Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internationalt forum - reklamer og indtjening

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's !

Jeg tiltænker at starte et internationalt forum for Diablo 2 spillere. Jeg regner med at få en meget fornuftig trafik, på omkring 500-1000 unikke besøgende pr. dag. Jeg har tænkt mig at smide et banner øverst og nederst på hver side.

Mit spørgsmål er hvordan man skaffer bannere til siden, når det er internationalt. Skal man tage brugerens nationalitet, og vise bannere fra det pågældende land, eller findes der nogen der vil reklamere internationalt? Jeg er dog også i tvivl om hvorvidt det er muligt at finde et affilatenetværk der vil acceptere nichesider som min. Jeg har helt klart tænkt mig at gå efter en CPM betalingsløsning, men hvordan er mine muligheder?

Venlig hilsen

Mathias Bak

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 22:14

Hej Mathias.

En god mulighed ville være Google Adsense, har selv tjent flere tusinde kroner igennem Google.

Jeg tror dog ikke at dit projekt vil være særlig holdbart, i og med at der ikke er mange der spiller Diablo 2 længere, og grundet al den snak om en 3'er.

At starte et forum på ny er en kæmpe kamp, fordi de fleste folk droppe forummet hvis der ikke er noget aktivitet.

Men held og lykke med projektet! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39

Emil Pedersen:

Hej Mathias.

En god mulighed ville være Google Adsense, har selv tjent flere tusinde kroner igennem Google.

Jeg tror dog ikke at dit projekt vil være særlig holdbart, i og med at der ikke er mange der spiller Diablo 2 længere, og grundet al den snak om en 3'er.

At starte et forum på ny er en kæmpe kamp, fordi de fleste folk droppe forummet hvis der ikke er noget aktivitet.

Men held og lykke med projektet! :)

Hej Emil og tak for dit svar!

Jeg er dog ikke så bange for at jeg ikke kan skaffe brugere. Jeg bruger selv et andet diablo 2 forum, hvor der er over 2000 aktive brugere. Desuden er der så mange der stadig spiller det, så serverne er overloadede.

Jeg ville dog gerne have nogen reklamer der så flotte ud, og gav noget dynamik i sitet, ligesom reklamerne her på amino. Adwords er forholdsvis kedelige, og jeg tror jeg ville få en del mere ud af en CPM løsning, men det kan jeg selvfølgelig ikke vide 100% sikkert.

Findes der fx nogen som partner-ads.dk der annoncerer på internationale sites ?

// Mathias Bak 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:44

Vi er mange der stadig spiller det. - Og det vil vi blive ved med indtil 3'eren kommer!..

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

haha sådan skal det lyde !

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 17:33

Hej Mathias,

Long time, no see - hvordan går det? :-)

Et forslag er at du kunne sætte banners op fra EuroAds. F.eks har de i øjeblikket en kampagne med Fragmakers.com med mulighed for en ret pæn omsætning i form af 35% pr lead. Udover det har en stor mængde webshops eget affiliate program.

Men jeg vil give Emil Pedersen ret, Adsense er nok det bedste bud på en indtjening igennem et forum.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:38

Alexander Valeur:
Adsense er nok det bedste bud på en indtjening igennem et forum.

Man skal op i rigtigt mange aktive brugere før det giver noget der er værd at snakke om når det er forum og adsense.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44

Alexander Valeur:

Hej Mathias,

Long time, no see - hvordan går det? :-)

Et forslag er at du kunne sætte banners op fra EuroAds. F.eks har de i øjeblikket en kampagne med Fragmakers.com med mulighed for en ret pæn omsætning i form af 35% pr lead. Udover det har en stor mængde webshops eget affiliate program.

Men jeg vil give Emil Pedersen ret, Adsense er nok det bedste bud på en indtjening igennem et forum.

Hey Valeur !

Det går super fint, dig? Hvor er du blevet af, jeg ser dig aldrig oppe på skolen mere?

Jeg har søgt rundt omkring på de forskellige affilate programmer der nu findes, og det ser ikke rigtigt ud som om jeg kan finde noget der ville have særlig stor relevans for mine besøgende. Tror jeg må tage til takke med adwords, og så muligvis lave nogle individuelle aftaler med de forskellige andre Diablo 2 sites. Det ville bare være federe med nogle flotte bannere fremfor sådan nogle kedelige tekstlinks fra adsense :-(

Er der i øvrigt nogen der ved hvor meget man sådan i gns. tjener på CPM annoncer fra adsense? Ved godt man ikke kan tale særlig konkret om det, men er det i omegnen af 1kr/CPM eller er det 100kr/CPM? Eller er det mest CPC man skal regne med hvis man bruger adsense?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)