Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma med veninde, tilbyder vi får meget?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Skal formodentligt starte firma med en veninde, når jeg har været indlagt og fået taget mine eksamner færdige...

Hun er fotograf, jeg snart uddannet multimediedesigner og indretningskonsulent studerende.

Vi vil tilbyde fotografi, webdesign, oog indretningshjælp....

Har der udover i forbindelse med at skulle undersøge markedet for en kunststuderende, fundet webshop systemet Magento og er nu helt hooked på også at starte en webshop op, hvor jeg vil gå på loppemarkeder, finde gamle møbler, sætte dem i stand og sælge dem i en webshop..

Dette kræver dog mere af os, idet der skal være penge til lager og lokale til istandsættelse og opbevaring af møblerne...

Min veninde, ville kunne tage nogen flotte billeder af møblerne...

Men noget helt andet er, breder vi os for meget ud?

Virker det useriøst at tilbyde så mange forskellige ting?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:36

Godmorgen Lone :·)

Du vil nok få den største succes ved at holde fokus. Jo flere projekter du kører på een gang, jo mindre energi kan du lægge hvert sted. I en periode havde jeg selv to virksomheder kørende på een gang, og det gav rod i hovedet - hos mig i hvert fald.

I forhold til at starte med en veninde skal du overveje de risici der kan være ved at være to ejere. Jeg synes tit man hører om folk som splitter op efter nogle år, da det ikke altid er de samme ting man vil med virksomheden.

Hvorfor ikke starte op hver for sig - og i samme kontor - og arbejde sammen. Evt. gå i kontorfællesskab med andre indenfor det grafiske - så man på tværs kan få de fordele det kan give. I kan jo sagtens arbejde sammen om opgaver alligevel, men er så ikke så bundet af hinanden.

Evt. kan i kombinere interessen for indretning - ved at dyrke kunder op, som er indenfor møbel og design branchen. Jeg tænker ikke der er særlig mange penge i at restaurere gamle møbler (uden jeg aner det), men du skal jo hele tiden have for øje at du skal kunne leve af det du laver (går jeg ud fra).

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:36

Hej

Så kommer jeg lige med et andet indspark *smiler*

Du/I kan sagtens have flere bolde i luften, det kan der faktisk være en del fornuft i. I skal dog ikke udbyde det hele samme sted, men f.eks linke fra webshoppen til fotograf og indretningskonsulent - og lave krydsfeatures mellem de forskellige brancher, med nogle fede artikler - også på webshoppen- om hvor smart og moderne og miljørigtigt det er med disse møbler.

Med webdesign henvender du dig til en anden kundegruppe, og annoncering og markedsføring er anderledes. Alligevel kan webdesigneren blendes ind, og en præmie for deltagelse i en eller anden konkurrence kunne være en blog/hp med vinderens lækre hjem og sikre stilsans *smiler*

Alt sammen kan praktisk foregå i samme firma, under samme registrering indtil i kommer til penge, og må overveje en selskabsform, så firmaet kan deles/splittes på fornuftig vis.

Men allerførst skal ideerne prøves af, - og et kælderlokale hos svigermekanikken eller leje af en garage kan snildt gøres for få penge, og så er møbelbiksen på plads. Lad være med at binde for mange penge i projektet, venindekonstellationer, sygdomsforløb og penge er en farlig kombination, og det er ulig sjovere når det kaster lidt af sig, - og så skal omkostningerne være små.

Men klø på - det er sjovt at være iværksætter......

Michael 

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 493
Fra  ThomsenMedia Skrevet kl. 09:39

Hej Lone

Jeg mener da sagtens, I kan brede sig over mange ting.

For kundernes skyld, er det dog vigtigt at I holder det adskilt. Ellers bliver det forvirret. Det vil sige én hjemmeside pr. firma - webdesign - indretningshjælp o.s.v.

Venlig hilsen

Per Thomsen

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 09:44

Lone kom mig i forkøbet, med hjemmesiderne.

I bør have een hjemmeside for hvert område/kundegruppe. Mange fotografer har flere hjemmeside - f.eks. Bryllup, reklame, produktfoto osv.

Ofte er målgruppen vidt forskellig, og man mister let kunder hvis det hele ligger på een side.

Mvh.

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 09:59

Lyder da meget spændende. Jeg synes i skal kaste jer ud i det, hvis i synes i kan magte det ?!

Men personligt vil jeg kun konsentrer mig om 2 felter og giv mig 100%

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:01

Ok, dte kan I alle have ret i, at det bedste ville være at dele ydelserne op, så de hver fik en hjemmeside....

Jeg er inde på et andet forum, hvor vi snakker lidt om det at være selvstændig/ starte webshop og de gør meget ud af at fortælle mig at det ikke er nemt at være selvstændig, at det er hårdt arbejde at starte shop op osv....

Ved ikke på den baggrund om 4 forskellige ydelser er for meget...?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:19

Hej

Det er ikke nemt at være selvstændig, - men det er sjovt.

Skru ned for perfektionismen, hjemmesiderne er til for kunderne og at sælge varerne,  ikke til at imponere andre designere, - så det er relativt nemt og billigt at gå til.

Møblerne er ikke postordrevarer, med 100-vis af varer, pakkesedler og fakturarer der skal holdes styr på. Møblerne skal ses og røres og transporteres hjem på trailer eller i 3x34 - så en webshop er også relativ nem at gå til, - faktisk behøver det slet ikke være et shopmodul. Det kan jo bare designmæssigt se sådan ud, kunderne kan jo ikke se mekanikken bag.

Det vælter ikke ind af døren med kunder fra dag ét, - sådan er virkeligheden altså (!) Derfor bliver der tid til det hele. Jeg har faktisk selv prøvet det med møblerne, og jeg ombetrak, sleb og malede, gik på loppemarkeder og hvad ved jeg, og sad så om aftenen og indrykkede annoncer i dba.dk - gul&gratis, QXL og så videre - og der var masser af tid til også at passe andre gøremål.

Det er fint at prøve tingene af, og man kan sagtens være 100% på i hvert projekt, - som selvstændig skal man nemlig holde fokus på kunderne, og ikke street cred blandt fellow designere, fotografer og deslige. Som selvstændig bliver man til noget ved at sælge varen, - så simpelt er det faktisk.

Michael

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:51

Nu er jeg jo snart Multimediedesigner, så lidt design kommer der nok ind over, hvor vi designer til målgruppen.

Jeg havde tænkt en shop, både med brugskunst og gamle restaurerede møbler, en blanding, så vil helst have en dessideret shop......

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 11:12

God Morgen

Jeg er enig i at en opdeling vil gavne jer. Sælg de forskellige ydelser fra hver deres hjemmeside/webshop.

Der kan jo altid være en designlinie, der går igen på de forskellige sider. På denne måde får i også en synergieffekt ud af jeres branding.

Mvh.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)