Jeg overvejer i øjeblikket at ændre min nuværende firmaside webdesigner.dk til et andet koncept: "sådan laver du din egen hjemmeside" Min tanke er at lave en side der fra A-Z forklarer hvordan du kommer i gang med at lave din egen hjemmeside. I første omgang vil guiden være baseret på en wordpress løsning, således at det ikke bliver alt for tekninsk for begyndere med kodning osv. Hovedpunkterne på sitet vil være:
Det jeg mener der mangler er samlet dansk guide til hvordan man som nybegynder kommer i gang med at lave en hjemmeside og evt. på længere sigt tjene nogle penge den. Det bliver ikke en guide til hvordan man tjener hurtige penge på nettet, da det jo som alt andet kræver en masse arbjede. Mit mål med siden er at hjælpe folk således at de undgår alle de fejl jeg selv har begået gennem tiden, og at give dem en bedre vej til en successfuld hjemmeside. Artiklerne vil altså forklare ting i stil med
Jeg ligger selv inde med en hel del viden i og med jeg har arbejdet som freelance webdesigner gennem mange år efterhånden (og stadig til dels gør) og selv har gang i en masse online projekter. Mine spørgsmål til jer: - Synes i det er en god eller dårlig ide, ris / ros? - Ville i være interesseret i bruge sådan en side på dansk? - Mener i der allerede findes nok gode danske guides omkring det at lave sin egen hjemmeside, på eget domæne uden at det hele bliver alt for teknisk? På forhånd tak :-) |
Det er en super idé, hvis du virkelig vil lave en gennemført løsning.
Mig bekendt findes der ikke en sådan side, ikke en der for alvor tager brugeren i hånden.
ud over selvfølgelig artikler, kunne du lave en video blog og video guides, som vil gøre det endnu nemmere for dine besøgende at komme igang.
Men for at sådan en side bliver et hit skal den være virkelig gennemført både med guides og videoer, altså et virkelig videnscenter!
Jeg er ret sikker på at en sådan side vil kunne trække en masse besøgende.
En mulighed kunne så også være en "masterclass" som brugeren betaler for. De grundlæggende til bliver nødt til at være gratis, men med tilstrækkelig mange besøgende burde der også kunne hentes noget på annoncer. Der kunne laves et tæt samarbejde med en webhotel udbyder, som så kunne indgå i dine guides.
Det var lige lidt løse tanker :o)
/Meik