Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man det?? Låse indhold på en hjemmeside...

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Du skal bruge et program som Adobe Acrobat  Pro, for at lave disse foranstaltninger, men hvilken fordel er der frem for den ulempe det giver?

Er det ikke bedre, at lave en light version?

Mvh
juul

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:06

Help protect sensitive information
Control access to and use of PDF documents,
assign digital rights, and maintain document
integrity. Set document permissions to define
whether a file can be printed or changed.
Apply passwords to help restrict document
access. Use redaction tools to permanently
remove sensitive information. Digitally sign
and certify documents to validate they came
from a trusted source. Create and reuse
document security policies that can be
easily applied to new PDF files.

http://www.adobe.com/products/acrobatproextended/pdfs/acrobatproext_datasheet.pdf

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 19:25

Hej igen

Så spørger jeg dumt, vil det sige at man åbner et pdf dokument fra den pågældende hjemmeside, eller kan man godt få det til at ligne resten af brugerfalden på hjemmesiden, så der ikke er noget der åbner i et nyt vindue?

Bendtsen

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:21

Bendtsen:

Hej Aminoer

Et hurtigt spøgsmål.

Hvis jeg har en bog på en hjemmeside, som jeg ønsker folk kun skal kunne læse online, men hverken have mulighed for at printe ud eller copy paste ind i et word dokument - altså simpelthen LÅSE teksten, så den umuligt kan kopieres med mindre man sidder og skriver direkte over på en anden computer.

Kan man det??

Bendtsen

Du vil aldrig kunne sikre dig helt. Uanset hvordan du viser det i læsbar form på skærmen vil det kunne reproduceres - Det kan også automatiseres så det er ligegyldigt om der er 700+ sider.

Men det kræver til gengæld at man virkeligt VIL kopiere det. Men en kombination af billeder med vandmærke vist med Javascript og et maksimum antal sider der kan vises pr. bruger pr. minut vil besværliggøre processen. Nu kender jeg ikke indholdet af bogen, men man vil sansynligvis ikke kunne læse mere end en side i løbet af f.eks 2 minutter, så hvis man sætter det som grænse vil det tage 1400 minutter at læse bogen. Samtidigt vil det også være rimeligt at antage at der ikke er nogen der sætter sig ned ved skræmen og læser i et døgn, så her kan man også lægge nolge begrænsninger ind.

Med det in mente, hvorfor er det så at hele bogen skal vises ?

Jeg har set mindst eet site hvor alle sider var tilgængelige (så vidt jeg husker), men nogle afsnit bliv erstattet med "Lorem Ipsum" teksten efterhånden som man bladrede sig igennem, således at der aldrig blev vist en hel side.

Med hensyn til at bruge et kamera, så var der jo, så vidt jeg husker, en af Harry Potter bøgerne der blev fotograferet side for side og smidt ud på et torrent site, samme dag som den blev udgivet - og det viser at hvor der er vilje er der en vej. Så det er svært at sikre sig 100%.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 22:12

Bendtsen,

PDF'en skal åbnes som pdf. Det kan muligvis ske i browservindue, men vil ikke ligne din hjemmeside. Det vil sandsynligvis også kun kunne vises på Windows operativsystemer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:21

Hej Jesper

Det var ikke godt, andre alternativer - ved godt det ikke kan gøres 100% sikkert, men vil gerne finde en løsning der hvertfald fraholder de fleste for at kopierer den.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 23:28

Hej Techno

Det jeg gerne vil er at gøre det så svært og så langsommeligt, at folk ikke gider kopierer denne, det er trods alt en bog der kun koster 500 kr. i en boghandel, og så får man den endda pænt bundet ind mv.

Alt det du skriver med jave script osv. er det en helt anden løsning end den med pdf'en? og kan dette gøres så brugerfladen ikke bliver meget forskellig fra den eksisterende side?

Hvorfor vil jeg gerne have bogen på siden, ja det er meget enkelt - denne bog er en af verdens mest respekteret bøger indenfor emnet, og der vil bestemt være prestige ved at have den frit tilgængeligt, samt det er en feature på siden der vil give rigtig mange ekstra besøgende, blot på baggrund af denne - alt mht. rettigheder mv er jeg i forhandlinger omkring, jeg har fået positive tilbagemeldinger fra rettigheds indehaveren, dog det men at siden helst skal sættes op så den stort set vil være umulig og kopierer, på en eller anden måde.

Som mange gør med deres e-bøger og seo lex's så får man rigtig meget gratis og så skal man betale fuld pris for resten - det kunne have været en mulighed, men det bliver et arbejde uden lige og finde ud af hvad der skal undlades, og bogen egner sig ikke godt til sådan en øvelse - så vil det næsten være hurtigere og skrive det hele selv fra bunden - begge dele vil tage en krig :)

Så håber jeg kan få flere input omkring emnet - jeg er sikkert heller ikke den eneste der kunne bruge sådanne løsning.

Bendtsen

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:29

Billeder er ihvertfald ikke løsningen. Det kræver blot et OCR software, og så har jeg al din tekst som alm. tekst i word med blot ét klik på musen. Det er lige før det er lettere end at copy/paste teksten fra et alm. website hvor det står som tekst Wink

PDF med diverse beskyttelsesmetoder er efter min mening helt klart den bedste løsning, uden at du umuliggør tilgængeligheden fuldstændig.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 00:16

Bendtsen,

Dét du ønsker at opnå er ikke teknisk muligt.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 07:39

Bendtsen:

Alt det du skriver med jave script osv. er det en helt anden løsning end den med pdf'en? og kan dette gøres så brugerfladen ikke bliver meget forskellig fra den eksisterende side?

Ja det er en anden løsning. Og ja - det vil kunne laves i tråd med det øvrige design på siden.

Bendtsen:
op så den stort set vil være umulig og kopierer, på en eller anden måde

Som nævnt tidligere kan det ikke lade sig gøre. Kan det vises, kan det rippes. Det der med hvor mange sider man kan hente i løbet af n minutter er også kun noget der kan gøre det mere besværligt. Det betyder ikke at man ikke kan hente hele bogen i løbet af en time - det kræver bare at man har maskiner nok.

Det kan man så også lave noget imod, men til sidst vil det være umuligt for de alm. brugere at navigere i bogen - og så er du jo lige vidt.

Humlen er at lige så snart du laver en "countermeasure" vil de andre lave en "counter-countermeasure" - og hvis indholdet er interessant nok, og publikummet er stort nok, kan du være temmelig sikker på at det vil ske.

Så kan man spørge sig selv "Hvorfor?" - og svaret fra dem der gør det er nok i de fleste tilfælde "Fordi man kan!" - præcis som det skete med Harry Potter bogen - uanset om det giver mening eller ej at affotografere en skønlitterær bog. 

Ligeledes er der jo heller ikke nogen der kan forhindre at man køber en bog, flår ryggen af den og smider den i en scanner - så du skal nøje afveje for og imod inden du tager en risiko. For den er til stede uanset hvad du gør - spørgsmålet er bare hvor stor den er.

mvh

Jan

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)