Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start - til ung iværksætter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 
Jeg er ny på Amino, og jeg synes det er en meget spændende side, med mange gode emner. Jeg har brugt en del tid de seneste dage på at læse forskellige indlæg, men synes dog ikke at jeg har fundet noget som lige passer til min søgning.

Jeg er en dreng på 14 år. Det lyder måske tideligt at begynde starte som iværksætter og at tænke på firmaer/ideér - Er dét det? - Jeg synes selv at hvis man har modet og man tror på det skal man bare kaste sig ud i det. Men sagen er, at jeg har flere haft flere gode ideér og har skrevet flere mails rundt omkring. Men der er et stykke vej fra ideér til udførelse af produktet. Jeg har op til flere gange undersøgt mulighederne for mig som 14 årig, men jeg synes udvalget er dårligt, eller er det bare mig der er inde på det forkerte? - Jeg har prøvet at skabe kontakter med forskellige udlandske firmaer og dermed blive mellemhandler og fører produktet til Danmark.
Jeg har også flere ideér til hjemmeside/opfindelser. Men hvordan kommer man videre? 

Jeg er ny indenfor det område og kunne godt tænke mig at komme videre fra idé til udførelse. Hvad gør man?
Jeg vil også meget gerne høre om i synes at mellemhandler eksempelvis er en for stor rolle for en 14'årig, når man også skal passe sin skole og være sammen med sine venner, eller om man skal tænke i helt andre baner som foreksempel webshop's.

Det var min prædiken for den her gang Wink

Venlig hilsen:
Søren Højby Skriver
Sskriver_@hotmail.com
9000 Aalborg 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 20:54

Hej Søren,

Jeg er selv 14 år.

Du skal starte, det er helt sikkert. Det at du kan skrive det indlæg, er første skridt. Et godt skridt. Der er mange råd at hente på Amino, følg også Martin Thorborg! Lyt til alt hvad han siger og gør - Det er som regel altid rigtigt. Hvis ikke altid.

Ang. det med skolen og vennerne, så kan det nemt passes. Også kæreste Wink Men det handler om lidt personlig planlægning.

Start i småt og udbyg det. Husk at skabe godt netværk langsomt. Vær aktiv på Amino med en neutral, men venlig tone. Der er alene nok kunder at hente herfra, til at tjene det dine venner skal gå med aviser for.

Og ja, du kan godt komme på et godt niveau som ung. Sidste år (da jeg også var 14 år), gik mig og en samarbejdspartner sammen om et projekt, og det var ikke små penge vi lavede/laver. 

Husk at udelukke folk der ikke ser muligheder. Tro mig, jeg har ikke kunne gennemgået  noget af det jeg har, hvis jeg har hørt på bare én af de typer.
Sidste skolehjemsamtale fik jeg afvide jeg nok skulle stoppe med det online noget, da det internet jo var noget "skrøbeligt noget" -  Godnat man.. godt jeg kan overhøre sådan udtalelser. Det skal du huske fra dag ét.

God vind - du må endelig skrive, hvis der noget jeg kan hjælpe med. 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon og Søren.

Dejligt med unge iniativrige mennesker, i skal bare klø på. Der er brug for flere af jeres type. Og det er fuldstændig rigtigt at du skal ikke lyttte til alle de negative, jeg kalder dem minus elementerne. og glem bankerne, de vil kun låne ud til dem der har penge i forvejen. Skab jeres egen kapital og find nogle ældre iværksættere der vil være mentor for jer, så skal det nok gå. I skal altid være velkommen til at få et specifikt råd hos mig.

De bedste hilsner

anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:27

Tak for svarene. Det har helt sikkert åbnet øjnene for mig. 
- Så det er bare at klø på!  

Vi ses på Børsen ;)

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 21:49

Hej Søren

Du får helt samme svar fra mig af også.. Det bare at begive sig ud i det - for der utrolig mange spændende felter at prøve af. Og sig da endelig til hvis du har brug for lidt hjælp/rådgivning - så vil både jeg og sikkert også masser af andre træde til med hjælp..

Mvh Uffe..

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:55

Hvor er det stærkt at se to fyre, på henholdsvist 14 og 15 år, som er så gode til at formulere sig og formår at holde en så pæn tone. Fandme godt gået drenge - hold den stil, så skal I nok ryge helt til tops.

Ang. dit spøgsmål: Det er aldrig for tidligt at blive iværksætter - det handler bare om at brænde nok for det. Istedet for at søge råd om, hvad du bør lave, så synes jeg istedet du skal tage udgangspunkt i dine interesser, og så lade konceptet forme sig derefter.

• Er du vild med fodbold, så kan du måske starte en blog på nette omkring fodbold, eller begynde at sælge fodboldudstyr
  • Er du vild med heste, så kan du måske tjene penge på at lave kostplaner til hesteejere, eller give ejere muligheden for at ligge deres billeder i et galleri på nettet?
  • Har tøj din interesse, så kan du måske prøve at importere noget tøj?

Tag udgangspunkt i dét du synes er sjovt - ellers kører du død i det. Og så husk lige at tage en snak med mor og far om det. Hvis de er som de fleste andre forældre, så vil de helt sikkert støtte dig - og de har sikkert også en del mere erfaring på "livet" end du har, så lyt endelig til dem.

Hvordan du kommer videre fra ideen er forskelligt fra projekt til projekt, så der findes der desværre ikke noget universelt svar.

Held og lykke med det :)

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 22:01

Velkommen til Amino og bare giv den gas. Der er 2 slags mennesker i denne verden. Nulsums og plussums. Dem som bare nedgører dig og dit arbejde og dem som støtter og hjælper. Nulsums trækker dig ned i mudderet. Skaf dig af med dem og hold fast i dem som er positive overfor dig.

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:46

Søren,

Jeg startede selv da jeg var på din alder. Lige meget hvad du laver, så hold et fokus. Ikke for mange ting på samme tid. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 23:05

Hej Søren!

Jeg var selv 15 da jeg sidste år startede webbureauet Curo Media med min ven og kollega Nikolaj :)
Vi har super vind i sejlene og har tid til venner, kærester og det unge liv i Nordsjælland ;)

Så jo, det kan helt klart lade sig gøre! Du må endelig skrive til os hvis du har brug for hjælp eller hjemmeside... Enten gennem www.curomedia.dk eller direkte til mig på nn@curomedia.dk.

Håber at høre fra dig :-)

Mvh.
Nikolaj Nørbæk Jensen

Juusu here and Juusu there..

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 09:28

Hej

Jeg kan kun stemme i med at det lyder som om du er på rette vej.

Gå du bare i gang med at afklare hvad det er du brænder mest for, så kan du altid spørge til råds herinde med det praktiske, her er der masser der gerne vil donere lidt viden.....

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)