Jeg har i sådan en grad manglet at der var en anordning, der vuggede barnet, når det blev uroligt. En anordning som vel og mærke ikke larmer Det med at måle ting på baby når den sover, tror jeg heller ikke er en god idé. Ingen snore eller dippedutter i vognen indeni. Og ting som sender for mange usynlige "bølger" er nok også noget man skal tænke over. Man ved vel rent faktisk ikke helt, hvordan de forskellige trådløse ting og mobiler påvirker os og især små uskyldige hjerner der er under rivende udvikling Hilsner
|
Mødre og fædre - vi har brug for jeres hjælp!
Jeg smider lige noget feedback tilbage her i tråden, når vi engang har fået samlet og gennemlæst alle jeres gode forslag. Indtil da er i MEGET velkomne til at komme med flere forslag. Alt modtages med kyshånd. Også Omars posts - everything goes! |
Hvis man endelig skal have en trådløs chip kan den næsten kun pladseres inde i sutten ...Hvis den skal have en virkning..... |
Mine bud : Indbygget babyalarm - måske to-vejs, måske med kamera. Det er væsentligt at selve senderen placeres så langt fra barnet som muligt. Regndetektor, der giver besked via babyalarmen Automatisk overdækning ved regn. Vindmåler, der giver besked via babyalarmen, hvis vinden står lige ind i vognen. En vibrator der kan simulere kørsel på brosten. Det er helt fantastisk at køre på brosten, da den rumlen dysser ungerne i søvn. Indbygget hjulpumpe. Alarm der via babyalarmen fortæller om barnevognen eller barnet flyttes fra stedet. Fæstningspunkter til barneselen skal sidde så de er nemme at komme til. Mulighed for at folde hjulene ind under selve vognen og nem sammenfoldning af barnevognskassen, så barnevognen er så lav som muligt når den er sammenpakket. Indbygget oplader med forlængerledning til batteripakken der skal drive det hele :o) Batteripakke og oplader skal desuden kunne tages af, i tilfælde af at man bor på 5. sal og der ikke er strøm i opgangen/gården. Alle punkter skal udføres under hensyntagen til sikkerheden. mvh Jan P.S. Glem de fysiologiske måleinger. Det er de færreste forældre der vil motere alt muligt på deres unger når de skal sove. Der må ikke være noget der generer... |
|
Velbekomme : o) Med hensyn til målinger, så kom jeg i tanker om at det ville være fedt med temperatur/fugtighedsmåler i dynen/voksiposen, så man kan sikre sig at det ikke er for koldt eller bliver så varmt at barnet sveder. (Nyt ord til din ordbog : Voksipose ;o) mvh Jan |
Hej! Min förste reaktion: Det må väre en joke det her! Men nej, det er det åbenbart ikke. Jeg kunne aldrig i livet drömme om at lägge en baby i en högteknologisk barnevogn. En baby er et lille nyt liv som behöver foräldrenes kärlighed, opmärksomhed og fysiske närvär, ikke alle mulige tekniske dimser som kan overvåge barnet og gi besked til foräldrene om den lille nu er for varm, for kold, vågen etc. Desuden er det min overbevisning at trådlöse alarmer og anden elektronik så tät på babyen er en sundhedsrisiko som man ikke bör udsätte barnet for. Hele ideen er helt grotesk i mine öjne; Hvorfor afläse på en skärm om babyen har det varmt i stedet for at märke efter på det lille pus? Hvorfor overlade til teknikken at bedömme hvordan barnet har det i stedet for at med egne öjne og händer se og märke på barnet og gi det den kontakt det behöver? Jeg er lettere chokeret, forarget, rystet og foruroliget. For börnenes OG foräldrenes skyld: skrot projektet og pröv at komme i tanke om hvad en barnevogn egentlig har for formål: En seng på hjul, som gör at man kan gå en tur med sit barn og gerne lade det sove ude i den friske luft. Ja, det er bare min mening, og ja, jeg har börn og ved I hvad: de har alle klaret sig rigtig fint med en ganske almindelig barnevogn :) |
Hej Lise. Jeg er helt enig med dig i at en barnevogn skal ikke være et teknologisk vidunder som man bare kan overlade pasningen af sine børn.
Har man ikke tid til selv at passe sine børn skal man lade være med at få dem. Når det er sagt, skal jeg da indrømme at jeg selv anbefaler mine kundcer der er forældre til en lille ny i familien, at have et fast sted at stille barnevognen når barnet sover ude i den friske luft, og så opsætte et 3G kamera der kan overvåge stedet, således at forældrene hele tiden kan se på Deres mobiltelefon om alt er Ok, at barnevognen ikke er væltet, en kat hoppet op i vognen eller andet uheldigt. En sådan løsning kan gøres for små penge og du kan hele tiden checke at alt er vel, mens du laver mad, støvsuger eller arbejder hjemmefra. De bedste hilsner Anders Mikkelsen Nr1 Security
|
Hej Lise. Først og fremmest tak for dit besyv. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at dine børn har klaret sig ganske fint i en ganske normal barnevogn. Ej heller er jeg ikke i tvivl om, at der er rigtig mange etiske overvejelser, der bør gøres førend man kaster sig ud i at applicere teknologi i nærheden af småbørn. Du skal dog forstå, at jeg ikke ønsker at klistre ledninger og alskins andet gøgl på børn: Det jeg ønsker med denne tråd er at få en overordnet brainstorm over ideer til at re-tænke barnevognen. Jeg synes allerede her, at jeg har fået rigtig mange gode bud, som vi - i vores læsegruppe - kan arbejder videre med. Jeg har blandt andet noteret, at flere forældre godt kunne tænke sig at få information omkring deres barn - især i høj grad, når de ikke selv er i nærheden af barnevognen. Dette værende sig enten i form af en intern babyalarm med webcam, eller en sensor, der kan dække barnet til, hvis det regner. Derudover har jeg noteret mig, at det kunne være en god ide på en eller anden måde at bruge den energi, som hjulene på barnevognen skaber, samt at en barnevogn skal være lettere at pakke ned, når man skal have den med på tur. Slutteligt vil jeg påpege, at denne tråd blot er et lille aspekt af vores indledende designproces. Sideløbende med dette har vi selv været ude og gå med barnevogn, interviewet en mødregruppe og meget meget mere. Projektet kan derfor sagtens ende med, at vi blot implementerer en lille radio eller en ipod oplader i barnevognen. Men for at vi kan skabe elektroniske funktioner til en barnevogn må vi nødvendigvis forstå domænet. Derfor er det fedt, at du giver din soleklare holdning til dette - vi vil så krydsreferere dine holdninger med mange andres holdninger og dit besyv kunne så fx være med til at skabe en god antivision for, hvad dette projekt i hvert fald IKKE skal indeholde.
Til jer andre: FEDT FEDT FEDT med så god konstruktiv kritik - alt bliver modtaget med kyshånd. |
Her komme lige et par hurtige: - Automatisk indstilling af højde på styr etc., når man skifter mellem at far og mor kører - Automatisk sammenklapning når den skal ind i bilen + vandtæt beskyttelse så man kan smide den på krogen istedet for i bagagerummet - Integrerbar med autostol - Integererbar indkøbskurv Mvh Mira
|
Mira Juhl Spanggaard :: fair trade legetøj :: julegaver :: fødselsdagsgaver:: dåbsgaver