Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

X factor sangere. De er jo iværksættere!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg forstår ikke hvorfor de forskellige sangere (også dem fra de tidligere år) ikke får oprettet en hjemmeside - Eller en offentlig e-mail?

Det er fedt og imponerende at se de helt unge, men også inspirerende at se de ældre.

Fælles for dem alle er jo at leve af det de elsker - Ligesom alle andre iværksættere.
Så hvorfor får de ikke lavet en simpel booking hjemmeside, evt. med tilhørende privat blog.

Det skal nok kunne skabe en del sag, specielt i mens de er på toppen, men også senere hen. Måske med lidt Google AdWords kampagner? Smile

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:42

Jeg tror ikke de har noget at skulle have sagt selv - det er Sony records der står for det hele og bestemmer hvor vild en eksponering de skal have.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 16:55

TobiasB:

Jeg tror ikke de har noget at skulle have sagt selv - det er Sony records der står for det hele og bestemmer hvor vild en eksponering de skal have.

Det kommer vel helt an på om de er signet hos Sony.

Men det er da helt sikkert en god idé. Måske skulle du kontakte dem og tilbyde din hjælp? Wink

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:57

Lars Østergaard:

Måske skulle du kontakte dem og tilbyde din hjælp? Wink

Pointen er jo netop at man ikke kan få fat i dem.

Lad os sige at der er en festival eller noget som ville have dem ud og spille i påskeferien, så det jo umuligt at få kontakt med dem?

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 17:00

Lars Østergaard:

Har Sony ikke førsteret på alle sangerne fra x factor?

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:01

I sidste måned var det fremme at enten DR eller Sony ikke havde sikret sig alle domænenavnene med deltagernavnene hvilket de ellers plejer, og at man derfor var i gang med at forhandle med ejerne af domænerne for at overtage dem. Så mon ikke det ligger helt fast hvem der bestemmer om de skal have en hjemmeside eller ej. Tror heller ikke deltagerne har meget at skulle have sagt i den sag.

Kontrakten indebære jo også at DR skal godkende hvad de giver af interviews og hvad de stiller op i, så der er nok et punkt det pænt formuleret betyder: Du får en hjemmeside når vi synes...

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 17:59

Hej Simon,

Ja, det har du helt ret i. Det undrer også mig, da de deltagerne jo uden tvivl ville kunne hente rigtig mange jobs af den vej. Som du siger, så er det jo umuligt at få fat på dem, hvis man vil have dem til at spille.

Det skal dog siges, at The Fireflies allerede har en hjemmeside, og de har haft det i gennem det meste af forløbet: http://fireflies.dk/. At det lige er dem, som har en hjemmeside, overrasker mig bestemt ikke, da Soulshock vist om nogen forstår at sælge varen Smile

Mvh Alexander

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 18:20

TobiasB:

Lars Østergaard:

Har Sony ikke førsteret på alle sangerne fra x factor?

Jo, men det er ikke ensbetydende med at de er signet. Jeg mener at have læst mig frem til at kun 2 af de tidligere deltagere rent faktisk har udgivet en plade gennem Sony, men det er ikke noget i må hænge mig op på Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:24

Alexander Langhede Andersen:
Ja, det har du helt ret i. Det undrer også mig, da de deltagerne jo uden tvivl ville kunne hente rigtig mange jobs af den vej. Som du siger, så er det jo umuligt at få fat på dem, hvis man vil have dem til at spille.

Det er nu ikke rigtigt. Har du prøvet at kontakte Sony? De vil kunne henvise til det booking bureau der tager sig af de enkelte af deres kunstnere, såfremt de overhovedet tilbyder at spille ude lige for tiden.

Sony har i øvrigt førsteret til alle kunstnerne - uanset om de taber eller vinder. De kuntrakter, som kunstnerne nærmest i blinde skal underskrive forud for denne type shows har i øvrigt, med rette, været stærkt kritiseret af erfarne musik-jurister. Dem jeg selv har set er himmelråbende elendige - INGEN andre mennesker ville finde sig i den form for aftaler. Slavekontrakter er nok den bedste betegnelse. At aftalerne så også i praksis, meget ofte, tvinger artisterne til socialbedrageri, gør det bare værre.

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 18:25

Sidste år var der en historie i EB om hvordan Remee satte sig på domæner i forbindelse med han også bestemt hvad hans grupper skulle kalde sig.

De domæner redirectede besøgende til Remees personlige projekt Remee And Friends.

.. vær ikke et sekund i tvivl om der er leaches rundt om den trafikstrøm der er i x-factor deltagernes navne.

http://epn.dk/medier/tv/article1651322.ece

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)