Hej,
Jeg sidder idag med det produkt, som hedder CACTUS - Mod tømmermænd og vi stod i den samme situation for ca. et år siden.
Vi valgte dog en lidt anden tilgangsvinkel til DS og COOP og allierede hos med en distributionspartner, som allerede var inde med andre produkter. Dette kan der være fordele og ulemper ved, da du samtidig skal give køb på noget af fortjenesten, men samtidig betaler for en stærk sælgerforce som konstant er rundt i deres butikker og sikre placeringer og lign for dig.
Men det er ikke nogen "walk in the park" at komme ind og min erfaringer siger mig at de sjældent tager "små" produkter ind, da der er for stor en risiko forbundet med det.
- Leveringssikkerhed
- Likviditet
- Manglende marketingsplan samt financering af denne.
De tager ikke produkter på hylderne, som ikke har økonomi til at markedsføre produktet overfor forbrugerne og ikke mindst betale dem store summer for at de internt markedsfører produktet.
Men jeg vil dog anfale dig at holde hovedet højt og lave en masse "hjemmearbejde" på hvad salgspotientialt er, prissætninger, eksklusiv aftaler med leverandører, muligheder for marketing eksternt samt instore hos dem.
Du er selvfølgelig meget velkommen til at tage fat i mig, hvis du har uddybende spørgsmål.