Jeg er lidt i tvivl omkring Googles syn på brugen af ord i pagetitle som der er brugt ved en intern søgning på ens site. Se fx pricegrabber. De går endda endnu videre og laver en url som også indholder søgningen som en del af mappestrukturen, på den måde ser google vel denne side som en statisk side på linie med alle andre statiske sider? Her er et eksempel på hvordan pricegrabber.com gør det: http://cameras.pricegrabber.com/camcorders/fs200/p/47/form_keyword=fs200/st=query/sv=search_top
Lad mig høre hvad i mener om denne strategi, er det noget google og/eller andre søgemaskiner ser skidt på?
"Brug robots.txt til at forhindre gennemgang af søgeresultatsider eller
andre automatisk genererede sider, der ikke rummer megen værdi for
brugere, der kommer fra søgemaskiner."
Det betyder, at man skal være varsom med at tilrettelægge en strategi, som baserer sig på indeksering af søgeresultater.
Tak for pointen, men jeg kender egentligt godt Google Guidelines omkring mit spørgsmål, men hvordan er det i praksis. Hvis jeg skal tolke deres guidelines i dette tilfælde, til egen vinding så vil jeg mene at hvis blot søgeresultatsiden som findes i google rummer indhold af værdi for brugeren så er det ok. Men hvem bestemmer om det har den rette værdi for brugeren.
Dette spørgsmål er ret vigtigt for mig, da det giver nogle rigtig gode muligheder omkring at strukturere mit site på en måde som jeg helt selv kan styre, med hensyn til kategori inddelinger osv. Nu kan jeg jo se at et stort site som pricegrabber gør det, uden øjensynligt at blive straffet af google.
Hvis jeg skal tolke deres guidelines i dette tilfælde, til egen vinding så vil jeg mene at hvis blot søgeresultatsiden som findes i google rummer indhold af værdi for brugeren så er det ok. Men hvem bestemmer om det har den rette værdi for brugeren.
Der er ikke rigtig nogen pointe i, at forsøge at tolke Googles guidelines for egen vindings skyld. Du snyder blot dig selv - Google er, med al respekt, ret ligeglad med dine fortolkninger :)
Det er en risikabel strategi hovedsageligt at satse på indeksering af søgeresultatsider. Der er en overhængende risiko for at nogle eller alle disse sider vil ryge ud af Google på et tidspunkt. Kan du leve med denne risiko, så skal du ikke holde dig tilbage - men det er dumt, at forsøge at få overbevist dig selv om, at denne risiko ikke er der