Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fængsel istedet for bøde

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
jeg har læst en dele gange at bøde størrelse er afhængig af sin indtægt , er det ikke rigtigt .?

Det er rigtigt Mikael. Lige så snart bødestraffen er over de 10.000 kr. er der en lang række faktorer som indgår i fastsættelsen af en bødestraf, herunder blandt andet indtægt, grovheden mv. Du skal være opmærksom på at bøder efter straffeloven er et og eksempelvis en bødestraf efter skatte og afgiftslovene er noget andet. Sidstnævnte er typisk højere.

Men at manden i ovennævnte sag kan slippe med 20 dages fængsel er netop et udtryk for at retten har foretaget en vurdering af sagen og mandens omstændigheder.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Leif:

f4i: Nu har jeg tænkt lidt dybere over det... og hvis jeg fik "muligheden" for at blive spærret inde i et lille rum til 500 kr/timen (skattefrit endda jo) - så siger jeg ja tak. 20 dage med en god stak bøger og et lille tv med en playstation til - og med udsigt til 230.000 kr. udbetalt på den anden side, så er jeg sikker på at min familie ville være forstående.

Nice one Ib. Big Smile - jeg ville såmænd også lade mig spærre inde med udsigten til alle de mange penge. Jeg er i forvejen en enespæder og har ikke det helt store behov for at være sammen med mennesker konstant.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:08

Ib Leif:

Hej alle,

Jeg faldt over en artikel på erhvervsbladet, hvor en firmaejer har fået en bøde på 230.000 for noget skattefusk. Der står så følgende: "Hvis han ikke betaler bøden, bliver straffen ændret til 20 dage i fængsel."

Mit spørgsmål går så på... kan man slippe for at betale 230.000 ved at tage 20 dage i fængsel? Det svarer til en "dagsløn" 11.500 kr, og da man jo skal sidde i fængsel 24 timer i døgnet, så er det en "timeløn" på 479 kr. Ikke dårligt i forhold til at være ufaglært eller lign. :-)

Link til artikel:
http://www.erhvervsbladet.dk/erhvervsklima/firmaejer-fik-boede-paa-kvart-million-skattefusk

Når man har glemt at indbetale "354.636 kroner " til Skat i moms og skat. , har man en indtægt på den anden side af en million da større bøder afhængig af sin indtægt har denne mand sikkert en indtægt plus "10 millioner" per år så mon ikke han bare betaler , så har han bare kun råd til 9 biler i stedet for 10 f.eks. Ingen os kan måle os nok her med nogle Danmarks rigeste folk ,

Med hvem kunne ikke tænke sig at være millionær og bare vade i pengeYes

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:
Med hvem kunne ikke tænke sig at være millionær og bare vade i pengeYes

Så skal du bare sende mig en PB og bruge dine talenter på at sælge svanemærkede rengøringsmidler til alt der kan gå og stå Smile

Læs merre her http://www.amino.dk/forums/p/83615/536783.aspx#536783

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Michael Richard Warren Olsen:

Ib Leif:

f4i: Nu har jeg tænkt lidt dybere over det... og hvis jeg fik "muligheden" for at blive spærret inde i et lille rum til 500 kr/timen (skattefrit endda jo) - så siger jeg ja tak. 20 dage med en god stak bøger og et lille tv med en playstation til - og med udsigt til 230.000 kr. udbetalt på den anden side, så er jeg sikker på at min familie ville være forstående.

Nice one Ib. Big Smile - jeg ville såmænd også lade mig spærre inde med udsigten til alle de mange penge. Jeg er i forvejen en enespæder og har ikke det helt store behov for at være sammen med mennesker konstant.

Jamen det i kommer med er jo en klar melding om at i begge er villige til at blive kriminelle.....

Hvis i er villige til at afsone i fængsel til 200k om måneden, så må i jo automatisk også være villige til at finde eksempelvis noget bedrageri eller svindel som giver en mill og koster 6 måneder i spjældet. Det er ikke ligefrem den moral jeg forventede at finde på amino, og jeg håber da de stjerner i har modtaget er fra hinanden.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:30

f4i:

Michael Richard Warren Olsen:

Ib Leif:

Jamen det i kommer med er jo en klar melding om at i begge er villige til at blive kriminelle.....

Hvis i er villige til at afsone i fængsel til 200k om måneden, så må i jo automatisk også være villige til at finde eksempelvis noget bedrageri eller svindel som giver en mill og koster 6 måneder i spjældet. Det er ikke ligefrem den moral jeg forventede at finde på amino, og jeg håber da de stjerner i har modtaget er fra hinanden.

jeg tror debatten er røget lidt på side sporet grundet de måske i ikke vidste at vis du f.eks. har en månedsløn på plus 300.000 kr. skal man kun afsone ca. 20 dage og dette vil jeg også tjene om måneden resten af mit liv hvem giver mig dette job ,

Bøden er lille for denne mand , da han simpelthen vader i penge .

jeg synes det er noget fis at sige de er villige til noget kriminelt  når de giver hinanden stjerner

Nu er det ikke lige alle der ejer en kæmpe virkomhed og derfor har samme mulighed at afsone sin bøde og på 230.000 kr på dage 20 , med vis jeg tænkte at denne mulighed var uden du behøver at have denne indtægt normalt og bare få dem efter 20 dage gik jeg gerne fængsel , da jeg aldrig får en top ledende stilling og tjener flere millioner årligt i løn

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:31

f4i:
Jamen det i kommer med er jo en klar melding om at i begge er villige til at blive kriminelle

Sikken gang fis, det var da godt nok firkantet at se det på.

De 2 herrer har taget stilling til at tjene penge mens man sidder i fængsel, altså få pengene efterfølgende. 

Ingen har taget stilling til at skulle gøre noget kriminelt.

Tror der er mange iværksættere der gerne lige tager 20 dage, hvis det er lønnen! Jeg gjorte ihvertfald!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39

Boysen:

f4i:
Jamen det i kommer med er jo en klar melding om at i begge er villige til at blive kriminelle

Sikken gang fis, det var da godt nok firkantet at se det på.

De 2 herrer har taget stilling til at tjene penge mens man sidder i fængsel, altså få pengene efterfølgende. 

Tror der er mange iværksættere der gerne lige tager 20 dage, hvis det er lønnen! Jeg gjorte ihvertfald!

Om du modtager penge før eller efter afsoning, eller hvorfor du modtager dem er sådan set ligegyldigt. De har meldt ud de gerne vil sidde i fængsel for penge, hvilket jeg finder lidt skræmmende.

Nej det er nu rigtigt nok , men de har meldt ud de gerne vil tage straffen hvis de bliver betalt for det hvilket jeg også finder lidt skræmmende.

Ud over det finder jeg det lidt skræmmende at de tilsyneladende ikke sætter en særlig stor pris på deres frihed eller liv generelt, men sådan er vi måske så forskellige.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:40

f4i:

Sludder, jeg forholder mig til det tilbud du skrev på side et!

f4i:

Men hvis du mener at frihed ikke er 500 kroner værd i timen, så vil jeg da gerne betale dig for at være låst inde et lukket rum på 9 m2, måske det ret hurtigt ville ændre din mening om værdien af liv og frihed.

Hvis du har et lille værelse derhjemme på 9m2 så vil jeg gerne flytte ind i en lille kort periode til 500 i timen, jeg er frisk.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:42

Nej nej ven, det er ikke = at de vil tage straffen. Det er = at du gav dem et godt tilbud, og de slog skam blot til :)

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)