Undskyld men hvordan dælen kommer du til den besynderlige konklusion ? Aminon er nok uden sammenligning Danmarks største samlingspunkt for iværksættere ....... men at det skulle et stort samlingspunkt for innonvative tanker er simplethen langt ude. Hvad innovativt er der ved børnetøjsbutikker, import af vare eller for den sags skyld SEO service ????? Mvh Ravn
|
Kan godt være det er mig der er blind, men hvor kom velgørenhed ind i billedet?
Der bliver snakket om velfærd, men det er ikke helt det samme. Med mindre du spørger de ultraliberale ;-)
At innovation skaber velfærd, kommer vel af tanken om at innovation skaber penge, hvilket man også må gå ud fra.
Men synes derudover, at innovation til tider bliver lidt for meget et buzz-word (som en anden også kalder det) og at folk pludselig skal være innovative for innovationens skyld. Hvis innovation betegnes som det helt nyskabende på 'dyb-tallerken'-niveau, synes jeg nogen gange det bliver for meget. Hvorfor skal Maersk være innovative og opfinde nye dybe tallerkener? Tag ikke fejl. Jeg synes i høj grad, at det er vigtigt at produktudvikle og udvide/oppygge/skabe eksisterende og nye markeder, men det kan også blive for meget. Nogen gange må man blive ved sin list, som den kære skomager.
Derudover findes der jo også tykke bøger om fx social entrepreneurship som vel kan kobles direkte til velgørenhed. Dér er det innovation for at gøre noget godt - såsom ham der oprettede mikrolånsordningen - ikke for at tjene penge til sig selv.
Bare mine hurtige tanker
God aften
Søren
PS: Synes det ærgerligt, hvis en tråd som er startet med en god mening skal blive bane for mudderkastning og personlige angreb istedet for bidrag af innovative tanker, idéer, links, titler på ressourcer, erfaringer m.m.