Hej aminoer. Hvor jeg i starten tænkte stort og måske urealistisk, er jeg begyndt at tænke "småt" og overskueligt fra min side. Det jeg gruer over er en hjemmeside, der omhandler debat artikler og måske salg indenfor en "lille" sportsgren i Danmark (mest udbredt i det britiske). Konkurrencen på nettet er ikke mangfoldig, men dog hård da jeg tror de enkelte nuværende højst sandsynlig har scoret trofaste kunder, som måske bliver svære at hente over. Jeg har tænkt mig at skille sig ud fra de nuværende hjemmesider med et debat forum, hvor folk har mulighed for hjælp, råd og vejledning indenfor teknik osv. osv. samt oprettelser af de små klubber folk har rundt i Danmark, hvor der er mulighed for at oploade diverse billeder. (Mange spiller dette som en hobby) Det jeg tænker er, når først jeg har investeret i en programør til at få lavet den hjemmeside, kan jeg så selv tage den derfra, eller skulle men finde sig en co pilot til at opdatere hjemmeside og design m.m.? (Har intet forstand på programering af hjemmeside e.l.)
Mit andet problem er at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal satse på at tjene lidt via reklame, eller købe gear ind til sportsgrenen, eller skal man tage et skridt af gangen? Hvad er din erfaring? Håber jeg fik det hele med. Mvh AdamO.
|
Hej Adam,
Jeg har ikke voldsomt meget erfaring eller forstand på det med indtjeningen, så det vil jeg lade andre hjælpe dig med :-)
Men jeg er uddannet programmør og alt efter hvilket system du skal have bygget op, og hvilke opdateringen du tænker på så burde det være muligt at klare selv.
Hvis du tænker på opdatering af indholdet - f.eks. artikler, nyheder eller hvad ved jeg, så leveres de fleste hjemmeside løsninger nu om dage med et CMS system, så du nemt og hurtigt kan opdatere indholdet på din side - uden at skulle rode med koderne.
Men hvis du tænker opdatering i form af nye funktioner og design ændringer, så er det måske smart at finde en programmør som du kan have over længere tid - så du får en form for supportaftale med ham, der gør at du kan "tilkalde" ham hvis du får brug for at få foretaget nogle ændringer.
Mange firmaer tilbyder sådanne supportaftaler, nogle betaler du pr. måned og andre betaler du når ændringen skal laves - altså pr. opgave.
Nu håber jeg at det hele er til at forstå, og ikke alt for indviklet. Men ellers må du bare spørge løs! :-)
Held og lykke med projektet skal der i hvert fald lyde herfra
Med venlig hilsen
Mark