Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor ryger søgeresultat helt i bund på vigtigste søgeord

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Som webdesigner arbejder jeg en del med søgeoptimering - og det går som regel ganske godt. Men nu er jeg kommet ud for et tilfælde, som giver mig grå hår i hovedet.

Jeg har lige overtaget et site www.u-rope.dk , som performede rigtig dårligt på netop det ret specielle og fagspecifikke søgeordssæt, som de aller helst vil ligge nr. 1 på, nemlig "rope access".

Da jeg overtog dem for et par måneder siden lå de nummer hundrede-og-et-eller-andet på "rope access"- og det gør de forsat!

Jeg har i mellemtiden strammet kraftigt op på titles, søgeordstæthed, søgeord i interne links, særlig fokus på forside, etc.

Jeg har endnu ikke nået at gøre noget ved indgående links. Men der er dog et par stykker. Men det synes heller som om konkurrenterne har særligt mange indgående links. I disse links står der i kraft af deres navn (U-)Rope Access

www.u-rope.dk har en Page Rank helt nede på en. Det kan være noget af forklaringen, men hvorfor er det mon sådan. 

Til gengælde ligger de blandt de 5-10 første på de næstbedste søgeord, nemlig "industriklatring" og "erhvervsklatring"

Jeg håber ovenstående giver et billede af problematikken - er der nogen, som har nogen forslag?

Karsten

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo ret tydeligt at se at der er et par 100.000 i forskel på konkurrencen i de søgeord.

Så det er nok derfor den rangere noget bedre på de to sidst nævnte.

Men arbejd du lidt med dine eksterne links.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er rigtigt. Men min Google giver mig som første søgeresulter en række henvisninger til danske konkurrenter inden for branchen. Også selv om jeg beder om kun at se hjemmesider på danske, så ligger vi langt, langt nede ad listen Sad

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

Lidt at gå i gang med....

1.
Du har p.t i realiteten 2 domæner:
- http://u-rope.dk
http://www.u-rope.dk

Få lavet et 301 re-direct fra et af domænerne til det anden. Dette er vigtigt, da det giver et duplicate problem hos Google, + at nogle af dine eksterne links vil gå til det ene og nogle til det andet domæne.

2.
Din søgeords koncentration er alt for høj. På dit hoved-søgeord (rope access) er den 11,73%. Få den ned til det acceptable.

3.
Dine eksterne links (samt de interne, ej at forglemme) skal du, som der blev nævnt tidligere, gøre noget ved. De få links du har nu (har fundet 36 for www.u-rope.dk og 41 for u-rope.dk, hvoraf de fleste kommer fra "interlas.dk" ), er desværre ikke så meget værd, så få nogle kvalitetslink til din side. Husk også at mærke de eksterne links med relevant ankertekst, som f.eks "rope access".

Til gengæld kan du glæde dig over en 3. plads på Yahoo Smile

Har tjekket, og faktisk er konkurrencen på rope access ganske lille på Google.dk, så du burde med lidt arbejde kunne arbejde dig pænt op.

Mvh
Jean-Michel

P.S Hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål, så vil jeg gerne hjælpe dig. Holder også til i Esbjerg.
Skriv mig blot en PM her på Amino.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jean-Michel,

Det var et supergodt svar!

Jeg er stadig overrasket over, at man kan blive dumpet så kraftigt, som det er sket på 'rope access'. Men jeg anerkender, at der er stort potentiale for forbedringer! :)

Karsten

 

Karsten Andersen
Online WebDesign ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)