Hej!
Der er mange - mange små ting, men for at give dig min respons på dine spørgsmål:
Husk at firmanavnet gerne må være let at sige/huske og at det ikke er optaget i eksempelvis domain databaserne, du skal ej heller ramme et navn der ligger for tæt op af andre. Og logoet skal ej heller være sammenligneligt med andre.
Når dit firmanavn kommer i diverse databaser begynder der et hav at sælgere at ringe til dig, især annoncesælgere, sig altid NEJ til alt der tilbydes per telefon er mit slogan. Skal du købe noget, så vælg nogle stykker (3-4), lad dem sende et gratis tilbud og træf dit valg. Desværre er der alt for meget ”snyd” i telefonsalget i dag.
Husk du skal have en bankkonto i en bank, det er ofte smart at vælge en billig bank, uden for mange gebyrer og abb. priser på netbank osv. i starten. (Hold din privat økonomi væk fra virksomheden!)
Husk man godt kan drive en lille ny virksomhed uden revisor i starten. Især revisorer vil være vilde med at lave ting for dig, men det koster ofte mange penge og du kan lave meget selv, andet kan du lære dig til selv på nettet (der er økonomikurser her på amino der er gode for nye iværksættere, til billige penge), det er ikke det store arbejde for en lille virksomhed.
Vær realistisk, så hold godt fast i din økonomi, pas på med at købe for meget ind. Hold konstant fokus på din forretning, ikke på unødigt stads.
Sørg for at betale dine regninger rettidigt og husk ikke at glemme at betale skat, afgifter osv.
Glem bestemt ikke at du skal kunne sælge dine ting, det glemmer mange og så "dør det hen". Så vær klar over at du helhjertet skal være sælger en del af tiden eller har nogle der kan og gerne vil (alt efter hvad du laver naturligvis ;-)
Find andre iværksættere og blive ven med dem, de sidder med de samme små ting og problemer.
Værn om det du vil og kan. Fortæller du nogle om din million ide (investor firmaer) så bed dem underskrive en erklæring om at det er din ide, men det er nok ikke aktuelt i starten. (Jeg siger ikke at alle stjæler, men værn om det du vil og kan).
Så hurtigt du har penge til det sørg for at ændre dit personligt indehavede firma til et aps. Det er mere sikkert for dig som privatperson, hvis det skulle gå i den forkerte retning. (Kræver du har penge på kontoen).
Blot nogle af mine råd, men som sagt er der mange – mange flere små ting, men sjovt er det.
De bedste hilsner,
Christian