Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Vindues import.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Forum.

Jeg står i den situation at jeg har fået en stor mulighed igennem min onkel. Han har sit eget importfirma som importere vinduer.(fra Ukraine) men da han er ved at blive gammel kan han ikke holde til det mere, han har derfor spurgt mig om, det var noget der havde min interesse. og Ja det har det!!!

Det skal siges at min onkel ejer en halvpart i firmaet i Ukraine, sammen med den daglige Direktør af virksomheden i Ukraine.min onkel overvejer at sælge hans halvpart til Direktøren.

Men jeg syntes der er et utal af muligheder i dette projekt som min onkel ikke har gjort brug af, bla. internettet. han har stortset ikke brugt opsøgende salg ved tømrerbygningsfirmaer firma'er.

Min erfaring med salg er meget store dog ikke på vinduer, men salg er jo salg om det er vinduer eller slikkepinde. min viden indenfor vinduer vil jeg betegne som god.

jeg overvejer at starte mit eget firma op også starte med at prøve at se hvor meget jeg selv kan sælge i løbet af 1-2 år.

Men mine spørgsmål er mange. her kommer lidt af dem.

Skal jeg oprette mit eget firma eller overtage onkels?

Skal jeg købe min onkelshalvpart?

Noget jeg skal passe på med hensyn til Ukraine?

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 12:30

ps. overvejer at starte op som Agent.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 19:41

really good that you have this oppotunity!?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 00:04

MikaelM:

Men mine spørgsmål er mange. her kommer lidt af dem.

1 Skal jeg oprette mit eget firma eller overtage onkels?

2 Skal jeg købe min onkelshalvpart?

3 Noget jeg skal passe på med hensyn til Ukraine?

1 Hvilken form er din onkels virksomhed..? Enkeltmands eller selskab (ApS, A/S...) 

2 Alt efter pris og dine muligheder for finansiering kunne det være en god ide at købe halvdelen af Ukraine-firmaet. Kræver selvfølgelig en god introduktion til den anden partner.

3 Hvis det er et samarbejde som har kørt godt mellem din onkel og partneren i Ukraine - kan det vel også køre godt mellem ham og dig.

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 14:13

min onkel's er et i/s selskab.

Jeg har også lidt spørgsmål med hensyn til At reklamere på internettet. Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? og havd der giver det bedste besøgstal på ens hjemmeside. og er der nogen som kender til adword på Google?

overvejer nemligt kraftigt at satse mere på internettet end min onkel har gjort.

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 18:15

MikaelM:

min onkel's er et i/s selskab.

Jeg har også lidt spørgsmål med hensyn til At reklamere på internettet. Er der nogen af jer der har erfaringer med dette? og havd der giver det bedste besøgstal på ens hjemmeside. og er der nogen som kender til adword på Google?

overvejer nemligt kraftigt at satse mere på internettet end min onkel har gjort.

Hvem ejer den anden del af I/S'et ? Det er jo en person som du kommer til at køre parløb med.

Mht. internet, så skal du nok hive fat i de SEO og e-marketing gutter herinde.

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 22:09

Hej Mikael

Jeg synes du har en super mulighed foran dig.

Det jeg vil bidrage med er, at vinduesmarkedet er hårdt med rigtig mange store og små aktører.

Samtidig er det en branche der hele tiden skal optimerer og udvikle nye produkter, fordi der bliver større og større krav til producenterne, for at minimere varmetab osv.

Det jeg tænker er: Er den virksomhed klar til fremtiden og kan den følge med udviklingen?

Hvis der har været en fornuftig og stabil indtjening i firmaet, er fundamentet selvfølgelig iorden. Så kan du jo fokusere en smule på at sælge på flere alternative måder, end der er blevet hidtil.

Ender det med at du klør på, så vil jeg gerne se hvad du tilbyder. jeg køber lidt af og til, og det kan jeg jo ligeså godt gøre af dig (Hvis varen er iorden Wink)

Dbh

Henrik Værum

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:43

hejsa.

jeg har en lille smugle kenkab til vinduer fra "den slags lande" tror det er en god ide at købe halvparten af vindues fabrikken, da deres kvalitet kan svinge enormt hvis man ikke holder dem i stram snor...

Det var bare mit indput :)

mvh

Tømrer mester

Jesper Møller

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 14:12

HEj igen.

Grunden til at jeg bl.a. vil gå ind i denne virksomhed er at jeg ser en masse potientale, som min onkel ikke har udnyttet, han har intet opsøgende salg lavet, kun solgt igennem dem han kender og dem som de kender.  her vil jeg prøve at tage kontakt til samtlige af de lokale tømrer og byningsfirmaer. ud over det er han slet ikke tilstede på diverse messer i Danmark. det vil jeg også arbejde på at få gjort. med hensyn til udvikling af vinduer, der tror jeg ikke at virksomheden er stor nok endnu, men dette er da klart et område som jeg skal være meget opmærksom på.

Jeg har også den fordel at min onkel bor på stor gård hvor jeg kan have lager forholdsvis billigt.

Internettet er en by i Rusland for ham. Er der nogen af jer der har erfaring med byggetilbud.dk og den slags hjemmeside, hvor man kan gå ind og lave tilbud på de forskellige opgave private mennesker ligger på nettet?

Tilmeldt 24. Mar 10
Skrevet kl. 14:19

Værum: her er lidt oplysning om vores vinduer.

Beslag:

• Vi bruger kun I.P.A Varmgalvaniseret beslag og FIX 3 punkt stanglåse som passer til Ruko og Assa låse.

Træ:

• Vi anvender Sibirisk fyr sog skærer alle knaster ud for at forhindre knastgennemlag i malingen. Derefter fingersamler vi så kerneandelen kommer over 60%.

Tætningslister og Alu:

• DAFA leverer alt tætningsgummi.
  • DAFA leverer alt aluminium.
  • Såvel glaslister i ALLS, samt ALLS til træ/alu.

Maling:

• Vi grunder med Flow-coat anlæg
  • 2 x grunder med vandbaseret produkt fra Teknos
  • Mellemslibning mellem grunder.
  • Vandbaseret toplak
  • Der kan males med alle RAL farver, samt 2 farvede.

Glas:

• Vi anvender kun lavenergi som består af 2 lag, hvoraf 1 er coated med et metal som lader solens stråler gå igennem, men forhindre varmen at gå ud.
  • Mellemrummet i glasset er fyldt med en gasart så vi når en U-værdi på 1.
  • Vi bruger kun varm kant.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)