Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spammails med billede?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
1000 dollar-spørgsmålet: Hvad menes der med embedet billeder?

Hvis jeg sender en mail og vælger "indsæt billede" i min outlook - er det så embeddet? Hvor ligger billedet egentlig henne rent "fysisk"? Det er jo ikke vedhæftet... Hvis jeg istedet vælger at billedet skal findes på en ekstern server - så er det ikke embeddet (så langt forstår jeg) - men.. ih, det krøller i mit hovede nu..

Måske undrer jeg mig i virkeligheden over, at deher mails overhovedet finder frem til mig. Jeg har en temmelig billig udbyder (b-one), men de burde da kunne finde ud af at sortere denher slags spam fra? Det er lykkeligvis det "eneste" jeg får - så de må havde fundet et hul..

Martin - kunne du ikke kontakte b-one (eller One, som de nu hedder) og tilbyde dem et ordenligt spamfilter? Du må gerne nævne mig ;)

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-11-2006 23:26:00
Forfatter: davidchristensen
1000 dollar-spørgsmålet: Hvad menes der med embedet billeder?

Hvis jeg sender en mail og vælger ''indsæt billede'' i min outlook - er det så embeddet? Hvor ligger billedet egentlig henne rent ''fysisk''? Det er jo ikke vedhæftet... Hvis jeg istedet vælger at billedet skal findes på en ekstern server - så er det ikke embeddet (så langt forstår jeg) - men.. ih, det krøller i mit hovede nu..


Embeddede billeder ligger base64-indkodet i e-mailen sammen med tekst, headers osv. Billedet ligger altså i rent tekstformat, indtil indholdet af e-mailen afkodes. Jeg laver et teknisk eksempel i morgen, nu skal jeg i seng. :)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, David; det glæder jeg mig til at se :) Måske man så også kan embedde flash (det kunne være sejt). Sov godt.

 

David

-

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vælger egenskaber for emailen - herefter detaljer og meddelelseskilde (dansk OE) vil du se hele emailen.
Den slutter med en masse ufirståeligt tekst. Dette er billedet.

Og nej det er ikke som en alm vedhæftning.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)