Hej Nicolai.
Jeg tror at dit indlæg, skulle have været rettet til Ib, og ikke jeg.
Men anyway, så er jeg enig i at innovation, er et ord som bliver brugt, og misbrugt, i mange henseende.
Men jeg er nu også enig i Ib's betragtning om at innovation kan blive en mangelvare, hvis vi altid gør tingene som vi plejer... Men omvendt, hvad betyder innovation egentlig? Og her er jeg enig i Nicolais sammenfatning; Innovation kan vel bruges som fællesbetegnelse for udvikling og nytænkning.
Samtidig, så nytter det ikke noget at omlægge virksomheden fuldstændig, hvis kunderne/markedet agere på en måde, der gør at man er nødsaget til at være "traditionel".
Innovation, er vel også noget om at tage små skridt i én ny retning - For kunderne/markedet skal følge med.
For en virksomhedsledelse, så kan ekstern sparring, f.eks. i bestyrelse eller advisory board, også være en vigtig del af virksomhedens innovation, udvikling og nytænkning. Og her er det nok en god idé, at få personer med blandede branchererfaringer, så netop at få inspiration udefra.
Men handler innovation i en virksomheds retning, ikke også meget om, at ejeren/direktøren, selv skal være indstillet på nye tiltag, og idéer...??!!
Jeg synes diskussionen om innovation eller ej, er meget velplaceret, for "ingenting kommer af ingenting", så hvis ikke vi/jeg hele tiden kikker i nye retninger, vil vi/jeg automatisk bliver overhælet af dem der gør!
Innovation, handler for mig, også meget om at få inspiration udefra, og det at have en fælles "tænketank" der kan udtænke nye idéer. Så hvorfor ikke opfordrer Amino Crwe til at oprette en debatgruppe, der kun omhandler Innovation, og tanker derom.
Mvh Thor Mønsted