Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af tekst og billeder - Overlay?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I.f.m. SEO vil jeg lave nogle sider med unikke tekster og billeder.

Men hvordan kan jeg bedst beskytte tekst og billeder mod at blive kopieret?

Jeg mener at man f.eks. kan beskytte mod højreklik og kopiering af et billede, men hvordan gør jeg det?

Og hvad med teksten? Kan jeg også på en lignende måde beskytte mod 'markering og kopiering' af teksten?

Mvh. Ken

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:22

Du vil aldrig kunne beskytte din tekst og dine billeder 100% mod at blive kopieret - og glem alt om at deaktivere højreklik, da den form for "beskyttelse" let kan omgås Wink

Hvis du vil holde øje med, om nogen forsøger at plagiere dit tekstmæssige arbejde, kan du for eksempel benytte Copyscape til at finde websteder, som indeholder dine tekster.

Billeder er ikke helt lette at holde øje med - jeg kender i hvert fald ikke til en metode, som kan genkende billeder.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:25

Hey

Der findes reelt set ingen måde at beskytte sine tekster eller billeder, vil nogen kopiere dem skal de nok også komme til det. de metoder der findes, er kun til at beskytte mod folk som ikke allerede har en hjemmeside og ved hvordan det fungerer.

Så mit forslag er, lad være med at tænke så meget over at beskytte dine tekster, men skriv derimod at dine tekster og billeder ikke må bruges af andre. og finder du så ud af at andre bruger dem alligevel, så tag udgangspunkt i det, og skriv til personen at de skal fjerne det de har taget fra dig. gør de ikke det må du gå yderligere til værks.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:32

Hej

Tak for svarene :-)

Hvordan deaktiverer jeg højreklik?

Så vidt jeg ved kan man vel kun omgå det ved at lede i sine temporere internet filer eller?

Mvh. Ken

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:39

Det er meget forskelligt hvordan man kan omgås det, nogen er det fx bare ved at trykke enter samtidig med man højreklikke.

ellers findes der jo også image downloaders og andre programmer som man kan bruge til det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:40

Der findes forskellige måder at omgå den form for "beskyttelse" på - du skal tænke på at så længe tekst og billede skal kunne ses af de besøgende, må den nødvendigvis være tilgængelig via (eksempelvis) en browser eller lignende programmer.

Den bedste 100% kopisikring er slet ikke at uploade dit materiale på nettet, så andre ikke kan få fat på det Wink

Du får langt mere ud af din tid, hvis du bruger tiden på at skabe noget unikt - i stedet for at bruge tiden på at sikre dig i hoved og ...

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:44

Ken Schultz, Adviva:

Hej

Tak for svarene :-)

Hvordan deaktiverer jeg højreklik?

Så vidt jeg ved kan man vel kun omgå det ved at lede i sine temporere internet filer eller?

Mvh. Ken

Ja og ved bare at gå til side menuen og vælge vis kilde (ie8 men der er tilsvarende i mange browsere).Man kan også bare vælge 'gem side'  til sit lokale drev. Så at begrænse højreklik er nok ikke vejen frem.

Vi kæmper selv med det...

Hej fra Søren

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:44

nemlig, som vi begge siger, så er det bedre at du ikke fokuserer på at beskytte noget du reelt set ikke kan beskytte, husk på at Google jo også skal kunne læse det, kan Google læse det kan alle læse det, og ikke mindst se det.

MVh Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:21

https://www.digimarc.com/solutions/images/  har et system, hvor man lægger et skjult vandmærke ind i billedet i form af støj-lignende pixels. Så vidt jeg husker er det ret dyrt.

Nogle billed-sites laver et overlay af en gennemsigtig GIF-fil på billederne, så man ved højreklik kun gemmer den gennemsigte GIF. Så vidt jeg husker bruger www.flickr.com denne teknik.

Under alle omstændigheder kan man jo altid tage et screendump og klippe det ønskede billede ud.

Jeg ser en del mere eller mindre uheldige brug af vandmærker på billederne. Som hovedregel vil et vandmærke koste kunder, hvis det er produktbilleder i en webshop. Nogle webshops gør det dog ret elegant og bruger et næsten usynligt vandmærke, som ikke virker forstyrrende. Det skal kun lige nøjagtig kunne skimtes - så er man ikke i tvivl om, hvem billederne tilhører.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)