Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: Opstart af hjemmeside.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Hvor jeg i starten tænkte stort og måske urealistisk, er jeg begyndt at tænke "småt" og overskueligt fra min side.

Det jeg gruer over er en hjemmeside, der omhandler debat artikler og måske salg indenfor en "lille" sportsgren i Danmark (mest udbredt i det britiske). Konkurrencen på nettet er ikke mangfoldig, men dog hård da jeg tror de enkelte nuværende højst sandsynlig har scoret trofaste kunder, som måske bliver svære at hente over. Jeg har tænkt mig at skille sig ud fra de nuværende hjemmesider med et debat forum, hvor folk har mulighed for hjælp, råd og vejledning indenfor teknik osv. osv. samt oprettelser af de små klubber folk har rundt i Danmark, hvor der er mulighed for at oploade diverse billeder. (Mange spiller dette som en hobby)

Det jeg tænker er, når først jeg har investeret i en programør til at få lavet den hjemmeside, kan jeg så selv tage den derfra, eller skulle men finde sig en co pilot til at opdatere hjemmeside og design m.m.? (Har intet forstand på programering af hjemmeside e.l.)

Mit andet problem er at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal satse på at tjene lidt via reklame, eller købe gear ind til sportsgrenen, eller skal man tage et skridt af gangen? Hvad er din erfaring?

Håber jeg fik det hele med.

Mvh AdamO.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 20:02

Hej Adam,

Jeg har ikke voldsomt meget erfaring eller forstand på det med indtjeningen, så det vil jeg lade andre hjælpe dig med :-)

Men jeg er uddannet programmør og alt efter hvilket system du skal have bygget op, og hvilke opdateringen du tænker på så burde det være muligt at klare selv.
Hvis du tænker på opdatering af indholdet - f.eks. artikler, nyheder eller hvad ved jeg, så leveres de fleste hjemmeside løsninger nu om dage med et CMS system, så du nemt og hurtigt kan opdatere indholdet på din side - uden at skulle rode med koderne.

Men hvis du tænker opdatering i form af nye funktioner og design ændringer, så er det måske smart at finde en programmør som du kan have over længere tid - så du får en form for supportaftale med ham, der gør at du kan "tilkalde" ham hvis du får brug for at få foretaget nogle ændringer.

Mange firmaer tilbyder sådanne supportaftaler, nogle betaler du pr. måned og andre betaler du når ændringen skal laves - altså pr. opgave.

Nu håber jeg at det hele er til at forstå, og ikke alt for indviklet. Men ellers må du bare spørge løs! :-)

Held og lykke med projektet skal der i hvert fald lyde herfra

Med venlig hilsen
Mark

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:08

Hej Adam O

Lyder som om du allerede er i fuld gang med et meget spænnende projekt, det første der falder mig ind når jeg læser dit indlæg er hvordan du har tænkt dit at brande ovenstående ide/koncept?, også om du kun har gjort dig en masse idéer eller om du har fået lavet dig en lille grundlæggende forretningsplan over projeket?

Mvh
Jacob

Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 16:52

Mark: Tak for dit svar. Regnede også med det var noget i den lur folk tilbød, men var slet ikke sikker! :-)

Du siger du selv er programmør? Vil du så kende til en ca. pris for sådan en side? Hvis vi i første omgang siger det er uden salg.

Jacob: Er ikke så vidt med forretningsplan, men helt sikkert via facebook, stævner og de forbindelser jeg i forvejen har, og så ellers bare ligge en masse arbejde i det :-)

Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 296
Skrevet kl. 23:01

Det at din side bliver programmert færdigt, betyder ikke at du ikke får brug for programmøren igen,...:)

En hjemmeside skal altid vedligholdes også programmeringsset. Der kan f.eks dukke uberegnlig problemer op som kun en programmøren kan klare......

Meen eller held og lykke

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:16

"Du siger du selv er programmør? Vil du så kende til en ca. pris for sådan en side? Hvis vi i første omgang siger det er uden salg."

Jeg tror prisen kan svinge rigtig meget. Det kommer nok an på, hvorvidt du vil have bygget et system helt fra bunden eller bruge et Open Source CMS, som så bliver rettet til så det passer dine krav.

Jeg synes du skal prøve at kontakte http://hoeks.dk/  , han har rigtig godt styr på Joomla og jeg tror bestemt han vil kunne matche dine krav til en fornuftig pris :-)

Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:17

Jeg har sendt en privat besked for første gang, og jeg er i tvivl om pålideligheden. Derfor vil jeg lige nævne det her.

Jeg anbefaler dig at starte et lille membershipsite op, som man kan skabe for få hundrede kroner med en wordpressblog og et plugin... en bunke tålmodighed og villighed til at se instruktionsvideoer på youtube om hvordan man sætter det op.

Trafikken til membershipsitet må du betale dig til i starten, hvilket er gode tusindkronesedler at investere. Hvis det er en niche i Danmark hvor folk taler sammen, så kan du på et tidspunkt holde op med at annoncere fordi dine medlemmer pr. mund til mund vil tiltrække trafik, og så antager jeg, at du ved nogle måneders dedikering til blogging og artikelskrivning kan dominere google.

Indtjening kan så i fase 2 komme fra affiliatearbejde, salg af udstyr til nævnte sportsgren og eventuelt en eBook, hvis det passer ind i din viden om sportsgrenen... men skab først et site, noget content og få nogle medlemmer - før du spilder kræfter på strategi for indtjening.

Har du siden. Har du medlemmerne... så skriv til mig, for råd om hvordan du skaber indtjening.

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:57

Hej Adam

Måske kan jeg hjælpe dig... - er selv nystartet inden for web og design, men med 10 års erfaring fra lønnet arbejdet. Jeg er indstillet på at hjælpe dig til en pris, som jeg ikke nødvendigvis tjener tykt på....

mvh Ole Pontoppidan

ring evt. 40 94 10 69

Tilmeldt 23. Feb 10
Skrevet kl. 14:49

Tusind tak for de mange svar.

Er i hvert fald nu, indstillet på hvordan jeg skal starte op!

Også tak for pm's.

Hr. Økonomisk Uafhængig, tak for dit input! Tager højst sandsynlig kontakt til dig senere.

Næste spørgsmål er så, jeres erfaring med programmøre? Da jeg er 'jomfru' inden for dette, vil jeg gerne høre om der er niveau forskelle som f.eks. kvalitet kontra pris som f.eks. en håndværker? Eller er det danske marked indenfor programering bare i top? Smile

Mvh AdamO

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 16:20

Jeg tror at det er som alle andre brancher - der er nogen som tager høje priser, men i virkeligheden laver noget værre l*rt, og så er der nogen som tager mindre priser, men laver et helt fantastisk stykke arbejde ..

Så jeg tror det er med at tjekke nogle referencer hos de forskellige firmaer - tror det kan være svært at gå udelukkende efter prisen, da den svinger meget og det samme med kvaliteten :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)