hej Woof,
10gb er en del og rigeligt i de fleste tilfælde, men også utrolig lidt hvis du planlægger at vise store produktbilleder, have video eller lignende liggende på dine produkter og samtidig have en en del besøg. DE felste små shops vil dog sagtens kunne klare sig med det.
Tilgengæld skal du ikke gå med til en gb pris på 25kr pr GB. Det er simpelthen alt alt for dyrt. For 5 år siden kostede udenlandsk (dyreste) trafik (dengang man delte i nationalt og internationalt) 10 kr pr gb de fleste steder. I dag er den rå indkøbspris et sted mellem 0,5 kr og 5 kr pr. gb for de fleste hosts i indkøb os en ISP (afhængig af hvor meget du forpligter dig til). Så medmindre de kører din trafik igennem en fantastisk krypteret kanal det kræver en masse serverkraft eller lignende, så har de en temmelig pæn avance hvis du går over de 10gb. Måske en anledning til at vurdere om deres avance på resten også er skruet liiiige en tand for højt op?
Efter min mening bør vidersælgelse af trafik højst ligge på en pris der hedder 7-10 kr pr gb, da det er ren købmandsskab for de fleste uden udgifter forbundet med et flytte trafikken så længe det er i moderate mængder der ikke kræver indkøb af specialudstyr (routere, VPN-hardware osv).
Hvis det var mailtrafik eller lignende som i højere grad kræver dygtige teknikere for at få til at køre ordentlig (sikring af mailserveren ikke er blokkere, har god repuration osv), så kunne jeg måske forstå den højere gb pris ved overflow, men for ren webtrafik til en webserver, så er det liige en kende pebberet på overflow i forhold til comitted.
Men det er bare min holdning. Der kan være faktorer jeg ikke kender til :-)