Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Iværksætter" kontra "selvstændig erhvervsdrivende"

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Lige en tanke;
Hvornår går man fra at være iværksætter til at være selvstændig erhvervsdrivende?

Jeg kender adskillige (oftest aldrende) erhvervsfolk som hader betegnelsen iværksætter, og som absolut ikke vil benævnes sådan. De vil hellere være "selvstændigt erhvervsdrivende"  eller "forretningsmand" og lign.

Men er man iværksætter i sit firmas unge tid? I givet fald, hvornår overgår man så til ikke længere at være det?
Eller har betegnelsen"iværksætter" noget at gøre med hvor mange projekter man søsætter - uanset tid?

Tja - det er da en tanke værd:-)

/Rikke

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser sådan på det, at man vel altid er Iværksætter, idet man oprindeligt har iværksat noget, men når først man for alvor er succesrig som selvstændig erhvervsdrivende (dvs. man kan leve af det), ja, så er Iværksætter mere en underbetegnelse. :-)

At ældre erhvervsdrivende ikke bryder sig om at blive kaldt Iværksætter skyldes formentligt, at de føler sig sat i bås med andre selvstændige, som endnu ikke har bevist deres "overlevelsesevne" fuldt ud (kunne jeg forestille mig).

Thomas   www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm.. i min ordbog, er Iværksætter en "evne", en virkelyst, noget som ikke rigtigt kan holdes tilbage... hvor selvstændigt erhversdrivende, det blot en "form"... man kan for så vidt godt være det ene uden at være det andet... selvstændigt erhvervsdrivende udena t være iværksætter... man kan jo har arvet en virksomhed, uden at have lysten til at drive den...

tja.. sådan siger min ordbog. :-)

/Almulimann

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

synes det er snobberi...

har man virksomhed med succes er titel vel underordtnet

 

mikkel

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:

synes det er snobberi...

har man virksomhed med succes er titel vel underordtnet

Hvad er snobberi? At drøfte definitionen på en iværksætter?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nej at folk vil have en bestemt titel

kan forstå man skal vide hvilke funktion man har men ellers ikke

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er der dem som vil kaldes " Iværksætter med Potientiale for Selvstændig erhversdrivende" ;)

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lidt kommet en negativ klang i betegnelsen iværksætter. I mine ører lyder det lidt som nogle af dem der bare skyder med pile i alle mulige retninger for at tjene håndøre uden rigtigt at kunne noget.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:

synes det er snobberi...

har man virksomhed med succes er titel vel underordtnet

Jeg er ikke nødvendigvis enig. Virksomheder kan godt arbejde i et område eller nå en størrelse hvor ens titel på visitkortet og på e-mails kan være afgørende for hvilke døre der åbnes. Hvad vil du helst - have ordren eller blive beskyldt for snobberi?

For små iværksættere som dig og mig, er det fedt at skrive "indehaver", "ejer" eller lignende på visitkortet, men der kan komme et tidspunkt hvor du vokser dig ud af det. Hvis du har succes og af den ene eller anden omdanner dit firma til et selskab og bliver administrerende direktør, er det så din titel - uanset om du kan lide det eller ej.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg (mis-)forstod vist tråden til at handle om betegnelsen... af det at man ikke er "lønslave"... altså at man har "fod under eget bord", eller hvad ny man kalder det.

Jobtitel kan absolut være snobberi, men det ændrer ikke på det faktum at det har afgørende betyding i visse situationer, lønslave eller selvstændig.

Jeg mener da det intessant nok hvad folk lægger i de forskellige "betegnelser".. iværksætter eller selvstændig erhvervsdrivende... ord-snobberi eller ej.

/almulimann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)