Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Let måde at lave bankafstemninger??

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg fandt lige denne gamle tråd, og vil høre, om der er nogle af jer, der er blevet nogle erfaringer rigere i mellemtiden.

Jeg søger et bankafstemningsprogram (gerne en excel-skabelon), hvorfra jeg kan indlæse mine posteringer fra C5 (alt skulle gerne være bogført) og parre disse posteringer med f.eks. en CSV-fil fra banken.

Jeg eftersøger altså ikke noget, der kan bogføre direkte fra mine bankposteringer, men noget, der automatisk kan markere de poster, der stemmer mellem mit bogholderi og bankens, så jeg kan nøjes med at få udpeget den eller de få poster, der ikke stemmer.

Jeg har lige forsøgt at prøve et udmærket system fra "webbogholder.dk". Det ser fint ud, men jeg skal have licens til ODBC fra Microsoft for at bruge det, og det har jeg ikke, så findes der noget lignende, der ikke lige stiller de krav? (Jeg kan godt finde ud af at udlæse data fra C5 til et regneark).

Gerne noget gratis ;-) men jeg er selvfølgelig indstillet på at betale et beløb for programmet, hvis det er godt.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey ret dog henvendelse til webbogholder. De er der for det samme.

En ODBC driver til et eller andet formål er typisk noget man bare downloader kvit og frit, så vidt jeg ved.

 

Jeg kender ikke til nogle excel-programmer der kan hjælpe dig, - men jeg kan nogle gode praktiske tricks med sortering og filtre der gør bankafstemningen til en leg - hvis du er forholdsvis skrap til excel og er fra københavn, og har fysisk bank og regnskabs bank i et format der kan læses ind i et regneark, så skal jeg gerne give dig et gratis kursus på en halv times tid.

Bankafstemning i regneark er nemt og sjovt ! :-)

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Mange tak for dit svar.

Jeg har skam været i maildialog med webbogholder, og mit C5 opfylder ikke kravsspecifikationerne til hans program, undtagen jeg skal betale til Microsoft for ODBC eller have min database konverteret. Han havde så meddelt mig, at han ville overveje, ved en senere opdatering, at ændre hans program, så det blev muligt. Det skal tilføjes, at hans program i øvrigt kan meget mere, men nu var det lige funktionen med de manuelle bankafstemninger, der pressede sig på for mig lige nu.

Så da jeg lige havde sat næsen op efter at få det automatiseret nu, og så måtte vente, faldt jeg så lige over denne gamle tråd, og fik så lyst til at høre, om andre havde fundet ud af noget i mellemtiden.

Den gode nyhed er så nu, at www.webbogholder.dk i løbet af fredagen allerede har ændet sit program, så det skulle være muligt for mig at bruge det. Så det skal jeg i gang med at afprøve i løbet af de næste par dage (jeg skal lige have afsluttet min fakturering m.v. for april først).

Men, ellers vil jeg sige dig, Jørgen, mange tak for dit flotte tilbud, men jeg bor så langt væk fra København som næsten muligt, nemlig Thisted, for jeg ville ellers meget gerne have lært om dine afstemningsfif i Excel. Jeg kan tilføje, at jeg er en rimelig habil bruger af Excel, og har da også overvejet selv at lave noget, men der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken een gang mere.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)