Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så du kontant?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes nu også at SMBA er fint, det er bare dumme folk som udnytter det :-)

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 20:44

Tja...jeg kunne nemt tjene 125K i et selskab og så starte et nyt, man kunne jo starte et selskab lægge 125K ind i det, udbetale fx 500K til sig selv over 1 år og så lade det gå konkurs, så har man tjent ca. 200K efter skat, skabt gæld for måske 1 mio kr og så har man 125K til et nyt indskud.

Husk på at man ikke skal have 125K i selskabet, men kun når man stifter det. Altså gå ned til en advokat med en check på 125K til selskabet, så er det stiftet, samme dag udbetaler man så sig selv de 125K i løn og selskabet findes stadig.

Men jeg forstår bare ikke at folk kan falde i på den måde. Regel nr. 1 ved alle aftaler om ydelser og pris, FÅ DET PÅ SKRIFT, så ville de her folk jo have opdaget at de 3500 kr kun var et gebyr...men sådan er den slags folk desværre...

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51

Ingen video på det link :-(

Men det med annoncehajer er jo slet slet ikke noget nyt, det har været der i flere år og det fortsætter jo

Mikkel

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:02

economicz.dk:
Husk på at man ikke skal have 125K i selskabet, men kun når man stifter det. Altså gå ned til en advokat med en check på 125K til selskabet, så er det stiftet, samme dag udbetaler man så sig selv de 125K i løn og selskabet findes stadig.

Når årsregnskabet afleveres så skal der findes værdier for mindst 125K som jo er egenkapitalen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:06

economicz.dk:

Tja...jeg kunne nemt tjene 125K i et selskab og så starte et nyt, man kunne jo starte et selskab lægge 125K ind i det, udbetale fx 500K til sig selv over 1 år og så lade det gå konkurs, så har man tjent ca. 200K efter skat, skabt gæld for måske 1 mio kr og så har man 125K til et nyt indskud.

Men jeg forstår bare ikke at folk kan falde i på den måde. Regel nr. 1 ved alle aftaler om ydelser og pris, FÅ DET PÅ SKRIFT, så ville de her folk jo have opdaget at de 3500 kr kun var et gebyr...men sådan er den slags folk desværre...

Skal vi lave business ? Wink

Ja der er mange "huller" i systemet.. Både godt og skidt

Mikkel

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:10

Niels:

Når årsregnskabet afleveres så skal der findes værdier for mindst 125K som jo er egenkapitalen.

Det er sjældent de selskaber lever mere end de 18 måneder det første regnskab må trækkes OG så yderligere op til 6-12 måneder før selskabet bliver tvangslukket af EogS.

Og igen så skal de 125k (nu 80k) kun være tilstede i de 20 sek det tager at lave et kontoudskrift. Et selskab er et slaraffenland i de første par år det eksistere.

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 21:13

Korrekt Niels..som nystartet kan man jo strække sit første årsregnskab til 18 måneder...i den periode kan man både nå at malke kassen, stifte en masse gæld, skylde en masse moms og skat og gå konkurs samt starte nyt ApS.

www.myfinance.dk

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 21:14

Jeg er klar...skyder du de 125K ind i biksen, så deler vi i porten? LOL

www.myfinance.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:15

Burde der ikke være et max på hvor mange gange man må gå konkurs indenfor en givet periode ?

Mikkel

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 21:21

Jo det burde der, men rigtigt svært at lave, hvad nu hvis du satser 120 kr i én aktie i Parken og de går konkurs, skulle der så være en regel for hvor lang tid der måtte gå før du handler aktier igen? En person der starter et ApS ejer jo bare anparter i en virksomhed der kan være skidt eller dårligt drevet. Men måske lovgivningen skulle revideres så kreditorer kunne lægge sag an mod de ansatte i en virksomhed, men det skaber jo så helt andre problemer såsom forsikringspræmier der nok vil stige, direktører der kun vil arbejde for sunde virksomheder, etc...men i tilfælde hvor den samme person går konkurs flere gange som direktør kunne man jo overveje om ikke det er en sag for politiets bedrageriafdeling, men næppe nok materiale til at rejse en sag!!!

På jobbet havde vi en sag med en "ny" kunde der ville handle hos os, jeg mente jeg havde hørt hans navn et eller andet sted og ganske korrekt da vi lavede et simpelt check af ham på google, fandt vi ud af at han havde adskillige konkurser bag sig. Vi sagde så at vi ville have et stående depositum fra ham...gæt hvad han svarede efter at have fyret en masse salgslir af om hvor unikke vores virksomhed var og at vi var de bedste og nok de eneste der kunne leve op til hans standarder!!!!

www.myfinance.dk

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)