Hej, Jeg er gået et gang med at renovere min søns værelse, og jeg havde en fæl fornemmelse af at pudsen ikke var specielt god på een af væggene, og det viste sig at holde stik. Huset er fra 1932 og traditionelt pudset med brædder,strå, ståltråd og puds. I en længde på ca. 2 meter gange 30 cm er pudsen meget "svømmende" og enkelte steder er der hul (se billedet herunder) - det er stykket mellem de to hvide kasser A og B. Spørgsmålet er nu om det bedst kan betale sig at rive det hele ned og sætte gips op eller om det kan betale sig at få en murer til at reparere det. (væggen er en skråvæg, 4 meter bred. 2 meter på det skrå stykke og 80 cm lodret væg) Som det ses på billedet er væggen fuld af reparationer i forvejen, og enkelte steder er stråene synlige (men ikke mere end at det kan pudses Vi regner med at skulle bo i vores fantastiske hus i mange år endnu. Har nogen et godt råd ? mvh Jan
|
hej.
du skal naturligvis have fat i en håndværker - der er en del vigtige forhold at tage hensyn til, f.eks. dampspærre eller ej, isolering.
mvh.