selv det mest normale. Fakturarer, regninger, moms, osv.
og så tager min revisor sig af resten. Indberetninger og alt det sjove ;). Men mit er jo også et APS, hvor du nok vil starte en enkeltmands virksomhed.

Hvis du er kreativ synes jeg da du skal indrette selv så du får noget personlig stil på. Har fået af vide sådan nogle butiks indretningsfætre kan være en dyr affære.

Ja for dytten. Lav en forretningsplan. Så godt som muligt. Og smid den så ned i skuffen. Nu har du en idé om hvad du vil lave, og så går du efter den. Når du så er i tvivl om hvorfor og hvordan kigger du da bare her. Men vær opmærksom på den nemt kan ændre sig.

Håber det gav lidt mening, og ellers vil jeg da bare sige held og lykke.

MVH
Thomas

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 12:57

Hej Thomas

Tak for hurtigt svar :)

med brugskunst / gaveartikler, tænker jeg på alt indenfor vaser, lysestager, skåle osv. har du selv butik?? og ja jeg er selv kreativ :)

og mht. til udsalg, ja der mener jeg opstart osv. fødselsdag og ja hvad der nu kommer påske, jul .

hvilken butik i øb, bor ikke langt derfra.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 13:04

Hej igen

den gamle kiosk i Østbirk er lukket, og derinde er der stilt en masse brugskunst op. Så hvis du kontakter ham så er jeg sikker på du kan få nogle rigtig gode priser til at starte op på.

Jeg vil ikke sige jeg selv har butik. Jeg har nok mere et showroom hvor folk kan komme ind og vi kan få en snak omkring deres behov. Jeg er nok mere ovre i reklame artikler, men har da kendte mærker som Kosta Boda, Jamie Oliver, m.m. Jeg holder til i det gamle apotek i østbirk.

Udsalg bestemmer du selv. Hvis du køber en vare ind til 100 kr. og normal sælger du den til 200kr. så bliver det påske og du synes du gerne vil sælge den billigere for at satse på at komme af med mange. Så siger du bare den kkoster 150 kr. i stedet for og smider en dejlig gul seddel på hvor der står 150 kr f.eks.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Tilmeldt 29. Mar 10
Skrevet kl. 13:11

Halløj

Super, tak for det, tror lige jeg vil se på det. og evt. lige kigge forbi dig, så kunne vi evt. lige få en snak, det er altid godt lige at høre noget fra den virkelige verden....:) hvis du har tid til det.

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 13:13

Du skal være velkommen. Så har jeg noget kaffe klar.

Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:09

Er du interesseret i nogen hjemmelave knyttede armbånd, som du kan sælge?

du kan skive på petersen.shane@hotmail.com hvis det lyder noget du kunne sælge:

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:39

hej jeg har en del med polen at gører

gaveartikler      brugskundst       invetar    salgsstativer

axel.polen@gmail.com

Fra Viborg
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 00:18

Hej,

Velkommen til amino, som Thomas er inde på er det det første skridt!

Med hensyn til driften af din forretning, skal der selvfølgelig regnes lidt på det. Der vil jo bestemt være en masse udgifter, som skal betales hele tiden - og, brugskunst forretninger er der jo ved og være nok af.

Men, hvis du mangler en leverandører af brugskunst, har jeg en i Pandrup (ved ålborg) der sælger ALT inden for brugskunst, bla. fra Broste Copehagen - Hvis det har interesse kan du smide mig en mail, så kører jeg gerne med dig derop og finder de rigtige varer, selvfølgelig ganske gratis.

Du skal være mere end velkommen til og smide mig en mail på info@cleanpoint.dk - så skal jeg hjælpe dig så godt jeg kan.

Held og lykke med din forretning!

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Skrevet kl. 12:15

Lige mig igen.

Fido nu er kaffen blevet kold. Stick out tongue
Skide godt Rasmus. Det er da en service der vil noget!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)