Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde en provisionslønnet sælger

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du det er for dyrt ?

Jeg skal give 16,000,- + moms for 300 emner (4%ordre= 12 ordre)

Hvert medlemsskab koster 2999,- + moms (2999,- x 12)

Det skulle give 35899,. + moms i omsætning

Er jeg forkert på den ?

Mikkel

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:09

Hej Mikkel

Nu kan jeg se prisen er en anden, efter vi har skrevet sammen pr. mail, men derfor tror jeg stadig ikke at regne stykket går op. Det er dog min egen mening og derfor kun en formodning.

eks. alle 12 kunder skal betale.Hvordan ser regne stykket ud, hvis et par kunder ikke kan/vil betale eller efter 3 måneder ikke vil være med mere.

(Du vil altid opleve frafald ) 300 emner er ikke 300 emner, der vil altid være fejl, f.eks. firmaer der er lukket, fejl numrer osv.

300 emner er en meget lille test, i forhold til f.eks. 53 timer og 12 salg. Jeg er usikker på om det kan lade sig gøre, men jeg kender jo heller ikke aftalens indhold m.m. så det kan jo sagtens være, at firmaet æder de meromkostninger der vil være i opgaven.

Held og lykke med det. Det er altid spændende med sådan en opgave der skal testes.

Mvh Lars

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 21:30

Hej 

Er det ikke nemmere bare at finde en dygtig sælger og så give ham andel i virksomheden. Altså procentvis partnerskab?

Der er ikke noget galt i at være 100 % provisions lønnet men det kræver sgu meget af en person og af dig.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:41

Hej Martin.

Om det er provision eller en andel i firma giver vel næsten det samme ?

Der vil jo stadig ikke være fast løn.

Der er selvfølig en gevinst ved at være med i en andel  når abonnementet forhåbentlig skal fornyes ;-)

Men det har også været lidt svært og finde udad hvad man lige skal gøre. Tankerne har været mange og om det skulle være en under 18 år, men den droppede jeg hurtigt igen. En ung gut der er lidt fremme i skoen og har solgt avisabonnementer er også intressant, men igen det kræver et kontor i byen. Så tror denne måde er god til en start og få det testet, så kan jeg jo bagefter se om man kunne finde nogen friske sælgere når man ved at det kan sælges og se hvor meget der burde kunne sælges. Det kunne også være en pensioneret vognmand der kender branchen godt.

Der er også praktik muligheden via Jobcentret, men igen et sats, nogen vil arbejde og give den en skalde, andre vil ikke

Ja endnu engang mange muligheder.

Mikkel

Tilmeldt 18. Jul 08
Skrevet kl. 21:59

Hej Mikkel

Mener du stadig det er det samme hvis der skulle afleveres 49 procent i partnerskab?

Martin

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:01

Som jeg regner det ud nu er det også ca. halvdelen der år til telemarketing og derefter er udafhændig af en partner..

Jeg kan se både fordele og ulemper i det

Mikkel

Tilmeldt 18. Jul 08
Skrevet kl. 22:11

MikkelFriis:

Som jeg regner det ud nu er det også ca. halvdelen der år til telemarketing og derefter er udafhændig af en partner..

Jeg kan se både fordele og ulemper i det

Mikkel

Var den til mig, for jeg forstod den ikkeSmile

Fra Vejle
Tilmeldt 16. Apr 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:54

Hej Telefon Booker,

Meget interessant dialog/tråd jeg netop har læst.

Jeg står i samme situation og er på "udkig" efter personer, der vil samarbejde på ren provisions basis. Når det så er sagt, er det for mig en selvfølgelighed, at en person på ren provision skal have en relativ høj procentuel bonus i denne henseende.

Kender du måske relevante personer, der kunne være interesseret et sådant job med mulighed for stor indtjening. Mit produkt er dog ikke til salg pr. telefon men pr. ved personlig opsøgende salg og efterfølgende vedligeholdelse.

Hvis interessant kan jeg sende dig det opslag, jeg snart er færdig med.

Mvh.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:45

Hej Mikkel

Jeg kan se, at dette indlæg har været igennem et længere forløb. Jeg har netop læst det, og har følgende input til dig:

Inden du går i gang med en booker eller anden ekstern sælger, bør du have gennemtænkt din salgstrategi 100%. Du kan lynhurtigt gøre megen skade.

Hvis der bliver taget kontakt til 300 virkelig gode emner i dit navn/med dit produkt/din service. Hvis 4% køber er det jo fint, men hvad med de 96%? Hvad gør du med dem? Hvorfor er der kun 4%, der køber? Hvad er din erfaring omkring købsprocenter? Hvad gør det ved dit firmas omdømme?

En god salgs-strategi bør give dig mere end 4% salg. Hvilket får mig til at foreslå dig endnu en gang, at gennemtænke din strategi.

Du er måske allerede godt i gang med processen. Uanset hvad du gør held og lykke :-)

De bedste hilsner

Jan

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:39

Hej Jan.

Jeg kan sagtens se hvor du vil hen, men jeg fik bare at vide af et Telemarktingselskab at jeg skulle regne med at sælge 4%. Nogen herinde siger dog også 8% så synes det er svært hvor mange % jeg rent faktisk skal forvente der bliver solgt til.

Jeg kan godt se den store gruppe jeg måske ikke får med, men der findes jo altid konkurrenter hvor dem der er hos dem gerne vil blive og der er også andre der kan lave bedre tilbud end os :-)

Alle vi ringer til skal jo gerne have et positivt syn på os også selvom vi ikke kan levere netop det de nu måtte søge.

Jeg har idag haft en praktikant med tidligere erfaringer indenfor salg og ud ad de ca 25 opkald fik 1/3 af dem tilsendt matriale via mail, så de har ikke været helt afvisende og de har endda leveret mail adresse som jeg selv tager som et, det vil vi gerne vide mere om :-)

Jeg synes det er super positive resultater han har leverede idag :-)

Så er der den vigtige del med at følge op på dem der har fået leveret matriale, så de ikke bliver tabt, men samlet op og forhåbentlig også nye kunder..

Hvad skal man forvente af % ved dem der ønsker matriale ? er det så en ud af 5 eller ?

Mikkel

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)