Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering via affiliate netværks - skal der forudbetales?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min partner og jeg arbejder på en ny webshop, og denne vil snart være klar til lancering.

Vi er derfor for alvor begyndt at kigge på markedsføringsmuligheder, og vi har nu fundet vej til affiliate marketing. Vi har før arbejdet lidt med dette, men der har det været i den omvendte situation, hvor vi har haft et website, som vi gerne ville have reklamer på. Det betyder dog, at vi har en smule kendskab til emnet.

Vi vil selvfølgelig gerne ud på så mange affiliate netværks som muligt, og vi mener også, at vi kan tilbyde en rigtig god procentdel af ordreværdien til diverse websites. Men vi har altså tænkt os at oprette os ved alle de netværks, hvor det overhovedet kan lade sig gøre - både i indland og udland.

En forhindring for dette vil dog være, hvis affiliate netværkerne forlanger en form for forudbetaling af nogle af pengene før man kan blive oprettet hos dem. Vi har simpelthen ikke kapital til at kunne ligge så mange penge ud fra start af.

Vi vil derfor gerne høre jeres erfaringer - forlanger diverse netværks, at man betaler penge på forhånd? Er det forskelligt fra netværk til netværk? Og i tilfælde af, at der forlanges forudbetaling - hvor mange penge vil der så almindeligvis skulle betales?

Vi ser frem til at høre jeres svar Wink

Mvh Alexander

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:36

Hej med jer..

Jeg har lige været igennem møllen som jer :-)

Jeg har webshoppen ModernWall.dk og den ville jeg også have ud til alle affiliate mediaer.

Men men men jeg skulle ligge minimum 1000,- moms til dem og nogen en del højere..

Krisetiden har gjordt det sværer og flere og flere kræver startkapital

Mikkel

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 23:37

Hej!

Jeg har kun erfaringer med Partner-ads - og de tager forudbetaling. Mener det er minimum 1.000 kr.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med svar på andre netværk, men mon ikke det står i betingelserne for de forskellige netværk.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 23:37

Jeg følger lige med i denne tråd :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:43

Vi kørte på et tidspunkt en leadkampagne hos Guavamedia og der var ingen forudbetaling. Jeg har også kørt en kampagne hos partner-ads og der kostede det 1.000 kr. at komme igang, hvilket jeg mener er billigt. Hos f.eks. Tradedoubler koster det vist en mindre formue at starte op som ny annoncør, men til gengæld er det det affiliate netværk i Danmark, hvor du kan nå ud til flest mennesker.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:20

Lidt erfaring fra de steder hvor jeg har annonceret:
Partner-ads = forudbetaling - kræver at du altid har penge på kontoen

MM Medier, Guava, Euroads, og ad pepper = bagudbetaling - bliver faktureret en gang om måneden

Men fælles for dem alle er at jeg også selv er affiliate og dermed skaber indtjening til dem. Muligvis er det denne goodwill der gør at forudbetaling ikke er krævet.

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 16:22

Hej alle,

Mange tak for svarene. De har helt sikkert hjulpet på forståelsen.

Vi vil dog stadig gerne høre, hvis der er andre, der har inputs til dette spørgsmål eller hvis du har erfaringer med nogle specifikke netværks?

Mvh Alexander

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:33

Hej Alexander,

Jeg har snakket med en del sælgere fra de forskellige netværk i forskellige sammenhænge.

Konklusionen er;

Ringer du med seriøsitet over stemmen og lader til at have styr på tingene, skal du intet forudbetale.
Skriver du derimod en SMS (Ja - det er set!) eller en besked over MSN til dem, så kræves der typisk 5.000 - 25.000 i forudbetaling. Nogle gange så slemt de endda kræver et opstartgebyr i samme størrelse orden.

Men formulere du en god mail, undgår det det.

I øvrigt er det et godt råd at kontakte de store affiliate's direkte for tiden.. Da mange netværk er ramt, og de dummer sig (ligesom den danske SKAT) og sætter deres gebyr helt i vejret. Nu giver de kun 50 - 60% videre. Før i tiden gav de som standart normalt 67 - 85% videre.

Blot et råd på vejen, håber du kunne bruge noget af det. 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Skrevet kl. 12:42

Hej Simon,

Mange tak for svaret.

Det skal vi nok huske på, når vi skal kontakte dem.

Det er desuden et godt tip at kontakte nogle websites direkte. Det vil vi prøve.

Mvh Alexander

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 14:15

Alexander Langhede Andersen:

Hej alle,

Min partner og jeg arbejder på en ny webshop, og denne vil snart være klar til lancering.

Vi er derfor for alvor begyndt at kigge på markedsføringsmuligheder, og vi har nu fundet vej til affiliate marketing. Vi har før arbejdet lidt med dette, men der har det været i den omvendte situation, hvor vi har haft et website, som vi gerne ville have reklamer på. Det betyder dog, at vi har en smule kendskab til emnet.

Vi vil selvfølgelig gerne ud på så mange affiliate netværks som muligt, og vi mener også, at vi kan tilbyde en rigtig god procentdel af ordreværdien til diverse websites. Men vi har altså tænkt os at oprette os ved alle de netværks, hvor det overhovedet kan lade sig gøre - både i indland og udland.

En forhindring for dette vil dog være, hvis affiliate netværkerne forlanger en form for forudbetaling af nogle af pengene før man kan blive oprettet hos dem. Vi har simpelthen ikke kapital til at kunne ligge så mange penge ud fra start af.

Vi vil derfor gerne høre jeres erfaringer - forlanger diverse netværks, at man betaler penge på forhånd? Er det forskelligt fra netværk til netværk? Og i tilfælde af, at der forlanges forudbetaling - hvor mange penge vil der så almindeligvis skulle betales?

Vi ser frem til at høre jeres svar Wink

Mvh Alexander

Hvorfor ikke bruge Adwords ?

Med venlig hilsen

Bastian

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)