Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flere firmanavne under samme cvr.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg tænker på enkeltmandsvirksomheder, hvor man måske har 2 grene af ting.

F.eks. børnetøj(firmanavn a) og værktøj(firmanavn b)

Og så man skriver Firma a på dem der køber børnetøj og firmanavn b på dem der køber værktøj. Dog stadig med samme adresse samme CVR

Evt gøre som forslået kalde sig firma for Firmanavn c ved told og skat, og så i bunden af sine fakturaer skriver man så firmanavn c på også.

Hmm håber min forklaring er til at gennemskue. Dog bassere mine oplysninger ikke på hvad T&S men hvordan jeg selv gør. Så venter spændt på at høre om det overhovedet er lovligt.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 14:51

Martin,

Jeg er ret sikker på at den er i orden - det var ihvetfald lige præcist det som jeg selv gjorde. Og det havde T&S ikke nogen problemer med.

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Tilmeldt 20. May 05
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:45

tusind tak for alle jeres svar...

jeg tror jeg er kommet frem til hvad essensen er...

ringer til TS i morgen.... og så vender jeg tilbage til jer...   
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:39
Svaret er enkelt - hvis du har et A/S eller ApS (ved ikke med de andre selskabsformer), så kan du registrere et binavn hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, så du udadtil kan have 2 (eller flere) ansigter.

Ulempen er imidlertid, at du ifølge reglerne SKAL oplyse firmaets hovednavn. Dit "Hovednavn ApS" kan du altid lade stå alene, men hvis du udfakturerer osv. fra dit binavn, skal det skrives således: "Binavn ApS (Hovednavn ApS)", hvor firmaets hovednavn står i en parantes bagefter. Problemet er nemlig at såfremt du skulle komme ud i en stridighed med en kunde eller leverandør, vil modparten vinde såfremt firmaets hovednavn ikke er oplyst, idet denne vil være vildledt ! (Ved ikke om forklaringen er "fatbar", men essensen er at du godt kan registrere binavne, men ikke må bruge det uden at oplyse hovednavnet).

Såvidt jeg ved bør der ikke være problemer i, at du har forskellige fakturadesigns under samme selskab, så måske skulle du bare lave et generelt firmanavn og så blot adskille dine mange kundskaber med forskellige udseende fakturaer...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:34

Jeg har talt med min Vivi om det, fordi jeg snart for brug for at lave en fakturaserie til et bestemt projekt, som gerne let skal kunne adskilles fra de andre fakturaer.

Hun siger, at der ikke er noget problem i at starte en ny serie v. f.eks. fakturanummer 10.000, når blot den ny serie også er fortløbende nummereret, så alt er gennemskueligt. Der skulle heller ikke være noget problem i at en sådan ny serie skulle kunne have et andet design.

Om du direkte må lave et andet navn, tror jeg ikke . Dit firmanavn skal jo fremgå af fakturaen.

mvh Hans
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)