Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Testordre slettet, hvad nu ??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har netop åbnet min shop. Jeg har lavet nogen testordre for at teste systemet, men nu har jeg så slettet de testordre da jeg ville starte fra ordre nr 1 til de rigtige kunder..

Hvordan skal jeg forholde mig nu når min første kunde får et ordre nr der er noegt højere end det burde ?

jeg troede jeg kunne nulstille det, men det må man ikke.

Hvad gør jeg ? Skal vel have dokumentation for at jeg ikke har tjent på de første mange ordre, men at de var test

Håber nogen kan svare

mikkel

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:32

Det er der ikke noget problem i. Nu laver en note om, at dine ordrer nr. 1-xx er testordrer og lægger sammen med dit bilagsmateriale, og så fortsætter du bare der, hvor du nu er kommet til. Fra nu af skal nummerrækkefølgen så bevares, og hvis du er nødt til at lave om, skal der en god forklaring til.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:43

Hej Anette.

Er det godt nok jeg vedlægger et bilag når de andre er slettet ?

Hvordan skal sådan et bilag laves ?

mikkel

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:51

Det skal slet ikke være så fint, du skal bare dokumentere, hvad du har gjort. Print denne tråd ud, og udfyld så her med kuglepen og læg det sammen med dit øvrige regnskabsmateirale:

Ordrenr.  _________ til ordrenr. __________

har i perioden _________________________

været brugt til test af min butik og der er derfor ikke foregået noget salg på de ovennævnte ordrenumre.

(dato og navn)

Dbh
Anette

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:29

Mange tak anette.

Det vil jeg sende med mit regnskab :-) Mange tak

Mikkel

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:48

Vi gemmer bare en udskrift af fakturaen der er dannet ved ordren og stempler den "annulleret"
På den måde undgår vi huller i fakturarækken, og kan altid finde dokumentation for hvorfor der mangler en ordre.

Du vil også opleve at kunder laver testordrer, order hvor du aldrig modtager betaling og derfor må annullere osv.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 00:50

Det er også en god ide i fremtiden :-) men jeg har jo så desværre slettet de ordre jeg skulle teste.

Men et stempel med anulleret er da super nemt og smart

Tak

Mikkel

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:17

Ja, lad os lige høre fra en af regnskabseksperterne om ikke den holder 100 %. Jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle :-)

Fra Ishøj
Tilmeldt 4. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 12:15

Det med at kunder også laver ordre og man ikke modtager betaling, så er det ikke vejen at man blot stempler fakturaen med "annulleret", men man skal i stedet lave en kreditnota.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Faran: Om det holder eller ikke med bare at stemple annulleret, eller om der skal udstedes en kreditnota, kommer vel an på, hvordan bogføringen af indtægterne foregår. Hvis ikke de annullerede ordrer er blevet bogført, skal der heller ikke nødvendigvis udstedes kreditnota.

E-shops med mange besøgende vil hver dag have flere kunder, som ikke når hele vejen igennem betalingsprocessen, og det ville være totalt overadministration at skulle danne kreditnotaer for hvert eneste ikke-gennemført salg.

Det vigtigste er, at hver enkelt laver et system, som er let at administrere og at gennemskue, så det er tydeligt, at al indtjening bliver (momset og) beskattet, og at det kan dokumenteres, hvilke ordrer der ikke er gennemførte, så der ingen tvivl bliver på et senere tidspunkt.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)