Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter og angst - går det op i en højere enhed?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Lønfeldt:

God idé, men husk nu på at du ikke kan det hele på én gang. Små bidder og små sejre - så bliver det en stor succes...

Jeg fik / har stor gavn af en kognitiv psykolog som netop arbejder med at du skal styre / stoppe / kontrollere tankerne. Det er virkelig effektivt, men tager tid at få hjernen til at acceptere denne nye måde at tænke på.. Små bidder, små succeser...

Ring en dag - jeg mener det..

Kh Trine

Det er også kognitiv terapi de kører med på stolpegården....

Jepper er med på at tage én ting af gangen...

Takker for jeg må ringe, skriv en pm med dit nummer hvis det er?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:12

Lone,

Jeg har mega respekt for din situation og det at du er åben omkring den.

Jeg lider ikke selv af angst og har aldrig lidt af det, så jeg har ikke prøvet på egen krop hvordan det er -Jeg har tilgengæld prøvet en del andre ufede ting.

Men jeg vil mene, ligesom de andre også skriver, at du skal tage tingene lidt af gangen og hen af vejen. Jeg bed f.eks. mærke i den nederste linie i din plan, hvor der stod at du både ville lave indretning - og webdesign. Men hvis det er indretningen som du brænder for, hvorfor så overhovedet kaste dig ud i webdesign?
Jeg tror det er vigtigt at du bruger din energi fornuftigt og koncentreret i den sammenhæng, så du netop ikke begynder at brede dig over for mange ting og derved også for mange forskellige problematikker.

Rent basalt set, så vil jeg, uden at have noget konkret at have det i, mene at det må komme an på hvad din angst bliver "trigget" af. Hvis det er usikre situationer og bekymringer som udløser din angst, så kan det godt være at du bør overveje en ekstra gang om du bør gå selvstændig. Der er ingen tvivl om at usikkerhed og bekymring er en del af livsstilen som iværksætter. Men omvendt, ved at være selvstændig så er du jo selv 100% i kontrol over hvad der sker i din virksomhed - uanset om det er godt eller skidt. Og det i sig selv er der faktisk mange (inklusiv undertegnet) som netop har en tryghed i.

Men tag ihvertfald din liste fra en ende af og se hvad der sker hen af vejen. Det kan jo sagtens være at dit ophold på Stolpegården kan gavne dig på en måde hvor du slet ikke er i tvivl om du gerne vil - og kan - være selvstændig.

/Jesper

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 16:46

Jesper Norbøll:

Lone,

Jeg har mega respekt for din situation og det at du er åben omkring den.

Jeg lider ikke selv af angst og har aldrig lidt af det, så jeg har ikke prøvet på egen krop hvordan det er -Jeg har tilgengæld prøvet en del andre ufede ting.

Men jeg vil mene, ligesom de andre også skriver, at du skal tage tingene lidt af gangen og hen af vejen. Jeg bed f.eks. mærke i den nederste linie i din plan, hvor der stod at du både ville lave indretning - og webdesign. Men hvis det er indretningen som du brænder for, hvorfor så overhovedet kaste dig ud i webdesign?
Jeg tror det er vigtigt at du bruger din energi fornuftigt og koncentreret i den sammenhæng, så du netop ikke begynder at brede dig over for mange ting og derved også for mange forskellige problematikker.

Rent basalt set, så vil jeg, uden at have noget konkret at have det i, mene at det må komme an på hvad din angst bliver "trigget" af. Hvis det er usikre situationer og bekymringer som udløser din angst, så kan det godt være at du bør overveje en ekstra gang om du bør gå selvstændig. Der er ingen tvivl om at usikkerhed og bekymring er en del af livsstilen som iværksætter. Men omvendt, ved at være selvstændig så er du jo selv 100% i kontrol over hvad der sker i din virksomhed - uanset om det er godt eller skidt. Og det i sig selv er der faktisk mange (inklusiv undertegnet) som netop har en tryghed i.

Men tag ihvertfald din liste fra en ende af og se hvad der sker hen af vejen. Det kan jo sagtens være at dit ophold på Stolpegården kan gavne dig på en måde hvor du slet ikke er i tvivl om du gerne vil - og kan - være selvstændig.

/Jesper

Tak for svaret....

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 18:05

Har igennem længere tid, blevet trappet ud af noget af min medicin, men fik det bare værre og værre.......

Stolpegården krævede at jeg var helt ude af min medicin, men det er ikke muligt for mig.

Så nu skal jeg finde en anden løsning sammen med min læge.

Har selv fundet frem til noget der hedder dansk kognitivt center og skal søge om betaling af dette, er jo på kontanthjælp.....

Så ingen indlæggelse, men tilknytning til psykiater og psykolog....

Det betyder også at jeg hurtigere kan komme igangmed at forberede mig på mine afsluttende eksamner......

Nå bare en lille update......

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:25

De bedste ønsker herfra, Lone.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 08:02

Overvejer stærkt min fremtid lige for øjeblikket.

Er stadigvæk sygemeldt og skal henvises til Bispebjerg hospital, til psykoterapi, men der kan være lange ventelister.

Jeg brænder for indretningsfaget, men ved ikke om jeg får det så godt, at jeg kan tage ud til kundemøder alene.

Har overvejet dels udelukkende at tilbyde online indretningshjælp og dels at oprette en webshop med gamle restaurerede møbler.

Begge hvor  jeg kun har kontakt med kunder online, men ved ikke om der er nogen fremtid i dette.

Det ideelle ville være at jeg fik det så godt, at jeg kunne tage ud til kunder, tro på mig selv og mine evner.

Får jævnligt henvendelser fra folk, der ønsker hjælp med indretning, til trods for at jeg på min hjemmeside skriver, at jeg ikke tager jobs ind lige pt.

Jeg må meddele dem at jeg er sygemeldt og ikke tager jobs ind.

En mulighed er, at få min kæreste involveret i firmaet, så han kan tage med ud til kunder, hvor vi sammen måler rummene op osv. for at have den støtte.

Det nye i denne sag er, at jeg har fået konstateret en personlighedsforstyrrelse, denne forstyrrelser gør at jeg tolker rigtigt mange ting som angstprovokerende, alting er enten eller, sort eller hvidt, godt eller skidt, aldrig nogen gylden mellemvej.....

Det er den forstyrrelse jeg skal i terapi for.....

Hvad vil/kan I råde mig til?

Nogen dage har jeg det super godt og føler jeg kan det hele, andre dage kan jeg udelukkende finde ud af at ligge i fosterstilling uder dynen i min seng.....

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:04

Jeg tror det eneste rigtige er at du tager én ting af gangen..... Det er fint nok du vil være indretningskonsulent - og det tror jeg nu også du nok skal blive en dag. Men lige nu er det jo helt klart ikke noget du har mulighed for.... Så læg planerne i skuffen og koncentrer dig om at få styr på din angst. Når du så har fået det bedre kan du tage planerne op af skuffen igen og begynde at arbejde mod dét mål.

Men tag én ting af gangen.... Selv for os, der ikke roder med den slags problemer, er det nærmest umuligt at jonglere med en masse bolde af gangen.... Så forestil dig hvordan det vil være for dig, som har et reelt og alvorligt psykisk problem.

Det vil i øvrigt også være en kæmpe fordel for dig, som selvstændig erhvervsdrivende, at du kan gå til det med et fremadrettet momemtum. Lige nu er det jo op af bakke.... Men får du din angst under kontrol vil bolden jo være sat igang og dit liv har en helt naturlig positiv bevægelse i den rigtige retning.

Så få styr på din angst og udnyt den positive oplevelse til at bygge oven på.... Ikke nogen med at kæmpe en masse kampe sideløbende...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 09:47

Ørestad har flotte nye bygninger, ubeboede og tomme endnu, og jeg tror det kunne være sundt for dig at kontakte nogle bygherrer og få lov at lege lidt med indretningsforslag m.v. At tilbringe dagen i de tomme lejligheder, fornemme rummelighed, lysindfald. m.v. - og så lave flotte forslag som kunne bruges i salgsmateriale m.v.  kunne kombineres med dine on/off dage.  

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:54

Hej Lone,

Jeg føler sympati med dig. Hvorfor kan du læse længere nede...

Jeg er enig med Fama i, at du i første omgang skal få styr på din angst med hjælp udefra, og derefter skal du i det hele taget tage én ting ad gangen. Gør din uddannelse færdig, når nu du kun mangler 3 eksamener. Det vil garanteret også give dig en rar følelse af, at du har opnaet noget - at du klarede det - til trods for din angst, og det er altså ret godt gået. I stedet for en følelse af nederlag, vil det give dig energi til at komme videre.

Jeg kender meget til angst, ikke fra mig selv, men fra min kæreste, som har været alvorligt syg de sidste par år. Det går dog meget bedre for hende nu. So jo, du skal nok komme igennem det.

Når det så er sagt, så blev hendes angst rent faktisk udløst af 5 meget stressende år med egen tøjdesigner virksomhed. Hun ved den dag i dag, at hun aldrig kommer til at arbejde fuldtids igen, og at hun er nødt til at tage det i sit eget tempo, ellers risikerer hun at ryge tilbage til nulpunktet. Derfor er mit råd også, at du ikke må kaste dig ud i noget, som kræver en masse menneskekontakt. Start en lille virksomhed på nettet, når du engang begynder at føle dig klar til det - og kør dit eget løb så vidt muligt.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 11:24

Tak for jeres kommentarer......

Ja, jeg skal og må tage én ting af gangen.

Har en tendens til, at fokusere MEGET på én ting, nu at starte op selv, og kan ikke lægge den ting fra mig....

Jeg skal snakke med en læge d. 3/8 der vil jeg snakke om mine fremtidsmuligheder, hvordan han mener jeg realistisk vil kunne få det gennem terapi.....

Men har lige snakket med min kæreste om, at det realistiske nok vil være at udelukkende tilbyde online indretningshjælp, samt kører en webshop samtidigt.... min af kundekontakt.

Han vil godt være involveret i webshoppen, så han ligesom føler han er med i det.....

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)