Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vimeo vs. youtube?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at vælge en til at hoste mine videoer. Min valg står mellem Vimeo eller youtube. Hvad foretrækker I?  Vimeo eller youtube?

Jeg fornemmer at det er design vs. funktionalitet? Har jeg ret?

Glæder mig til at høre fra jer!

Mvh.
Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:00

Hej Nikolaj,

Nu kender jeg ikke Vimeo - faktisk første gang jeg ser siden. En ting at være opmærksom på er upload hastigheden, når du laver videoer. Du kan jo prøve at smide en video op, og se hvordan det foregår.

Jeg ved bare at youtube er meget brugervenlig og at der flest derpå.

OT: hvilke videoer laver du? :)

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:08

Jeg ville eventuelt overveje at uploade dem selv?

Hvis dette ikke er en mulighed skal du vælge Youtube, da siden er utrolig brugervenlig og der er gode hit points at hente når vi snakker google optimering :)

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:10

Det er første gang jeg høre om Vimeo.

Måske skal du holde dig til youtube, som alle kender!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:16

Jeg bruger Vimeo i Plus version, for det giver mulighed for at passwordbeskytte, styre hvilke domæner videoer må embeddes på og meget, meget mere.

Dit valg skal afhænge af, hvad du vil med dine videoer. Upload og konvertering kører MEGET hurtigere end på Youtube, og HD kvaliteten er lige i øjet.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 23:30

Frederik Grønholdt Petersen:

Hej Nikolaj,

Nu kender jeg ikke Vimeo - faktisk første gang jeg ser siden. En ting at være opmærksom på er upload hastigheden, når du laver videoer. Du kan jo prøve at smide en video op, og se hvordan det foregår.

Jeg ved bare at youtube er meget brugervenlig og at der flest derpå.

OT: hvilke videoer laver du? :)

Mvh. Frederik Grønholdt Petersen

Jeg er meget overrasket over at der ikke er så mange af jer som kender Vimeo. Synes at interfacet på Vimeo er lækkert, og derfor over vejer jeg det lidt, frem for youtube. Man skal selvfølgelig heller ikke gå på kompomis med funktionalitet. Det var også derfor jeg spurgte om hvad folk foretrækker :-)

Det bliver videoer om konverteringsoptimering.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:31

offtopic:

Nu vi snakker videoer, er der nogle der kan hjælpe mig med at compresse mine videoer, så de ikke fylder mega meget?

Frederik Grønholdt Petersen

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Skrevet kl. 23:31

Thomas Rosenstand:

Jeg bruger Vimeo i Plus version, for det giver mulighed for at passwordbeskytte, styre hvilke domæner videoer må embeddes på og meget, meget mere.

Dit valg skal afhænge af, hvad du vil med dine videoer. Upload og konvertering kører MEGET hurtigere end på Youtube, og HD kvaliteten er lige i øjet.

Det lyder jo godt nok, er også ret vild med Vimeo. Hvad ville du sige at fordelen ved youtube er?

Mvh.

Nikolaj

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 23:34

Nikolaj Bomann Mertz:

Jeg er meget overrasket over at der ikke er så mange af jer som kender Vimeo. Synes at interfacet på Vimeo er lækkert, og derfor over vejer jeg det lidt, frem for youtube. Man skal selvfølgelig heller ikke gå på kompomis med funktionalitet. Det var også derfor jeg spurgte om hvad folk foretrækker :-)

Det bliver videoer om konverteringsoptimering.

Cool. Det lyder interessant. Skriv endelig en privat besked, når du har fået det uploadet :-)

/ Frederik Grønholdt Petersen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj Bomann Mertz:
Hvad foretrækker I?  Vimeo eller youtube?

Vimeo er et MEGET bedre produkt end YouTube. Kvaliteten er langt højere - både billed og lyd, og der er større fleksibilitet - særligt hvis du vælger deres PRO løsning til bare $59 om året. Og så er du heller ikke begrænset af YouTubes 10 minutters grænse.

YouTubes store styrke er, at der er flere brugere på YouTube end samtlige andre videotjenester tilsammen. Så du når ud til mange flere den vej.

Så jeg vil anbefale at du gør som jeg: Uploader på både YouTube og Vimeo - og så bruger YouTube til promotion og Vimeo til embedding, der hvor du gerne vil have den bedste kvalitet (f.eks. på dit eget site).

Du skal huske at teste dine videokonverteringer omhyggeligt! Det kan godt være lidt svært at få det til at se godt ud begge steder. Og husk at uploade i 1920 x 1080 hvis du vil have fuld HD.

Du kan se et eksempel på forskellen i kvalitet på en af de sidste videoer jeg har lavet for Joblr.net:

">YouTube version

Vimeo version

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)