Hej Bent Helt enig i dine betragtninger, og den fine måde at skære igennem på, 5 stjerner herfra.
Hilsen Tonny |
Hej Bent,
Vi er fuldstændigt enige. Tak for dit gode indlæg, og undskyld, at jeg først får tid til Amino nu, men der har været kunder der skulle hjælpes hele dagen.
Det er rigtigt, at 123Revisor matcher den rigtige revisor med kundens behov. Eller fungerer som revisormægler, som du også rigtigt vælger at kalde det.
Netop det fuktum, (som du nævner), at en revisor er et vidt begreb, og ikke er beskyttet igennem en bestemt uddannelse eller andre krav til personen, kan gøre valget af revisor til et svært valg for mange små erhvervsdrivende.
Derfor er det netop vigtigt at have en revisormægler, som kan hjælpe kunden med at identificere de revisorer, som yder et godt stykke arbejde. Jeg samarbejder derfor kun med revisorer, som jeg har tillid til.
Læs evt. lidt mere om, hvad jeg skriver om de forskellige revisortyper på min hjemmeside: Forskellige revisortyper. Læs også dette gode blogindlæg fra Anette Sand (med titlen: "Hvad alle iværksættere skal vide om: Bogholdere og revisorer").
Til slut vil jeg give dig 100% ret i dine afsluttende kommentarer, som rammer fuldstændigt plet i dette tilfælde (som altid er du skarp til at vurdere den rigtige situation):
Skattekonsulenterne:Når det så er sagt så er der virksomheder og regnskaber som ganske enkelt er for "små" til en revisor og der kan man med fordel bruge en bogholder hvorved denne også oparbejder nogle kompentencer på området.
Revisor, bogholder eller ej så er det i bund og grund et spørgsmål om vedkommendes kompetencer. Man har ingen sikkerhed for at en der kalder sig bogholder eller revisor har de fornødne kompetencer - medmindre der er tale om egentlige anbefalinger fra folk der har brugt pågældende, men man har dog en pejling når en revisor er registreret eller statsautoriseret revisor idet der her er tale om beskyttede titler som alle og enhver ikke kan bruge. Dvs. man har en sikkerhed for at de har noget faglig uddannelse og erfaring bag sig. Det er så ikke altid en garanti for et godt stykke arbejde. Hvorvidt en revisor/bogholder er god afhænger ikke kun af faglighed. Det handler også om kemi.
Tak til alle for en god debat.