Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Refusion af moms?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er lige startet op som selvstændig, og er ved at lave regnskab osv. for første gang :-)

Jeg har faktisk flere spørgsmål, så jeg håber nogen af jer kan hjælpe mig med noget af det.

Spørgsmål 1: Jeg har købt forskelligt udstyr osv. i forbindelse med opstart af min virksomhed. Jeg har købt tingene i mit eget navn i butikker rundt omkring, så jeg har jo derfor betalt moms af varerne. 
Hvordan får jeg den moms tilbage igen?

Spørgsmål 2: Jeg har bestilt internet til min bopæl, som jeg bruger til at komme i kontakt med kunder, osv. Internettet er jo en uundværlig ting når man er selvstændig.
Kan jeg trække udgiften fra i mit regnskab? Kan jeg få momsen tilbage som jeg har betalt for internettet?

Spørgsmål 3: Jeg er først lige startet op her i starten af marts, og har derfor ikke tjent nogen penge endnu, eller udstedt nogen kvitteringer. Hvad skal jeg så indberette til Skat her i slutningen af marts?

Jeg håber i kan hjælpe mig! :-)

Anders 

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:28

Anders:

Spørgsmål 1: Jeg har købt forskelligt udstyr osv. i forbindelse med opstart af min virksomhed. Jeg har købt tingene i mit eget navn i butikker rundt omkring, så jeg har jo derfor betalt moms af varerne. 
Hvordan får jeg den moms tilbage igen?

Spørgsmål 2: Jeg har bestilt internet til min bopæl, som jeg bruger til at komme i kontakt med kunder, osv. Internettet er jo en uundværlig ting når man er selvstændig.
Kan jeg trække udgiften fra i mit regnskab? Kan jeg få momsen tilbage som jeg har betalt for internettet?

Spørgsmål 3: Jeg er først lige startet op her i starten af marts, og har derfor ikke tjent nogen penge endnu, eller udstedt nogen kvitteringer. Hvad skal jeg så indberette til Skat her i slutningen af marts? 

Hej Anders,

1) Hvis dine køb er erhvervs relateret kan du naturligvis refundere moms heraf. Du har lavet et udlæg for firmaet og det skal naturligvis indgå i regnskabet.

2) Hvis du bruger internettet til privat brug også plejer man ofte at dele regningen i 2. 50% til privat og 50% til erhverv. Så derfor også kun 50% momsref.

3) Du skal indberette 0 i salgsmoms og xxx i købsmoms. Så får du xxx retur fra SKAT.

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Skrevet kl. 21:32

Hej.

Tak for det fine svar!

Hvordan indberetter jeg egentlig moms på tastselv.skat.dk? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30

Anders:

Hej.

Tak for det fine svar!

Hvordan indberetter jeg egentlig moms på tastselv.skat.dk? 

Hej Anders

TastSelv på SKAT foregår ved enten en tastselv-kode, som du bestiller på TastSelv hos SKAT eller bedre du bestiller en digital signatur, som også giver adgang til især mange andre offentlige systemer.

M.h.t. moms af internet/bredbånd vil jeg i modsætning til Per fratrække den fulde moms herpå, hvorpå man i forbindelse med årsregnskabet for 2010 foretager en vurdering af, hvorvidt der skal reguleres for privat brug af internettet f.s.v. angår moms.

Vedrørende skat bliver du omfattet af Multimediebeskatningen, hvorfor du beskattes af op til kr. 3.000 pr. år. Du skriver du er startet i marts, så bliver det kun 10/12 AF kr. 3.000.

Hilsen

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Skrevet kl. 22:46

Hvordan fungerer det med multimedieskat?

Ja, undskyld de mange "dumme" spørgsmål, men det er alt sammen ret nyt for mig :-)

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 23:01

Tonny Skov Pedersen:

M.h.t. moms af internet/bredbånd vil jeg i modsætning til Per fratrække den fulde moms herpå, hvorpå man i forbindelse med årsregnskabet for 2010 foretager en vurdering af, hvorvidt der skal reguleres for privat brug af internettet f.s.v. angår moms.

Bestemt også en mulighed Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:01

Hej Anders

Der er ikke nogen "dumme spørgsmål", kun dumme svar Cool

Multimediebeskatningen er et beløb på kr. 3.000/år, som tillægges dit overskud i virksomheden, som herefter indgår i beregningen af skatten for 2010 og fremover.

Multimediebeskatningen indtræder, når man eks. har telefon, bredbåndsforbindelse, PC'er og printer til rådighed for privat anvendelse i sin virksomhed eller for den sags skyld, som lønmodtager har mulighed for at bruge arbejdsgiverens udstyr til private formål i hjemmet.

For selvstændige erhvervsdrivende vil det faktisk i langt de fleste tilfælde være en fordel at blive beskattet jvf. multimediebeskatningen, idet skattefradraget på det omtalte udstyr vil overstige beløbet til beskatning.

Hilsen

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Mar 10
Skrevet kl. 10:18

Tak for det fine svar Tonny :-)

Hvordan indberetter man egentlig ens regnskab inde på tastselv erhverv? Jeg har digital signatur osv, så jeg kan godt logge ind. Jeg synes bare deres hjemmeside er ret svær at finde rundt i?

Og med hensyn til de penge jeg gerne vil have tilbage for moms. Skal jeg så bruge den "knap" der hedder Moms Refusion?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14

Anders:

Tak for det fine svar Tonny :-)

Hvordan indberetter man egentlig ens regnskab inde på tastselv erhverv? Jeg har digital signatur osv, så jeg kan godt logge ind. Jeg synes bare deres hjemmeside er ret svær at finde rundt i?

Og med hensyn til de penge jeg gerne vil have tilbage for moms. Skal jeg så bruge den "knap" der hedder Moms Refusion?

Hej

Dine regnskabsoplysninger skal indberettes på den udvidede selvangivelse, hvor du tillige skal indberette regnskabsoplysninger, hvis din omsætning overstiger kr. 300.000. Du skal dog altid udfylde rubrikken om revisorassistance, mener det er rubrik 300

Vedrørende moms retur skal du indberette din momsangivelse for den seneste periode på "inberetning moms" på TastSelv".

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)