Hejsa. Skal formodentligt starte firma med en veninde, når jeg har været indlagt og fået taget mine eksamner færdige... Hun er fotograf, jeg snart uddannet multimediedesigner og indretningskonsulent studerende. Vi vil tilbyde fotografi, webdesign, oog indretningshjælp.... Har der udover i forbindelse med at skulle undersøge markedet for en kunststuderende, fundet webshop systemet Magento og er nu helt hooked på også at starte en webshop op, hvor jeg vil gå på loppemarkeder, finde gamle møbler, sætte dem i stand og sælge dem i en webshop.. Dette kræver dog mere af os, idet der skal være penge til lager og lokale til istandsættelse og opbevaring af møblerne... Min veninde, ville kunne tage nogen flotte billeder af møblerne... Men noget helt andet er, breder vi os for meget ud? Virker det useriøst at tilbyde så mange forskellige ting?
|
Godmorgen Lone :·)
Du vil nok få den største succes ved at holde fokus. Jo flere projekter du kører på een gang, jo mindre energi kan du lægge hvert sted. I en periode havde jeg selv to virksomheder kørende på een gang, og det gav rod i hovedet - hos mig i hvert fald.
I forhold til at starte med en veninde skal du overveje de risici der kan være ved at være to ejere. Jeg synes tit man hører om folk som splitter op efter nogle år, da det ikke altid er de samme ting man vil med virksomheden.
Hvorfor ikke starte op hver for sig - og i samme kontor - og arbejde sammen. Evt. gå i kontorfællesskab med andre indenfor det grafiske - så man på tværs kan få de fordele det kan give. I kan jo sagtens arbejde sammen om opgaver alligevel, men er så ikke så bundet af hinanden.
Evt. kan i kombinere interessen for indretning - ved at dyrke kunder op, som er indenfor møbel og design branchen. Jeg tænker ikke der er særlig mange penge i at restaurere gamle møbler (uden jeg aner det), men du skal jo hele tiden have for øje at du skal kunne leve af det du laver (går jeg ud fra).