Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg nødvendigvis registreres som virksomhed?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

 

Jeg har gennem længere tid brygget på et koncept, og har i den forbindelse (som ca alle andre "grønne") svært ved at gennemskue reglerne fra skat.

 

Konceptet er en relativt simpel website med bagvedliggende database. Produktet der skal sælges er udelukkende videreformidling af information.

 

Mit spørgsmål går på: Skal jeg registreres nogle steder, når jeg forventet en omsætning på under 50.000? Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til er CVR- og moms-registrering én og samme ting, og først et krav på den "sjove" side af de magiske 50.000.

 

Skal det dermed forstås sådan at alt under en omsætning på 50.000 over en 12 måneders periode beskattes som helt almindelig personlig a-skat, og at jeg slipper for at bogføre som virksomhed osv osv?

 

Altså: Skal jeg registreres nogle steder? Er der krav til bogføring/regnskab hvis ikke jeg skal registreres?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

- Morten.

 

 

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du skal ikke registres nogen steder under 50,000 i omsætning

Du skal dog stadig have styr på dine bilag og regninger/faktura

Du betaler B skat, skal oplyses til SKAT hvert år

 

Mikkel

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er fordelen ved ikke at få et CVR nummer, har du tænkt over det?

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja eneste forskel er du slipper for moms afregning ;-) Momsreg så kan du trække alt fra ;-)

 

Mikkel

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - 

Ulempen ved at blive moms registreret er jo samtidig bogføringspligt samt at jeg skal lægge moms oveni mine priser og derved gøre mig selv mindre konkurrencedygtig, eller er der noget jeg har helt misforstået?

 

(Hvor kan man dog lyde blond af og til... Nåja, al begyndelse er svær)

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Du skal jo stadig bogfører dine indtægter og udgifter så der er ikke den store forskel.

Er det privatkunder du har så er din pris højere med moms, men er det erhverv folk kan de trække den fra igen.. Så de får den stadig "uden" moms

Ingen blondie spørgsmål ;-) Kun blondie svar

 

Mikkel

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - 

Tak igen for det hurtige svar!

 

Det er i allerhøjeste grad privatkunder jeg vil have med at gøre. Og jeg skal eddermame købe mange erhvervsrelaterede kuglepenne for at opveje bøvlet med at indberette moms 4 gange årligt?

 

I første omgang er ideen jo netop bare en ide. Får det bid og en smule succes, kan man vel altid senere udvide til fx registreret enkeltmandsvirksomhed med de faldgruber det nu måtte have af mht at hæfte personligt osv.

 

Pointen er en "selvstændig" måde at tjene penge på for at sponsere min selvfinansierede uddannelse og forhåbentligt snarlige primære erhverv.

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..Morten..du hæfter vel også personligt...om du har CVR.nr. eller ej!

/peter

Fra Rødovre
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter -

 

Æh, jow - korrekt.

 

Min pointe er blot at indtil jeg har set om der overhovedet er bid i ideen vil jeg helst holde papirnusseriet på et minimum. Viser det sig så at blive relevant, kan jeg altid sætte mig ind i sagerne til den tid.

Men konklusionen er altså at jeg ikke behøver andet end styr på regnskabet og at indberette eventuelt overskud som b-indtægt til skat, så længe jeg holder mig under en omsætning på 50k? Korrekt opfattet?

Morten - én af folkene bag http://www.lærdet.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt Yes

 

Mikkel

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)