Hej Amino'er. Jeg er en dreng på 14 år. Det lyder måske tideligt at begynde starte som iværksætter og at tænke på firmaer/ideér - Er dét det? - Jeg synes selv at hvis man har modet og man tror på det skal man bare kaste sig ud i det. Men sagen er, at jeg har flere haft flere gode ideér og har skrevet flere mails rundt omkring. Men der er et stykke vej fra ideér til udførelse af produktet. Jeg har op til flere gange undersøgt mulighederne for mig som 14 årig, men jeg synes udvalget er dårligt, eller er det bare mig der er inde på det forkerte? - Jeg har prøvet at skabe kontakter med forskellige udlandske firmaer og dermed blive mellemhandler og fører produktet til Danmark. Jeg er ny indenfor det område og kunne godt tænke mig at komme videre fra idé til udførelse. Hvad gør man? Det var min prædiken for den her gang Venlig hilsen: |
Hej Søren,
Jeg er selv 14 år.
Du skal starte, det er helt sikkert. Det at du kan skrive det indlæg, er første skridt. Et godt skridt. Der er mange råd at hente på Amino, følg også Martin Thorborg! Lyt til alt hvad han siger og gør - Det er som regel altid rigtigt. Hvis ikke altid.
Ang. det med skolen og vennerne, så kan det nemt passes. Også kæreste Men det handler om lidt personlig planlægning.
Start i småt og udbyg det. Husk at skabe godt netværk langsomt. Vær aktiv på Amino med en neutral, men venlig tone. Der er alene nok kunder at hente herfra, til at tjene det dine venner skal gå med aviser for.
Og ja, du kan godt komme på et godt niveau som ung. Sidste år (da jeg også var 14 år), gik mig og en samarbejdspartner sammen om et projekt, og det var ikke små penge vi lavede/laver.
Husk at udelukke folk der ikke ser muligheder. Tro mig, jeg har ikke kunne gennemgået noget af det jeg har, hvis jeg har hørt på bare én af de typer.
Sidste skolehjemsamtale fik jeg afvide jeg nok skulle stoppe med det online noget, da det internet jo var noget "skrøbeligt noget" - Godnat man.. godt jeg kan overhøre sådan udtalelser. Det skal du huske fra dag ét.
God vind - du må endelig skrive, hvis der noget jeg kan hjælpe med.