Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man gøre det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

ville høre om i kan hjælpe mig her......

Min mand har en firma som køber varer fra en engroforhandler. Mandens firma er både internet salg og butikssalg......

Vi åbnede forretningen både butik og hjemmeside i november måned, og midt februar beslutter min engro forhandler at åbne sin egne internet butik, dermed er han blevet en konkurrent, som for manden er helt ok, MEN til hans store overraskelse ligger De deres priser lige under dem han kan skaffe dem hjem til. På ca. 60% af det varer han køber hos dem. Dermed udkonkurrere de mig stille og rolige.... Er det tilladt ifølge loven,

De har oprettet et separat selskab til at stå for internet butikken og en anden for engro salg. Men det er det samme folk som er inover begge selskaber. Må man gerne det?

Håber i kan hjælpe os

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:34

hej

Et engrosfirma bestemmer jo selv prisen på en varer om den skal sælges direkte til slutbrugeren eller til en forhandler.

Så ingen brudt lov her.

Det er så utroligt at de kan sælge det til slutbrugeren billigere end de kan til jer :-O

Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 12:42

Hej

Der er intet ulovligt i det grosisten gør, men på lidt længere sigt vil de nok miste en del grosist kunder når det bliver kendt at de har slag direkte til slutbrugeren.

Det står jo Jer frit at finde en anden leverandør.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 12:43

Synes bare at det lugter lidt af inside viden, Da deres internet butik har sådan set adgang til min netto priser og kan derfor udkonkurrere manden på markedet.....

Vi snakker om 2 separate selskab den ene er hans engrohandler og den anden er en internet butik men bare styret af det samme folk så de har adgang til hans nettopriser

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:50

Var det mig ville jeg komme udad det hurtigst muligt, det lugter lidt af fusk..

Du/din mand skal markedsføre produkterne og så kommer grossisten og tager jeres arbejde. Lidt groft sagt..

Det er virkelig og røvrende sine forhandlere !

Mikkel

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 12:59

Det har intet med inside viden at gøre. I og med han er grossisten bestemmer han selv priserne, og hvis han vælger at sætte dem lavere end den han faktisk giver til sine forhandlere er vel hans eget valg. Det der er ulempen er at han nok mister en hel del forhandlere og dermed indtjening.

Råd:

Find en ny forhandler og kom væk fra ham der.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)