Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor fanden er lommeregneren?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Hvor fanden er lommeregneren???.... det var den sætning som jeg kom med for et par år siden, da vi gik ud af et regnskabsår med et i mine øjne sindsygt minus på bundlinien og i egenkapitalen.

Dette indlæg laver jeg lige nu, fordi jeg ser den ene netshop efter den anden - som åbenbart ikke er i besiddelse af ovennævnte genstand - som jeg heller ikke var i starten.Men hvis man ikke sadler om - så går det kun een vej og det er nedad - uanset om nethandel går opad!!!

Inden jeg fandt min lommeregner frem - da kørte jeg netshoppen efter intuition og hvordan vinden nu blæste. Jeg havde ikke styr på mine indkøb og aftaler - og jeg havde slet ingen tanke for bundlinie. Det eneste det handlede om for mig var omsætning.... det var den jeg var vant til at kigge mest på som selvstændig grafiker. Her var det timer det drejede sig om - og jo flere timer - jo bedre bundlinie - det gav bare sig selv og var ganske simpelt.

Så jo mere jeg kunne hæve min omsætning - jo gladere var jeg. En omgang gratis fragt gav ofte en del ordrer - og succesen var i hus. Ekstra nedsatte varer var sørme også en succes ude hos kunderne - og min omsætning steg fantastisk. Jeg er et meget impulsivt menneske af natur - på godt og ondt.

Pludselig en dag falder hammeren - og et skod regnskab ligger der og skuler på mig. Payback time......!!!!

Min revisor kom så med et par simple fokusområder: Helle - du skal have styr på dine fragtomkostninger, avance og lager. Øhhh nå.... skal man nu også til at sidde med tal??? Det var da ellers lige så morsomt det hele...

Dette område kunne jeg ikke finde meget hjælp til. Amino er heller ikke et sted hvor disse ting diskuteres specielt meget... og det er rent faktisk noget af det vigtigste for at drive en fornuftig forretning. Det bliver glemt i SEO snak, konverteringsrater, salg, marketing, innovation, design - you name it. MEN - selvom du har tjek på alle de ting og mere til - så hjælper det dig ikke en disse, hvis du skovler gratis fragt afsted til kunderne og køber mere ind end du kan nå at sælge uden at skulle voldtage dit adwordsbudget - begge dele med manglende avance til dig selv.

Jeg fandt lommeregneren frem og gik i dybden med mine tal. Samtidig lovede jeg mig selv at jeg ville tage skyklapper på overfor samtlige konkurrenter. Når de lavede gratis fragt - skulle jeg lukke øjnene - tage en stiv whisky eller lignende - og undgå at falde i med koret.

Den vigtigste ting jeg blev opmærksom på, var hvilken type kunder jeg ville have. Væk med alle tilbudsjægerne - og ind med kvalitetskunder som ønsker de varer og den service vi tilbyder. Glade kunder. Væk med sure kunder der aldrig er tilfredse om så de fik det hele gratis.

Vi fik vendt skuden fra at sejle i modvind til medvind.... det er fantastisk og det er ti gange sjovere at gå på arbejde i dag. Udover vi tjener penge - så har alle i huset en stolthed og et sammenhold som bare er det hele værd. Nu går det den rigtige vej - og tiden er inde til videre udvikling i positiv retning.

Jeg har lavet dette indlæg, fordi jeg har en fornemmelse af, at der er mange derude som måske har stået i samme situation som jeg har? Hvor fokus har været på salg og flere kunder - men manglet lidt på alt det der ligger inde i maskineriet. Alt det som ikke er så nemt lige at måle, og hvor man skal bruge mere tid for at gå i dybden med det.

Ha en fantastisk lørdag aften :·)

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:24

Fremragende læsning. Tak!

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 22:48

Tommy Krabbe:

Fremragende læsning. Tak!

Lige mine ord!

Det er nogle virkelig gode pointer, som du kommer med, og det giver noget at tænke over. Mange tak fordi du tog dig tid til at inspirere os andre.

Held og lykke med jeres forretning i fremtiden Smile

Mvh Alexander

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:52

Jeg husker tydeligt diskussionen angående gratis fragt vs fragt... Selvom vi var i undertal, så ser det ud til, at vi har truffet det rette valg (set i bakspejlet)...

Men thumbs up for din tekst, og lad os håbe at så få konkurrenter som muligt, læser med og finder inspiration ;D

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:02

Fashion-Seller:
Men thumbs up for din tekst, og lad os håbe at så få konkurrenter som muligt, læser med og finder inspiration ;D

he he - ja - jeg overvejede faktisk efterfølgende om jeg skulle bede om at få indlægget slettet igen. Men - der er jo mange faktorer som spiller ind i forhold til at ændre kurs - og vi er allerede ti skridt foran - så pyt Wink

Nat

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:19

Super indlæg, Helle! Yes

Det rammer lige på det, for mange, ømme punkt med tilbudsjægere...

Frem med skyklapper og lommeregner! Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle.

Fedt indlæg Smile

Jeg går og regner på "alt" det her "hele tiden", både for vores egne projekter og som "højtlæsning" i telefonen, når jeg taler med en person der f.eks. vil til at sælge kopper og brugskunst i en ny webshop.

Jeg går ud fra, at mine små regnestykker har fået hende på andre tanker.

Jeg synes, at det er rigtig godt, at du tager emnet op, for selv om jeg har skrevet flere artikler om problemet har jeg oplevet forholdsvis lille interesse for det.

Vi taler jo om virksomhedens overlevelse her.

Kan du ikke måle og regne på tingene, ja, så skal det jo næsten gå galt..

Det er jo først i det øjeblik man kan se, at "av", der er nogle forhold, der bider sig selv bagi, at man får øjnene op for problemet og begynder at tænke på at løse det. Og det skal helts være INDEN det går galt.

Lad os tage et eksempel:

AdWords priserne går kun een vej, opefter. Bl.a. fordi nogen byder for højt uden at være klar over, at de mister på bundlinjen (dem uden lommeregner). Her er det kun Google der vinder.

Når vi så regner på, hvor få (typisk 1 til 2) af de besøgende, der bliver til kunder pr. 100 klik, så skal man ikke regne længe inden man finder ud af, at enten skal klikkene være ekstremt billige og/eller de skal konvertere ekstremt godt.

Hvad gør man, hvis man sælger et produkt til 200,- kr, har en fortjeneste på 100,- kr., klikkene koster 1 kr. og der skal 100 besøgende ind på siden for hver kunde du får?

Det er jo i denne eller i en lignende situation rigtig mange webshops står i. Der er ingen fortjeneste - kun hårdt arbejde.

Det bedste at gøre ville være at droppe sådan et marked og finde et marked med en større fortjeneste - for med en større fortjeneste er der også mere til dig at markedsføre for.

Men hvis det nu ikke er muligt og du ikke kan gøre mere for at få klikpriserne ned, så er der kun een anden vej: Få mere ud af de besøgende, der HAR klikket sig ind på din hjemmeside.

Denne slags udregninger og betragtninger kommer man desværre ikke frem til før man HAR fundet lommeregneren frem Wink 

Venlig hilsen,

Christian

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:38

Helle - houseofkids.dk:

Den vigtigste ting jeg blev opmærksom på, var hvilken type kunder jeg ville have. Væk med alle tilbudsjægerne - og ind med kvalitetskunder som ønsker de varer og den service vi tilbyder. Glade kunder. Væk med sure kunder der aldrig er tilfredse om så de fik det hele gratis.

Hej Helle,

Tak for et godt indlæg.

Som opfølgning på det med at finde de rigtige kunder, smider jeg gerne et lille markedsføringsråd med i hatten. Hvis man køber Adwords eller optimerer mod sætninger, der indeholder ordet billig, så skal man pinedød sørge for at varene rent faktisk er billige. For ordet tiltrækker nemlig tilbudsjægerne, som også er villige til at kigge rundt i mange andre forretninger, før de handler. Så det kan være skønne spildte kræfter, hvis man ligger i medium-prisklassen.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:44

Rettelse :

Godt indlæg Helle. Ja fokuser på dine best buyers. Du bliver glad for det, de bliver glade for det og dem der aldrig bliver glade for noget.. de fortsætter som de altid har gjort, med aldrig at være glade

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 00:50

Her rammer du et af de vigtigste punkter at tage ved lære af. Det ses alt få tit at nye iværksættere uanset om de bevæger sig med webshop eller mere traditionelle virksomheder og uanset om det er håndværkere eller handlende så fokuser de på omsætning uden løbende at afklare, hvorvidt denne omsætning giver et overskud og vel at mærke det optimale overskud.
Et af mine virkefelter har været at udvikle et komplet IT-system til en mindre branche i Danmark. I det arbejde har jeg ved flere lejligheder provekeret mine kunder med det forhold om hvorvidt de ville tabe kunder ved at hæve deres pris eller merydelse med nogle få kroner. Ved nærmere overvejelse fandt mange af dem, at det faktisk blot var indgroede vaner, der fastholdt dem i ikke at gøre det, hvorefter nogle faktisk gjorde forsøget og måtte konstaterer at det faktisk virkede på bundlinien. Det er ikke prisen der gør om kunderne køber, men deres oplevelse af fair og god service. 
Men eksemplet viser også at det netop er dialogen med en udefra kommende, der søger efter alternative svar på den vane tænkning der ofte sniger sig ind i den daglige drift der flytter pæle.
Nu ved jeg godt at nogen ikke helt bryder sig om, at man reklamere for sig selv i sine indlæg, hvilket jeg dog personlig finder helt naturligt, hvorfor jeg vil henlede opmærksomheden på den partnerskabsaftale, jeg tilbyde iværksættervirksomheder. 
En af ideerne med denne er netop at virke som "bestyrelse", "mentor" eller hvad den enkelte nu gerne vil kalde det og derigennem løbende være den pegefinger, der løbende stiller provokerende  spørgsmål til alt, der kan påvirke den enkelte virksomheds bundlinie i positiv retning se mere på www.sag-partners.dk.
Så det er stærkt påkrævet at animere nye iværksættere der vil opnå succes, at de opfatter forkalkulation som mere vigtig end at få momsregskabet færdig hvert kvartal, for det kan ikke gøres om med tilbagvirkende kraft. 

Mvh
Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)