Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spammails med billede?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Umiddelbart tror jeg at det er embedded/gemt i selv e-mailen, og derfor ikke kan spores om det bliver læst.

Outlook skjuler kun billeder, som skal "hentes" på nettet.

Jeg mener, at have hørt, at spamfighter er på vej med noget der kan nappe billederne?
måske Mr. T kan svarer på det...

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det muligt at billedet er vedhæftet ?

På den måde bliver det ikke filtreret fra.
Det positive er at senderen ikke kan se at du har åbnet mailen.

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Så ikke lige dit svar Tim.

Jeg har selv modtaget sådanne mails har jeg fundet ud af.
Og ja - det er embedded grafik.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke en klap forstand på det tekniske, men vi napper de fleste og det er ikke nemt..

Dbh Martin
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Korrekt, billedet er embedded i e-mail-kilden og derfor vises det i e-mail-klienten. Teksten er med for at mindske risikoen for at e-mailen markeres som spam. En veltrænet e-mail-klient med antispamfilter (som Thunderbird) vil dog stadig markere e-mailen som spam på grundlag det embeddede billede og tekstmængden.
"Fordelen" ved de embeddede billeder er, at der ikke er nogen kontakt til spammerens server og dermed registrerer de ikke, at e-mailen åbnes.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ville disse embedded billeder være smart at bruge til html nyhedsbreve mm. hvor man har grafiske elementer i?

Eller ville man risikere at mange spamfiltre ville fange dem, pga det netop bruges til spam
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-11-2006 22:22:01
Forfatter: Martin Tygsen
Ville disse embedded billeder være smart at bruge til html nyhedsbreve mm. hvor man har grafiske elementer i?

Eller ville man risikere at mange spamfiltre ville fange dem, pga det netop bruges til spam

Det afhænger af en hel del ting - vi har haft diskussionen ved flere lejligheder i GMTA. :)
For embeddede billeder: Ingen alert, der beder brugeren vise billedet. Brugeren behøver ikke føle sig overvåget, da der ikke foretages eksterne requests. Mailen kan læses i sin helhed offline.
Mod embeddede billeder: Det "lugter" af spam, dermed risikerer man at e-mailen ender i spamfilteret. Hvis brugeren ikke har interesse i at læse e-mailen, er der ingen grund til at han/hun skal downloade alle billedfilerne. Der kan ikke køres statistik på embeddede billeder.

Hvad man vælger afhænger naturligvis af situationen - vi har valgt ikke at gøre brug af embeddede billeder, primært for at køre statistik på requests og for ikke at sende 600 KB billeder til en modem-bruger hvis denne alligevel ikke læser e-mailen.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Statistik delen kan man vel komme udenom ved at nøjes med at have et enkelt lille billede liggende, der kan måles på, hvorved resten er embedded.

Derudover, hvis sit nyhedsbrev kun har en lille smule grafik, såsom en baggrund og måske en top, så drejer det sig måske om 50 kb, hvilket mails jo ofte fylder.

Problemet er så med de hersens spamfiltre, har du nogen ide om hvor mange spamfiltre der automatisk ville fange mails med embedded billeder? Dermed ik sagt jeg vil have et nøjagtigt tal, bare sådan ca :)

Nå nu drejer tråden sig jo også i en helt anden retning, jeg beklager.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Korrekt, men med et enkelt remote billede og resten som embedded er der ikke meget incitament for at bede e-mail-klienten hente billedet så statistikken køres.

Størrelsen på billedfilerne har normalt ikke meget at sige, men selv 50 KB er en sjat for en på modem. :)

Det bliver mere og mere populært med e-mail-klienter, der kan optrænes ud fra de e-mails brugeren modtager, og eftersom spam-mails med embeddede billeder bliver mere og mere populære, kan man kun se problemet eskalere. Det bedste vil dog nok være at prøve sig frem - lav en A/B-splittest og se hvilket nyhedsbrev der performer bedst. :)

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har nok helt ret, har desværre ikke mulighederne for en A/B splittest, da jeg ikke har noget nyhedsbrev at sende ud, jeg var bare nysgerrig :)

Så tusind tak for dine gode råd, jeg takker af for i aften.
Side 2 ud af 3 (24 indlæg)