Nu har jeg at gøre med modebranchen. Lad os sige for sjov, at jeg søger "mode" på Google og klikker på den første, der kommer frem. Altså den med højst ranking. Hvis jeg får ejeren af denne hjemmeside til at linke til mig og efterfølgende laver en landingpage, hvor jeg laver en tekst - perfekt egnet til mit nye keyword, eks. "pris på mode", hvor der ikke er så stor konkurrence, som på "mode", så ville jeg måske nu ligge meget højt med mit nye link? Eller har jeg misforstået SEO helt? |
Jeg tror da vist nok jeg lige vil blande mig lidt i denne tråd, af Mathias Jensen.
Mathias - må jeg ikke lige opdaterer din oprindelige eftersøgning, hvor du blot efterspurgte hvad det ville koste at få dit site optimeret!
Dette svarede jeg pænt på, og nævnte for dig adskillige afregningsmodeller der er brugt rundt omkring, og altså også den nu nævnte afregningsmodel.
Du ville oprindeligt (så vidt jeg husker) frem på to (2) søgeord - mode og modeuge - hvortil jeg forklarede dig, at du i princippet havde forstået det helt rigtigt.... meeeeeenn, at du skulle påregne udgifter til tekster med videre.
Så langt, så godt - hvad jeg mener er, at du kun har fortalt den halve historie her. (Hvilket iøvrigt minder mig om en eks, som altid var rigtig god til at "sætte lus i skindpelsen")
Da jeg er en venlig mand - og da du havde sendt et par mails om, at du slet ingen oenge havde - så var det lige at mit hjerte løb lidt af med mig, og jeg sagde til mig selv: "Mig selv! - hjælp dog denne unge mand i gang, han har jo masser af lyst"!
Derfor tilbød jeg dig ydmygst, min hjælp i det omfang du kunne bruge den, på en afregningsbasis der er til at leve med for de fleste - men altså ikke dig!
Moralen i denne historie, gider jeg egentlig ikke komme videre ind på - men jeg synes da du skylder andre - og ikke mindst dig selv - at holde dig nogen lunde til sandheden - ikke?
Bare lige til orientering - og naturligvis min uforbeholdne undskyldning til Mathias, at jeg tillod mig at svare på hans eftersøgning.
Ellers ha en god aften alle
Bennie Larsen