Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt koncept til webdesigner.dk "lav din egen hjemmeside"

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer i øjeblikket at ændre min nuværende firmaside webdesigner.dk til et andet koncept: "sådan laver du din egen hjemmeside"

Min tanke er at lave en side der fra A-Z forklarer hvordan du kommer i gang med at lave din egen hjemmeside. I første omgang vil guiden være baseret på en wordpress løsning, således at det ikke bliver alt for tekninsk for begyndere med kodning osv. Hovedpunkterne på sitet vil være:

• Lav din egen hjemmeside (introduktion)
  • Vælg et emne
  • Opret din hjemmeside
  • Få trafik
  • Skriv til nettet
  • Tjen penge online

Det jeg mener der mangler er samlet dansk guide til hvordan man som nybegynder kommer i gang med at lave en hjemmeside og evt. på længere sigt tjene nogle penge den. Det bliver ikke en guide til hvordan man tjener hurtige penge på nettet, da det jo som alt andet kræver en masse arbjede. Mit mål med siden er at hjælpe folk således at de undgår alle de fejl jeg selv har begået gennem tiden, og at give dem en bedre vej til en successfuld hjemmeside. Artiklerne vil altså forklare ting i stil med

• Hvad et domænenavn er > hvordan man finder et godt domænenavn
  • Hvad er et webhotel > hvordan finder man et godt webhotel
  • Hvad er søgemaskineoptimering >  Hvordan kan man forbedre sine placeringer i søgemaskinerne
  • Hvorfor skal man skriver anderledes på nettet > Hvordan skriver man bedst tekster til online brug
  • Etc....

Jeg ligger selv inde med en hel del viden i og med jeg har arbejdet som freelance webdesigner gennem mange år efterhånden (og stadig til dels gør) og selv har gang i en masse online projekter.

Mine spørgsmål til jer:

- Synes i det er en god eller dårlig ide, ris / ros?

- Ville i være interesseret i bruge sådan en side på dansk?  

- Mener i der allerede findes nok gode danske guides omkring det at lave sin egen hjemmeside, på eget domæne uden at det hele bliver alt for teknisk?

På forhånd tak :-)

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 19:49

Det er en super idé, hvis du virkelig vil lave en gennemført løsning.

Mig bekendt findes der ikke en sådan side, ikke en der for alvor tager brugeren i hånden.
ud over selvfølgelig artikler, kunne du lave en video blog og video guides, som vil gøre det endnu nemmere for dine besøgende at komme igang.

Men for at sådan en side bliver et hit skal den være virkelig gennemført både med guides og videoer, altså et virkelig videnscenter!

Jeg er ret sikker på at en sådan side vil kunne trække en masse besøgende.

En mulighed kunne så også være en "masterclass" som brugeren betaler for. De grundlæggende til bliver nødt til at være gratis, men med tilstrækkelig mange besøgende burde der også kunne hentes noget på annoncer. Der kunne laves et tæt samarbejde med en webhotel udbyder, som så kunne indgå i dine guides.

Det var lige lidt løse tanker :o)

/Meik

Fra Helsingør
Tilmeldt 19. Sep 08
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 20:09

Hej.

At samle information og omsætte til overskuelige og brugbare guides vil altid være en god ide.

Du ville helt sikkert ramme en målgruppe, som egentlig godt kan meget selv, men ikke lige ved, hvordan wordpress spiller, når man f.eks. vil have ændret på et tema, tips til plugins m.m.

Tror også du skal tænke på at lave en base, der giver folk nok til at komme godt i gang og så lave temaklasser eller masterclasses. Enten som live kurser online eller som hjemmestudier evt. med en enkelt live q&a eller mulighed for at stille spg. på mail.

Du vil have en stor fordel i at man gennem dit frie materiale kan se, hvad du kan og du vil allerede der have givet folk en ide om, hvorvidt de kan få noget ud af det eller ej.

Vær også klar med tilbud om at lave hjemmesider, for dem, der enten bare ikke kan få det færdigt eller opdager undervejs at det gider de ikke, men beslutter sig for at betale sig ud af det.

kh.

Sophie

MAGMENTOR.COM - Udgiv dit Online Magasin på AppStore

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 20:04

Hej

Tak for jeres svar Smile

Det med at lave temaklasser eller masterclasses er en rigtig god ide, det havde jeg ikke tænkt på.

Jeg er enig med jer i at der i starten vil skulle ligge en masse gennemarbejdet materiale og derigennem opbygges en tillid til folk således at de evt. vil betale for at få mere viden.

Video er også en rigtig god ide, jeg tror virkelig der en del at hente ved at have gode videoer på YouTube. Både til at få flere besøgende til ens website og til at forbedre kendskabet til ens brand.

En anden idé jeg kommer til at tænke på nu, kunne være at tilbyde materialet som en e-bog med mere de "avancerede" tricks. Og så i høj grad  bruge sitet til promovere denne e-bog. "Du får alt basis viden gratis, for xxx kr. kan du købe bogen med flere tricks". På denne måde vil administrationen af det hele være en del nemmere, end at skulle have en decideret masterclass med live video feed osv.

Med hensyn til at tilbyde at lave hjemmesider for dem er det også en god ide, men i øjeblikket arbejder jeg hen i mod at skulle lave noget der ikke indbære at jeg selv koder, designer etc. dette kunne godt outsources, men så begynder projektet for alvor at gribe om sig når man kun er en enkelt person til administrere det hele Smile

Super med svar fra jer, byd endelig ind hvis i har flere ideer Yes

Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra enslev
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:33

Hej Kanon idée : Jeg har selv ville lave en hjemmeside og har da ejet en Men fik aldrig noget ud af den den hed www.juhubii.dk men er solgt for 2000 kr øv øv . og der kunne jeg godt have set at jeg kunne få hjælp til at få afhvide hvordan man skaffer flere kunde , at optimere siden, at få mere plads og hvordan man kunne oploade film , hvordan man tilmelder sig forskellige betalingssystemer og hvordan man får det lagt ind. og det vigtigeste er priser at man kan se priser og hvad det hele vil koste for en total løsning for at få en nogenlunde god hjemmeside med alt.

Jeg skal selv have lavet en i nær fremtid som skal kunne tage masser af  film klip og billeder samt betalings system for bruger og sælger og købere så det er delt op i tre kategorier. og som skal have kunde-køber-sælger interesse i form af opmærksomhed...

så det ville være kanont hvis du skal lave en sådan idée.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 12:26

Hej Switch,

Fantastisk idé, synes der mangler en side som virkelig hjælper folk i gang fra starten af!

Vi har både Udvikleren og Eksperten, hvor man kan få rigtig god hjælp til at udvikle hjemmesider. Deres guides kræver bare en vis viden indenfor programmeringsområdet og tager den ikke helt fra bunden. Derfor kan jeg rigtig godt li' at du vil tage den fra bunden og frem mod det færdige projekt - det findes der, mig bekendt, ikke nogen dansk side som gør.

Nu er jeg selv programmør, men jeg skal da ikke udelukke at jeg ville besøge din side, hvis du får nogle gode guides op.
Jeg har selv haft i tankerne at lave sådan en side, så jeg tror selvfølgelig på din idé og håber du får ført den ud i livet - som nogle andre har sagt, så tror jeg du vil kunne få mange besøgende.

Der findes nok nogle gode danske guides rundt på nettet, men det ville være meget nemmere, hvis du kunne samle en hel artikelserie om det, så man har det hele på ét sted.

Kunne godt tænke mig, at vide om du kun satser på at tage udgangspunkt i udviklingen via et Wordpress site, eller vil du begive dig ud i nogle tutorials generelt omkring programmering senere hen?
Synes især der mangler gode danske guides, som tager brugeren i hånden og gennemgår det at udvikle f.eks. et PHP CMS system og giver nogle gode redskaber for selv at arbejde videre med det :-)

Du skal i hvert fald have held og lykke med dit projekt!

Med venlig hilsen
Mark

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:29

Det lyder som en rigtig god ide. Jeg har lavet noget i samme stil med min Joomla side og herunder min Joomla startguide

Den har jeg i hvert fald fået rigtig rigtig meget positiv feedback på.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:26

I første omgang vil siden tage udgangspunkt i Wordpress og så senere måske få tiløjet Joomla guides -  til dem der gerne vil have de ekstra muligheder Joomla giver. Kan se din Joomla guide dækker godt hvordan man kommer i gang og får det hele sat op. Jeg har dog ikke kigget på behovet for flere guides til Joomla.

Jeg har også overvejet det med at lave en guide til hvordan man designer sit eget CMS, men det bliver dog ikke i første omgang da det jo bliver meget omfattede hvis man skal starte helt fra bunden. HTML, CSS, PHP og MySql er jo så omfattende hvert enkelt emne kan have sit helt eget website.

HTML, CSS og en smule PHP vil jeg givet komme ind på, men udelukkende i relation til at style sin WordPress blog. Forklaringerne vil altså blive fokuseret på visuelle resultanter (design) og SEO resultater i forhold til sin WordPress i første omgang.

Igen, tak for jeres svar - dem sætter jeg pris på Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)