Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS kontra produkt-ansvars-forsikring

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal til at sælge et produkt til hospitaler, som bi-erhverv, og er i første omgang blevet anbefalet at stifte et APS, primært for at jeg ikke kan blive stillet personlig til ansvar for evt. uheld som måtte opstå ved brug af produktet.

Men nu har jeg så lige fundet ud af at jeg i stedet kan tegne en produkt-ansvars-forsikring, som jo burde beskytte mig på samme måde.

Så tænker jeg at det da er nemmere (og billigere) at starte som momsregistreret med denne forsikring, og se hvad produktet kan give af omsætning, fremfor at investere i APS, advokat, revisor og jeg ved ikke hvad,

eller hvad?...

Er der nogen fordele ved APS som jeg ikke bør undvære?

Jeg kommer til at købe produktet direkte hos producenten, jeg skal sælge til det offentlige, og risikoen ved produktet er mikroskopisk, så jeg kan nærmest ikke se det kan gå galt, jeg vil bare gerne gå med livrem og seler

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

Du beskriver fint din problemstilling, og det er også korrekt, at en produktforsikring vil kunne sikre dig langt hen ad vejen, men det forekommer også, at der er tilfælde, hvor denne ikke dækker eks. i tilfælde, hvor det ikke klart fremgår, hvad årsagen eller om det var tilregneligt og lignende.

Herudover stilles der også særlige krav til mærkning og brugsanvisning m.v.

Til sidst er det min erfaring, at handel med offentlige eller selvejende institutioner alt andet lige er nemmere, hvis det foregår i selskabsform, idet det også handler om, hvilke signaler du udsender om din virksomhed.

Held og lykke med projektet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)