Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

'Slip angsten' og offentligt tilskud

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg har lavet en hjemmeside som omhandler angst og fobier. Her kan man møde andre som kæmper med angst, læse om den og dele erfaringer i Forum.

Siden er lavet fordi jeg syntes der manglede et sådant på internettet og selv synes det er et utrolig vigtigt område at få fokus på og få frem i lyset, da det stadig er tabubelagt trods så mange mennesker kæmper med det til dagligt.

Desværre har jeg lidt svært ved at få tiden til at arbejde på sitet da jeg har været på barsel med en meget vågen og livlig knægt :-), og nu skal til at starte eget firma op ved siden af som selvstændig grafiker.

Jeg har ladet mig fortælle at man kan søge offentlig tilskud til en side som denne, pga. dens relevans for samfund og helbred,  og det vil jeg mægtig gerne, så siden kan udvikles og holdes i live.

Men hvor gør jeg det? Er der nogen der kan hjælpe mig med det, eller evt. andre forslag til at holde hjulene igang på den?

Glæder mig til at høre fra jer derude!

Med venlig hilsen,

Lise

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeg er selv meget inde i angst og fobi og deprission tilstande og spiseforstyrrelse i mange former.

Jeg vil da meget gerne overtage den site ? Hvis du ikke har tiden hvad skal du have for siten og det der med følger ......

Så vil jeg sørgefor at den og indholdet for fokus på menneskets tilstand...

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for dit indlæg - jeg er dog slet ikke interesseret i at afgive min hjemmeside. Jeg er glad for at arbejde med emnet og selve siden er et godt projekt synes jeg.

Det jeg søger, er hvordan jeg skal få midler til at arbejde på sitet, - altså penge. Derfor er offentligt tilskud interessant for mig, men jeg ved bare ikke hvor jeg skal søge det henne.

- eller hvis der er andre finansielle muligheder - lytter jeg gerne!

Med venlig hilsen,

Lise

Fra Solbjerg
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Lige en afstikker vedr. tilskud.

Det drøftes aktuelt om behandling af angsttilstande skal være tilskudsberettiget. Så vidt jeg er informeret træffes en afgørelse i begyndelsen af 2011. Aktuelt kan man altså ikke for tilskud fra det offentlige til behandling af angst hos privatpraktiserende psykologer. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Okay, - det var da interessant. Det var da på tide der blev åbnet op for det.

Det jeg ønsker tilskud til er dog - tilskud til sitet, så jeg kan arbejde et vist antal timer om ugen og faktisk få penge for det af Kommunen. Lige nu tjener jeg næsten ingenting på det, og da jeg jo skal leve og forsørge så kommer siden til at stå stille fordi jeg skal arbejde med mit grafiske arbejde i stedet for som jeg kan fakturere for...

Mvh. Lise

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu er det jo moderne at have en psykisk lidelse i dagens DK, og selvfølgelig kan jeg se en relevans for din side.

Men der jeg ser det store problem, er når alle de sider på nettet, som har en relevans, for samfundet, skal hen og have offentlig støtte. Så vil man hurtigt dræne de kommunale kasser, istedet for at man evt kan behandle. Derved ikke sagt at alle de hjemme sider er med til at forbygge, og gør en indsats mod taburisering af disse emner.

Så personligt, så vil jeg mere prøve at få nogle sponsor til siden. Og gå den vej, da der er mange firma'er der har ansatte der er i disse grupper, og derved også vil have en interasse i det. Så evt se om du kan lave en aftale med et call center, eller selv ringe rundt.

På den anden side, så er det jo et fritids projekt, og du må vel have lavet nogle overvejelser med siden før at du startede  den. At din tid nu er blevet anderledes end da du startede, må så også gøre at du skal prioritere din tid, og også overveje om du vil den side eller ej. Og evt sælge den, sådan at du kan få lidt kompensation for tiden som du har brugt, nu hvor penge er så vigtig, for at emnet kan køre videre.

Det kan godt ske at jeg lyder lidt negativ i dette indlæg, og det med min gode ret, da det er mine skatte kroner, du beder om. Og personligt mener jeg ikke at det offentlige konstant skal  ud og støtte alle sager.

/Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sophie,

Mange tak for linket, - det vil jeg helt klart lige studere lidt nærmere!


Mvh. Lise

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 84
Fra  Slipangsten.dk Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Tak for dit svar.

Jeg fik tippet af en som engang i 90érne fik offentlig støtte til et projekt, og jeg prøver alle muligheder og er ret åben over for nye tiltag, så derfor mit indlæg. Nu er det andre tider, og jeg tror ideen er død, men det var da et forsøg værd.

Det kan godt være jeg skal tænke i sponsorat-aftaler, og lægge hovedet lidt i blød for hvem der kan have en interesse i www.slipangsten.dk.

Jeg er begyndt at overveje om jeg skal sælge sitet, det skal naturligvis vejes op mod den indsats jeg har lagt i det, det jeg kan få for den, og hvad jeg vil fremover med den.

Det kan da være du skulle få dig en rask lille fobi eller angstanfald - bare så du følger moden ;-) Det klæder folk at iføre (prøve) sig det de snakker om...

Mvh. Lise

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mht. til et evt. offentligt tilskud tror jeg ikke du kommer udenom at skulle at skulle stifte en forening, - der er jo dokumentationskrav vedr. offentlige midler og her skal bruges vedtægter og formålsparagraffer. Et tilskud vil nok også mere have karakter af støtte til lokaler og lign. Det er dog altid muligt at forhøre sig hos kommunen.

Hvis der er faciliteter til det i din nye virksomhed, er det muligt at kontakte det lokale jobcenter da de har brugere der skal i forskellige forløb (jobtræning, arbejdsprøvning og lign.) og her er det faktisk muligt at få nogle gratis forløb i en kortere periode. Du kunne så i den periode lægge artikler og links op, og arbejde på brugergeneret indhold således at din egen arbejdsindsats bedre kan tilpasses dine ledige stunder.

Der skal ganske vist knokles igennem som nystartet grafiker i egen virksomhed, men rent faktisk, - (og jo, jeg har skam prøvet det selv *smiler* ) - kan det jo være godt for inspirationen at koble lidt af, også i arbejdstiden, og så skal et projekt som dette vel strengt taget ikke faktureres. Rent subjektivt ville jeg nok bruge tiden på sitet frem for at rende fra herodes til pilatus i det offentlige system, - så givtigt bliver et tilskud næppe alligevel.

Men respekt for det arbejde du gør, og held og lykke med det videre forløb..... 

Michael

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)