Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er 10 GB trafik nok på en webshop??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at vokse ud af vores Scannet løsning og er derfor ved at forhandle om en ny løsning med en mere fleksibel webshop. I tilbudet står der 10 GB trafik pr måned. Herefter 25,- på GB.

Jeg har svært ved at vurdere om det er meget? Da der var fri trafik hos Scannet har jeg aldrig før bekymret mig om det.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:35

Det kommer naturligvis an på hvor velbesøgt din shop er, uanset hvad er en pris på kr. 25 pr gb en meget ublu pris.

Vi har kunder hvor 10 GB ikke rækker mange timer, men også kunder hvor 10 GB rækker flere år, så det er svært at rådgive dig omkring uden at vide hvor meget din side fylder og hvor tung den er i forhold til antal besøgende og hvor meget billedemateriale de kigger på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 16:47

OK, det er svært at vurdere. Kan man se det på Analytics?

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:48

hej Woof,

10gb er en del og rigeligt i de fleste tilfælde, men også utrolig lidt hvis du planlægger at vise store produktbilleder, have video eller lignende liggende på dine produkter og samtidig have en en del besøg. DE felste små shops vil dog sagtens kunne klare sig med det.

Tilgengæld skal du ikke gå med til en gb pris på 25kr pr GB. Det er simpelthen alt alt for dyrt. For 5 år siden kostede udenlandsk (dyreste) trafik (dengang man delte i nationalt og internationalt) 10 kr pr gb de fleste steder. I dag er den rå indkøbspris et sted mellem 0,5 kr og 5 kr pr. gb for de fleste hosts i indkøb os en ISP (afhængig af hvor meget du forpligter dig til). Så medmindre de kører din trafik igennem en fantastisk krypteret kanal det kræver  en masse serverkraft eller lignende, så har de en temmelig pæn avance hvis du går over de 10gb. Måske en anledning til at vurdere om deres avance på resten også er skruet liiiige en tand for højt op?

Efter min mening bør vidersælgelse af trafik højst ligge på en pris der hedder 7-10 kr pr gb, da det er ren købmandsskab for de fleste uden udgifter forbundet med et flytte trafikken så længe det er i moderate mængder der ikke kræver indkøb af specialudstyr (routere, VPN-hardware osv).

Hvis det var mailtrafik eller lignende som i højere grad kræver dygtige teknikere for at få til at køre ordentlig (sikring af mailserveren ikke er blokkere, har god repuration osv), så kunne jeg måske forstå den højere gb pris ved overflow, men for ren webtrafik til en webserver, så er det liige en kende pebberet på overflow i forhold til comitted.

Men det er bare min holdning. Der kan være faktorer jeg ikke kender til :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:37

Hvis I ikke allerede har adgang til at se hvor meget trafik I har trukket, så må I beregne jer frem til det. Det er ikke muligt i Google Analytics at se hvor meget trafik I har brugt, men I kan se hvor mange og hvilke sider der er set på.

Det er et godt spørgsmål om 10 GB er nok, men som andre også siger, så er 25 kr pr GB godt nok i overkanten. Det I skal aftale med den nye leverandør er at I har adgang til at se hvor meget trafik I trækker løbende. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:58

Umiddelbart syntes jeg prisen for ekstra trafik er pebret og ville muligvis overveje at finde et sted hvor du får 50GB med som startpakke ... og så skal du ihvertfald ikke give mere end 10kr pr gb.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)