Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil have Erhvervsbladet igen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så er den store dag oprandt hvor Erhvervsbladet er udkommet i sit nye format.

Det nye erhvervsblad (magasin), der kun udkommer 1 gang om ugen afløser den gamle avis, der udkom 5 gange om ugen.

Jeg må indrømme, at jeg er svært skuffet over det jeg har set i dag Tongue Tied

Magasinet er fyldt med reklamer og minder mest af alt om Idé Nyt. Og Idé Nyt ved jeg godt hvor havner, når der kommer reklamer Huh?

Det nye magasin blev bladret igennem på 5 minutter og kun 1 artiklel blev læst, uden det store udbytte.
Med een ugentlig udgivelse tegner det dårligt, når jeg skal inspireres fremover.

Jeg har til sammenligning stakke af gamle erhversblade, som er så sprængfyldt med gode artikler som jeg endnu ikke har nået at klippe ud og lægge på "idé lageret" og hvor jeg kunne bruge en time på de bedste blade.

Jeg ved ikke lige hvilke grunde, der ligger bag ved at ændre noget så, ja, nærmest fantastisk velfungerende, til det jeg har set i dag.

Kære Erhvervsbladet, jeg vil meget gerne have min "gamle" avis tilbage.

Hvad synes I andre?

Venlig hilsen,

Christian

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 12:19

Enig, jeg føler mig snydt, "det nye ide-nyt" :-(  er åbenbart på gaden

Jeg blev først informeret om det nye format efer fornyelsen af mit årsabonnement,

havde jeg kendt det layout havde jeg ikke det, jeg vil prøve at opsige det nu - overvejer Børsen istedet.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 12:26

Fuldstændig enig Christian. Erhvervsbladet har gjort sig en bjørnetjeneste af astronomiske proportioner. Hos Børsen er de nok glade for beslutningen, og jeg er endnu mere glad for, at jeg kun abonnerer på Børsen.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:53

Tak for jeres svar.

Så er jeg da ikke helt forkert på den. Rart at vide, at det ikke kun er mig, der har det sådan.

Jeg ser Erhvervsbladet og Amino som de vigtigste kilder, der skal hjælpe iværksætterne og de mindre virksomheder (ca. 90% af samtlige virksomheder i Danmark) til at tage de rigtige beslutninger omkring overlevelse og vækst af deres virksomhed - hurtigt.

Derfor er det her ikke kun et "surt øf" fra min side, når jeg ser en forringelse fra det ene af medierne; men det betyder altså noget i min verden når 50% af den inspiration vi får her fra Danmark forsvinder.

Det er ikke lige det, Dansk erhvervsliv har brug for lige nu.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Hvad jeg synes? Jeg synes du er mærkelig når du skriver sådan noget. Jeg synes også det står slemt svært til hvis du mener at en avis og et forum på nettet er de vigtigste kilder til information og udvikling for danske virksomheder. Det er en avis?? Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:15

Mit gæt er at Erhvervsbladet som alle andre aviser har store problemer med økonomien og at alternativet var at lukke. Jeg ved det selvfølgelig ikke, men det er mit kvalificerede gæt.

Det er synd, men lige nu er det ikke let at drive avis!

Dbh Martin

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:29

Hej Martin.

Hvis det er tilfældet skulle de måske i stedet skulle have spurgt abonenterne hvad de ville være villige til at betale?

Jeg havde gladeligt betalt det dobbelte for den kvalitet de leverede i det "gamle" blad.

Når Børsen har ringet mig op, har jeg hver gang fortalt, at jeg desværre holder Erhvervsbladet og det blad rammer mig meget bedre end Børsen.

Nu løber de en meget høj risiko for at miste i hvert tilfælde en kunde Embarrassed

Venlig hilsen,

Christian

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:50

Fuldstændig enig Christian, det nye "blad" er godt nok tyndt med hensyn til rigtigt indhold, jeg ringer og afmelder mit i morgen.

Følte mig lidt "bollet-i-røven" efter at have læst dagens "avis" :-(

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:36

Kære Christian og andre i denne tråd.

Jeg beklager, at jeg først kigger forbi nu. En kritisk læser gav mig linket.

Heldigvis får jeg også positive kommentarer fra læserne, men det stikker naturligvis i hjertet at læse jeres kommentarer til vores nye magasin.

Jeg kan jo sagtens forsøge at forsvare mig med, at der eksempelvis er færre annoncer i forhold til journalistisk indhold i det nye magasin sammenlignet med det gamle dagblad, men det ændrer jo ikke på jeres opfattelse. Jeg kan også nævne, at langt størstedelen af vores læsere har efterspurgt de ændringer, vi har lavet. Men igen... jeres opfattelse er en anden, og det må jeg forholde mig til.

Jeg kan ikke love jer det gamle ErhvervsBladet tilbage, men jeg kan love, at  vi vil lytte til alle de kommentarer, vi får. Uanset om I stryger os med eller mod hårene.

Eksempelvis bryder jeg mig naturligvis ikke om Idé-Nyt- sammenligningen, og den vil jeg følge op på. Det går ikke, at I og andre læsere tror, at meget af det indhold, vi producerer er annoncer. Jeg antager - i min naivitet muligvis - at en forklaring kan være, at nogle af de journalistiske elementer ligner annoncer lidt for meget. Kommentarer modtages gerne angående den holdning.

Målsætningen for det nye ErhvervsBladet er: 1. at kæmpe for bedre vilkår for opstart og drift af virksomheder i Danmark, 2. via magasinet og vores website at skrive artikler, som vores læsere kan bruge til noget i dagligdagen. Både som inspiration og som decideret rådgivning og vejledning på forskellige områder, 3. at være talerør for landets iværksættere og små og mellemstore virksomheder.

Vi bliver heldigvis kun klogere af den kritik, I kommer med. Derfor håber jeg, at I vil fortsætte med at kommentere på vores magasin. Hvad savner I? Hvad synes I fungerer (om noget?!), hvad fungerer ikke? Hvor meget betyder det eksempelvis for jer, at vi har nedsat et ekspertpanel med bl.a. eksperter i jura, revision og finansiering, som alle abonnenter frit kan benytte? Og hvad med vores bestyrelse? Kunne I finde på at bruge den? Hvorfor/hvorfor ikke?

Skriv kommentarer her i tråden eller kontakt mig direkte  på ma@erhvervsbladet.dk

Morten Asmussen, chefredaktør

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:15

Hej Morten.

Tusind tak for dit svar.

Jeg er desværre allerede "Ude af kampen", da jeg har opsagt abbonementet og derfor ikke læser Erhvervsbladet mere.

Men jeg er da oprigtigt ked af det, både på jeres vegne og mine egne, de jeg ikke mere kan blive klogere af de gode artikler, der har været før.

Ser du, Erhvervsbladet var mit lille fristed, hvor jeg for en gangs skyld slipper computeren og bare lader mig inspirere. Nå, resten har du hørt før, så det lader jeg ligge.

Hvad savner I?  Den gamle avis med gode artikler skrevet af journalister, der brænder for sit arbejde

Hvad synes I fungerer (om noget?!), Kan ikke lige pege på noget (ud fra erindring)

Hvad fungerer ikke? Levering 1 gang om ugen. De få artikler.

Hvor meget betyder det eksempelvis for jer, at vi har nedsat et ekspertpanel med bl.a. eksperter i jura, revision og finansiering, som alle abonnenter frit kan benytte?  Intet

Og hvad med vores bestyrelse? Kunne I finde på at bruge den? Nej

Hvorfor/hvorfor ikke? Det er alt, alt for fjernt i min bevidsthed.

Jeg kan som sagt ikke mere bidrage; kan kun sige, at kommer avisen tilbage som den var, betalte jeg gerne det dobbelte -  for jeg var rigtig glad for den.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)