Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan komemr jeg igang? Firmanavn osv. :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg står og gerne vil starte et firma som hovedsageligt skal sælge it-udstyr og lignende. Men da jeg er ny i branchen så ville jeg høre om der er nogle der kan hjælpe mig med at:

• Finde et godt firmanavn
  • Give mig gode råd til hvad man skal være opmærksom på når man starter om
  • Fortælel hvordan man kan blive registreret som firma og få et CVR-nummer
  • Anden vigtig information :)

Hilsen Sebastian :)

Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:05

Du kan  blive registreret online inde på virk.dk det sker ved at udfylde en formel, det er der ikke så meget tricky i, så går der et par dage før din sag bliver behandlet hos E og S, og efter den er blevet bekræftet går der nogle uger inden dit cvr nr. kan findes i databaserne.

Jeg vil anbefale at du finder et navn der samtidig har ledigt domæne, men hvis du står og vil igang her og nu, er det reelt set ligegyldigt hvad du kalder virksomheden, for du kan kalde "butikken" hvad du vil...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:08

Det vigtigste frem for de ting du nævner er vel at finde nogen gode leverandøre, og de produkter du gerne vil sælge. Hold dit fokus på selve produktet. De ting du snakker om her er det mindste problem.

Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:56

Hej!

Der er mange - mange små ting, men for at give dig min respons på dine spørgsmål:

Husk at firmanavnet gerne må være let at sige/huske og at det ikke er optaget i eksempelvis domain databaserne, du skal ej heller ramme et navn der ligger for tæt op af andre. Og logoet skal ej heller være sammenligneligt med andre.

Når dit firmanavn kommer i diverse databaser begynder der et hav at sælgere at ringe til dig, især annoncesælgere, sig altid NEJ til alt der tilbydes per telefon er mit slogan. Skal du købe noget, så vælg nogle stykker (3-4), lad dem sende et gratis tilbud og træf dit valg. Desværre er der alt for meget ”snyd” i telefonsalget i dag.

Husk du skal have en bankkonto i en bank, det er ofte smart at vælge en billig bank, uden for mange gebyrer og abb. priser på netbank osv. i starten. (Hold din privat økonomi væk fra virksomheden!)

Husk man godt kan drive en lille ny virksomhed uden revisor i starten. Især revisorer vil være vilde med at lave ting for dig, men det koster ofte mange penge og du kan lave meget selv, andet kan du lære dig til selv på nettet (der er økonomikurser her på amino der er gode for nye iværksættere, til billige penge), det er ikke det store arbejde for en lille virksomhed.

Vær realistisk, så hold godt fast i din økonomi, pas på med at købe for meget ind. Hold konstant fokus på din forretning, ikke på unødigt stads.
Sørg for at betale dine regninger rettidigt og husk ikke at glemme at betale skat, afgifter osv.

Glem bestemt ikke at du skal kunne sælge dine ting, det glemmer mange og så "dør det hen". Så vær klar over at du helhjertet skal være sælger en del af tiden eller har nogle der kan og gerne vil (alt efter hvad du laver naturligvis ;-)
Find andre iværksættere og blive ven med dem, de sidder med de samme små ting og problemer.

Værn om det du vil og kan. Fortæller du nogle om din million ide (investor firmaer) så bed dem underskrive en erklæring om at det er din ide, men det er nok ikke aktuelt i starten. (Jeg siger ikke at alle stjæler, men værn om det du vil og kan).

Så hurtigt du har penge til det sørg for at ændre dit personligt indehavede firma til et aps. Det er mere sikkert for dig som privatperson, hvis det skulle gå i den forkerte retning. (Kræver du har penge på kontoen).

Blot nogle af mine råd, men som sagt er der mange – mange flere små ting, men sjovt er det.

De bedste hilsner,
Christian

Tilmeldt 20. Mar 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:23

Tak for den hurtige respons :)

Kunne i måske komme med nogle forslag til et firmanavn ? :)

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:35

hej du kan tage dette domæne det ledig nu...    www. it-udstyr.com  og så kan du tage kontakt til told og skat de kan hjælpe dig med cv nummer.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 12:48

Humanius:
Husk man godt kan drive en lille ny virksomhed uden revisor i starten. Især revisorer vil være vilde med at lave ting for dig, men det koster ofte mange penge og du kan lave meget selv

Indlæg med mange gode råd. Ang. rev. er jeg kun delvis enig forstået således at du kan skåne dig selv for mange problemer, såfremt du har en sparringspartner med, som du finder tillid til og som har en erfaring  med det at starte som iværksætter. Går du på www.sag-partner.dk kan du se en model, hvor jeg tilbyde en partnerskabsløsning, hvor du løbende bliver holdt oppe på de mål du sætter op for din nye virksomhed.
Meget af mit arbejde går med at hjælpe de iværksættere der fejler, den erfaring komme dig tilgode, for det er sjovere, når det lykkes.
Du nævner at det er IT-udstyr du evt. ville starte indenfor. Her skal du være klar over, at det er forholdsvis kapitalkrævende at starte indenfor og avancen er relativ lav, hvorfor du skal opnå et stor volume for at der er et levebrød deri, alt afhængig af hvilket markedsegment du vil bevæge dig i.
Selvfølgelig er navnet vigtig men jeg vil opfordre dig til at få afklaret hvad og til hvem du vil handle først, gennem den proces vil et naturligt navn måske også fremkomme.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 12:58

www. it-udstyr.com   firmanavn

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:11