Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

X factor sangere. De er jo iværksættere!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Alexander Langhede Andersen:
Ja, det har du helt ret i. Det undrer også mig, da de deltagerne jo uden tvivl ville kunne hente rigtig mange jobs af den vej. Som du siger, så er det jo umuligt at få fat på dem, hvis man vil have dem til at spille.

Det er nu ikke rigtigt. Har du prøvet at kontakte Sony? De vil kunne henvise til det booking bureau der tager sig af de enkelte af deres kunstnere, såfremt de overhovedet tilbyder at spille ude lige for tiden.

Nej okay, jeg fik vist formuleret mig forkert. Det er selvfølgelig muligt at booke kunstnerne. Det, som jeg mener, er, at jeg synes ikke, at det er gjort tydeligt, hvor henne det skal ske, og jeg mener, at dette kunne gøres meget mere tydeligt via f.eks. en hjemmeside til hver kunstner. Det ville resultere i flere jobs. Jeg er i hvert fald overbevist om, at den almene forbruger ville have svært ved at finde vej til bookingen.

Mvh Alexander

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:32

Det ville resultere i flere jobs. Jeg er i hvert fald overbevist om, at den almene forbruger ville have svært ved at finde vej til bookingen.

Nej, den "almene forbruger" er slet ikke kunde til booking af populære - og derfor dyre, kunstnere. Det er alene mere eller mindre professionelle fest- og koncertarrangører der gør det, og de ved altså godt hvor de skal ringe hen.

Hvis man skal give gode råd til en branche er det en god ide at sætte sig lidt ind i hvordan den fungerer :)

Det er generelt set tåbeligt, at løse "problemer", som slet ikke er et problem. Der rigeligt med rigtige udfordringer at tage fat i.

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:41

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis man skal give gode råd til en branche er det en god ide at sætte sig lidt ind i hvordan den fungerer :)

Det er generelt set tåbeligt, at løse "problemer", som slet ikke er et problem. Der rigeligt med rigtige udfordringer at tage fat i.

Jeg undrer mig over hvorfor du er så hård.

Men det kunne måske være en god idé at lave en hjemmeside med tilhørende blog, som jeg skrev. Det mener jeg stadig. Specielt nu hvor vi snakker personlig branding Wink

Mikkel deMib Svendsen:

Når ja, men mener du også at fordidet er muligt at man kan handle i en webshop, man så ikke har noget problem, så længe det blot er muligt?

En booking hjemmeside vil kun gøre det lettere at booke ham.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43

Simon:
Jeg undrer mig over hvorfor du er så hård.

Det er fordi det der skrives, som argument for en hjemmeside, ganske enkelt er noget vrøvl.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 19:48

Mikkel er en hård mand, som altid har ret :-)

Måske du (Simon) kunne specialesere dig i uopdagede kunstnere der mangler en hjemmeside/blog. Der er jo en masse mennesker med drømme om at blive musiker, sanger, fotomodel, skuespiller osv...

Hvis man kunne lave et koncept som netop ramte dem... Du er hermed velkommen til, at bruge ideen :-)

Mvh Lars

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 19:53

telefon bookeren:

Mikkel er en hård mand, som altid har ret :-)

Det jo lige før du har ret Angel
telefon bookeren:

Måske du (Simon) kunne specialesere dig i uopdagede kunstnere der mangler en hjemmeside/blog. Der er jo en masse mennesker med drømme om at blive musiker, sanger, fotomodel, skuespiller osv...

Hvis man kunne lave et koncept som netop ramte dem... Du er hermed velkommen til, at bruge ideen :-)

Mvh Lars

Nej, jeg fik bare tanken.. Nu da mange af de kære X factor sangere glider langsomt ud. Desværre, vil jeg mene.

Synes lidt det lyder lidt alá det som i gamle dage blev sagt, som argumentation for konverterings optimering ikke var noget penge værd:
"Jeg har en webshop, dem der vil købe noget, skal nok selv finde ud af det"

Mener stadig at det er en god idé. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:04

Simon, ville du også mene, at det var en god anbefaling at opsætte en DanDomain webshop hvis man sælger flyvemaskiner? :)

Lad os lige få nogle ting på plads her ...

Artister på shows som X-Factor, eller artister der er er gang med at lave en plade, tager ikke bare ud og spiller når som helst. De gør det når det passer ind i deres planer.

Dem der booker den slags artister, er først og fremmest støre fest- og koncertarrangører - for det koster hurtigt 25-50k - eller meget mere. Det er altså ikke noget Fru Jensen hyrer til sølvbrullupet, eller en 8. klasse til deres klassefest. Køberne af den slags bands er med andre ord business - ikke consumers. Og de professionelle indkøbere ved godt hvor man køber hvad og hvornår man kan det.

De aktuelle artister i X-Factor ville ikke tjene en krone mere på koncerter ved at lave et website målrettet mod dette. Der er andre parter i branchen der gør dette.

Dermed ikke være sagt, at de store pladeselskaber har en særlig god webstrategi. Det har de absolut ikke. Jeg har lige været til møde med at af de største og præsenteret nogle langt bedre modeller. Men det har ikke ret meget med live jobs at gøre.

Et artist website kan derimod være godt til at samle og fastholde de fans (forbrugere) der er og kommer, få flere lokket til de koncerter som de professionelle koncertfolk arrangerer, vise dem aktuelle videoer, have sociale aktiviteter osv.

Der er masser af gode grunde til en god webstrategi for artister - blot er argumentet om at sælge flere koncerter absolut ikke noget god grund.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 20:10

Mikkel deMib Svendsen:

Det ville resultere i flere jobs. Jeg er i hvert fald overbevist om, at den almene forbruger ville have svært ved at finde vej til bookingen.

Nej, den "almene forbruger" er slet ikke kunde til booking af populære - og derfor dyre, kunstnere. Det er alene mere eller mindre professionelle fest- og koncertarrangører der gør det, og de ved altså godt hvor de skal ringe hen.

Jeg vil give dig ret i, at de mest succesfulde deltagere i konkurrencen sandsynligvis vil være for dyre at leje for private, og her vil der sikkert være tale om professionelle arrangører, der ved, hvordan de skal komme i kontakt med kunstnerne.

Jeg tænker dog også på de lidt mindre populære deltagere i konkurrencen. Jeg kan sagtens forestille mig, at eksemplvis lokale byfestsudvalg kunne være interesseret i at få sådanne personer til byen. Her vil der typisk være tale om ganske almindelige privat personer, der sidder i et sådant udvalg som en frivillig fritidsbeskæftigelse. Disse vil sandsynligvis ikke have særlig stor erfaring med at booke kunstnere, og selvom de efter noget tids søgning måske ville kunne finde ud af, at en booking skal ske direkte hos Sony, så ville det da være smartere, hvis kunstnerne selv havde en hjemmeside, der oplyste om dette.

Ja okay - det blev vist en lidt dårligt eksempel, men jeg håber du forstår, hvad jeg mener. Et andet eksempel kunne være familier, der ville leje en kunstner til en konfirmation, 40 års fødselsdag eller hvad ved jeg.

Men ellers er jeg enig med Simon i, at det da ville være smart, hvis kunstnerne hver især havde en personlig blog. Det kan være med til at forlænge den ellers meget korte tids opmærksomhed omkring deltagerne Smile

Mvh Alexander

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:19

Blogs er absolut ikke nogen god ide for alle. De fleste dygtige artister jeg kender er f.eks. ikke særligt gode til at udtrykke sig på skrift. Det er jo bl.a. derfor de er musik-kunstnere - og ikke forfattere. Flere af dem er endda helt ordlinde. Og så dur en blog altså slet ikke.

Mange af de artister som faktisk skriver godt har bare slet ikke tid til at passe en blog - og de synes faktisk også det er røv kedeligt. De er musikere og vil faktisk helst bruge tiden på det - det som de er bedst til, og så overlade andre opgaver til dem der bedre til det. Det bør alle iværksættere i øvrigt også gøre. Man skal ikke spilde sin tid, der hvor andre kan gøre det bedre og billigere.

De fleste af de artister der stiller op i X-factor har slet ikke materiale eller et live-hold, der kan tage med dem ud og spille. Og da slet ikke med det musik, som folk kender dem for på TV.

At lave en webshop med produkter man ikke kan levere, er altså ikke noget skide smart strategi :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:25
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror Tine vinder!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)