Det er også kognitiv terapi de kører med på stolpegården.... Jepper er med på at tage én ting af gangen... Takker for jeg må ringe, skriv en pm med dit nummer hvis det er?
|
Lone,
Jeg har mega respekt for din situation og det at du er åben omkring den.
Jeg lider ikke selv af angst og har aldrig lidt af det, så jeg har ikke prøvet på egen krop hvordan det er -Jeg har tilgengæld prøvet en del andre ufede ting.
Men jeg vil mene, ligesom de andre også skriver, at du skal tage tingene lidt af gangen og hen af vejen. Jeg bed f.eks. mærke i den nederste linie i din plan, hvor der stod at du både ville lave indretning - og webdesign. Men hvis det er indretningen som du brænder for, hvorfor så overhovedet kaste dig ud i webdesign?
Jeg tror det er vigtigt at du bruger din energi fornuftigt og koncentreret i den sammenhæng, så du netop ikke begynder at brede dig over for mange ting og derved også for mange forskellige problematikker.
Rent basalt set, så vil jeg, uden at have noget konkret at have det i, mene at det må komme an på hvad din angst bliver "trigget" af. Hvis det er usikre situationer og bekymringer som udløser din angst, så kan det godt være at du bør overveje en ekstra gang om du bør gå selvstændig. Der er ingen tvivl om at usikkerhed og bekymring er en del af livsstilen som iværksætter. Men omvendt, ved at være selvstændig så er du jo selv 100% i kontrol over hvad der sker i din virksomhed - uanset om det er godt eller skidt. Og det i sig selv er der faktisk mange (inklusiv undertegnet) som netop har en tryghed i.
Men tag ihvertfald din liste fra en ende af og se hvad der sker hen af vejen. Det kan jo sagtens være at dit ophold på Stolpegården kan gavne dig på en måde hvor du slet ikke er i tvivl om du gerne vil - og kan - være selvstændig.
/Jesper