Det lyder dog lidt i mine ører som om du går i tanker om at gemme
aktiver og dette er jo rent juridisk set en svigagtig handling.
Er det juristen der taler
- for økonomen her lyder det nu mere som, at der søges den optimale - lovlige løsning.....
Hehe. Synes også jeg har undskyldt flere gange for min barnlige tilgang til livet, som nok skinner igennem i mine indlæg. Denne forbeholder jeg mig nu ret til at opretholde
Men apropo, så er det jo selvfølgelig vel ment og mit overordnede fokus er jo, at hjælpe, da jeg tydeligt kan høre, at det er en træls situation. Og jeg mener ærlig talt, at dette blot vil resultere i tabte omkostninger på oprettelse af Aps, som pludselig står tomt. Forøgede sagsomkostninger pga. lange regressager, løn til vurderingsmænd og des lige. Samt måske modvillige kreditorer, som vil gå langt for at få skovlen under en, fordi de føler sig snydt. Tag endelig ikke fejl af at mange folk i den juridiske verden, har en ligeså utilitaristisk tilgang til livet som tal- og skattefolket
Det kommer selvfølgelig også an på, HVOR forgældet man regner med at blive. Ønsker man at opnå gældssanering indenfor et overskueligt tidsrum, er det måske rart at få opgjort boet og lukket alle sager vedrørende selskabet hurtigst muligt. Desuden spiller det mht. gældssanering ind i hvilken grad man har vist sig villig til at fyldestgøre kreditorerne i højest muligt omfang og des lige.
Ønsker man at indgå en akkord kan det også være en fordel at få det hele lagt frem på bordet, og på en eller anden måde komme til enighed. Desuden tærrer konkursen på ens kræfter og humør, hvilket er endnu en grund til at få sagerne lukket og komme godt ud på den anden side. Eller er det mig, der er forkert på den?
Men det er sandt som det også blev sagt, at der er mange forhold at tage bestik af, og lidt professionel asistance nok vil være den bedste fremgangsmåde. Mht. underskuddet kan du forresten så vidt jeg ved, fremføre det til fradrag i personlig indkomst så længe det skulle være, eller trække det fra i din kones personlige indkomst for indeværende år, men den må du hellere lige få godkendt af nogle af regnskabsfolkene :D