Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling / juridisk råd

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har haft en kommisionsaftale kørende med et hotel i en periode på ca. 8 mdr. , og har også modtaget betaling for tidligere solgte varer.

Jeg henvendte mig så her forleden dag for at høre status på senest leverede varer ( før jul ) , og fik den besked at Direktøren ikke længere var ansat hos dem, og at hotellets ledelse ikke kendte noget til en aftale - de vidste dog godt der var noget slik - men altså ikke at det var mit. Jeg fik de sidste rester retur, og fortalte at jeg ville sende en faktura på resten.

Ledelsen mener således at den tidligere direktør har gjort dette for egen regning, selvom der som sagt tidligere er betalt via hotellets firmakonto. + at de øvrige medarbejdere udemærket kender til aftalen, da de selv har taget imod varerne. Og således mener de at jeg må søge mit krav dækket ved den tidligere direktør, mens jeg selvfølgelig mener at den person er mig totalt uvedkommende, og at deres indbyrdes forviklinger ikke vedrører mig.

Jeg har en underskrevet kommisions aftale, men ser nu at den tidligere direktør har skrevet under personligt, og ikke samtidig med et firmastempel ( hvilket jeg selvfølgelig har set tidligere, men ikke ment havde nogen betydning).

Jeg har også talt med den tidligere direktør, som fortæller at hotellet selvfølgelig kendte til aftalen, men at de nu ligger i retssag - og det skal så åbenbart ramme mig. Sad

Så jeg spørger - hvad nu lille du ? Confused

PS. det er ikke det store beløb ( ca. 1500,-) , men jeg bliver sku tosset, da jeg synes det er frækt.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:21

Jesper Laugesen:
selvom der som sagt tidligere er betalt via hotellets firmakonto

Med fakturaer udstedt til hotellet?

Jesper Laugesen:
Jeg har en underskrevet kommisions aftale

Med hotellets navn i brevhovedet?

Hvis ja til ovenstående, så skal de bare betale og ellers send den til inkasso.

Jesper Laugesen:
og at hotellets ledelse ikke kendte noget til en aftale - de vidste dog godt der var noget slik

Underligt at returnere til dig hvis de ikke ved hvem det tilhører/kender til en aftale.

Håber du får dine penge hjem..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:26

hej Jesper

Du skal skrive til hotellet at den tidligere direktør naturligvis har haft en stillingsfuldmagt og har i sin funktion af direktør skrevet under på aftalen, derfor har du krav på at blive honoreret herpå. Det gør ingen forskel om der er et stempel på kontrakten eller ej sålænge det utvivlsomt har forekommet dig at det var hotellet du leverede til og ikke direktøren personligt.

Det er efter min vurderring en klar vindersag.

mvh

Anders

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 19:27

jeg ville ikke blinke

det er bare afsted til inkasso med sagen

firmaer tører den jo altid af på nogen der intet har med sagen at gøre, men meget tit ved et inkasso varsel så vågner de

jeg sidder selv langt nede i sølet med en der er uenig med hvad han selv har skrevet under på
og jeg har valtg at denne sag skal hele vejen hvis det er ... så lige nu venter jeg på fogedretten ... derefter er der jo kun privatsøgsmål eller konkursbegæring tilbage...
det er ikke vildt mange penge jeg har i klemme , men dog nok til at jeg bliver arrig over det

han kunne jo lade være med at skrive under hvis han ikke var enig ... simpelt

laver gerne er gratis møde til dig med et inkasso firma hvis du mangler det

Lars

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:28

Ja - faktura i hotellets navn.

Nej - kun direktørens navn på kommisionsaftalen/udleveringen.

( men regner selvfølgelig med at hendes underskrift gælder på vegne at hotellet)

mvh

Jesper

Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Hermed de relevante paragraffer fra Aftaleloven - du har som sagt en vinder sag, men jeg ville nu true dem lidt først, før jeg smed penge efter advokat og inkassofirma. De er jo ikke dummere end at de forhåbentligt kan se du har ret...........En direktør overskrider naturligvis ikke sin stillingsfuldmagt ved at skrive under på så lille en leveringsaftale - hvem pokker skulle ellers kunne tegne hotellet!?

§ 10. Den, som har givet en anden fuldmagt til at foretage en retshandel, bliver umiddelbart berettiget og forpligtet overfor tredjemand ved retshandel, som fuldmægtigen foretager i fuldmagtsgiverens navn og indenfor fuldmagtens grænser.

Stk. 2. Indtager nogen ifølge aftale med en anden en stilling, som efter lov eller sædvane medfører beføjelse for ham til indenfor visse grænser at handle på den andens vegne, anses han befuldmægtiget til at foretage retshandler, som falder indenfor disse grænser.

§ 11. Har fuldmægtigen ved retshandelens foretagelse handlet i strid med fuldmagtsgiverens forskrifter, er retshandelen ikke bindende for denne, såfremt tredjemand indså eller burde indse, at fuldmægtigen således overskred sin beføjelse.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 19:46

Mange tak for hjælpen alle sammen.

Det er dejligt lige at få bekræftet hvad man formoder.

Nu har jeg jo kun sendt første faktura, så bliver vel nød til at sende 2 mere af sted. ( hvis de ikke betaler). ?

Eller skal jeg svare på hotellets brev, og nævne disse paragraffer osv. ?

Lars: Håber det også løser sig for dig - irriterende at bruge kræfter og tid på disse ting, når kunderne ligger og venter.

Tilmeldt 23. Aug 09
Skrevet kl. 19:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Jeg ville tage "dialogen" med hotellet. Skrive dem et pænt brev hvor du gør rede for at du har retten på din side - gerne med henvisning til aftalelovens paragraffer (bare for at vise dem at du mener det alvorligt)

Derefter ville jeg tilbyde dem at de kan genoptage aftalen med dig når fakturaen er betalt - det lød jo til at der tidligere havde været grundlag til et fornuftigt samarbejde. Jeg nægter at tro at de bare lader stå til, og tager kampen på dette grundlag.....Gør de indsigelser mod fakturaen så må du i gang med det kedelige arbejde. Jeg smider lige linket til den forenklede inkassoproces som du kommer ind under....

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/forenkletinkasso/Pages/default.aspx

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:35

Jeg vil da lige afslutte "min" lille sag, hvor hotellede nægtede kendskab til aftalen.

Efter et par rykkere med henvisning til gældende lov - uden virkning, kontaktede jeg advokat Jacob Tøjner , som sendte dem et incassovarsel, og her ca. 8 dage senere er beløbet blevet indbetalt - incl. advokatens gebyr.

Link til Jacob : http://www.amino.dk/members/Tojner/default.aspx

Dejligt og godt arbejde Jacob.

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)