Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

årsregnskab. -100000 kr for 2009 - men 15 dage senere + 80.000 kr. Hvad skal jeg skrive ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

sidder og udregner 2009.
synes det ser lidt funky ud.

-106733 kr for 2009 da jeg købe en del annonceplads i december.
Skal jeg så virkelig skrive - 100.000 kr. når nu overskuddet dukkede op fra 15 dage senere inden i jan 2010 og frem?

Tænker om skat ikke synes det er underligt at jeg med mit private enkelmands firma har - 100.000 kr for et år 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej

Det virker som om, du ikke har taget igangværende arbejde op i regnskabet. Med mindre du har udført/solgt så meget på 15 dage i januar

Hvad beskæftiger du dig med?

Hilsen.

Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Skrevet kl. 22:27

Jeg laver online markedsføring.

fik afvide af skat at jeg skal være konsekvent.

Når jeg køber plads til reklamer feks - så optjener jeg penge hos affiliate firma, men disse udbetales først feks 45 dage efter en måneds afslutning eller op til 60 dage.

Skat sagde at jeg kunne vælge at skrive det som optjent i samme periode eller først når de var udbetalt, da dårlige leads ect bliver sorteret fra inden udbetaling, hvor der så ligger en kreditnota for den dato.

Bare jeg var konsekvent om jeg bogførte den ene eller anden måde, så var det ok.

og det er så lige hvad der sker her i december.

Bruger vel en 100.000 ca.
Penge optjenes men bliver først udbetalt fra 20 jan og frem til feb.

Som jeg forstår skat kan jeg vælge at bogføre disse udbetalinger i 2010, da de først er afregnet med mig i 2010.
Men det betyder stort underskud i 2009 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:30

-

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38

Hej

Hvis du har det på skrift fra SKAT, så er det fint, men hvis ikke, så er SKAT nok desværre ikke bundet af det.

Under alle omstændigheder vil jeg dog overveje, at enten aktivere noget af den købte reklameplads som en forudbetaling eller også, som jeg skrev tidligere, tage igangværende arbejde op.

Hilsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Skrevet kl. 22:43

hmm 
hvordan skal det forstås ?

Det er nemlig ikke forud betaling, men en betaling pr dag, ud fra parametre som feks kliks.
Google adwords er et godt eksempel.

jeg køber kliks - opnår 1000 kliks til 2000 kr. idag.
Tjener feks 3000 kr på det idag.
MEN, denne afregning er ikke 100% før om min 45 dage hvor der kommer en kreditnota d. 15 maj 2010.

Jeg tænker bare:
Jeg køber en service nu som jeg betaler for = udgift idag.
Jeg optjener noget, men da annoncør skal inden over ect, så udbetales det først med kredit nota 15 maj = optjent maj

Eller er jeg helt forkert på den ?
startede mit firma i dec 2008 - så har kun lavet en indberetning før og den var meget simpel = 0 kr :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

noooze:

hmm 
hvordan skal det forstås ?

Det er nemlig ikke forud betaling, men en betaling pr dag, ud fra parametre som feks kliks.
Google adwords er et godt eksempel.

jeg køber kliks - opnår 1000 kliks til 2000 kr. idag.
Tjener feks 3000 kr på det idag.
MEN, denne afregning er ikke 100% før om min 45 dage hvor der kommer en kreditnota d. 15 maj 2010.

Jeg tænker bare:
Jeg køber en service nu som jeg betaler for = udgift idag.
Jeg optjener noget, men da annoncør skal inden over ect, så udbetales det først med kredit nota 15 maj = optjent maj

Eller er jeg helt forkert på den ?
startede mit firma i dec 2008 - så har kun lavet en indberetning før og den var meget simpel = 0 kr :) 

Har du så ikke mulighed for at se, hvor meget du har tjent pr. 31. december 2009, som så udbetales medio februar. Som jeg forstår det, så er udbetaling med 45 dages forsinkelse i januar alle optjent i 2009, hvorfor denne som minimum bør medtages i 2009. Det er iøvrigt også i overensstemmelse med SKAT's normale anvisninger i disse forhold.

Posten kan netop  optages som en indtægt "Igangværende arbejde" alt. debitor, således den ikke medregnes igen for 2010.

Håber dette giver mening.

Hilsen

Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Skrevet kl. 22:56

jo det kan jeg godt - omend beløbet kan ændre sig indtil de sidste poster er udbetalt da et firma mangler at udbetale og stadigvæk kan ændre beløbet.

hmm så undre det mig at de siger at man kan vælge at køre det som udbetalings dato eller som optjenings dato, bare man er konsekvent.

betyder det forresten at jeg skal tage det som overskud, da jeg så har andre ting i gang som skal betales nu, men er bestilt i dec.

Der tænkte jeg at bogføre det når arbejdet og det fulde beløb er opgjort.

haha jeg hader skat.

Synes jo at udgifts dato er den dag du betaler
indtægts dato er den dag du modtager betaling pr kreditnota eller den dag du fakturere

AGH :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Hej!

Hvis vi taler affiliate ville jeg være konsekvent, og tager ud-og indbetalinger med på betalingsdatoen.

Ikke noget med igangværende mv..........komplicerer bare tingene.

Jeg har en del kunder indenfor affiliate, hvor ovennævnte princip kører fint.

/peter 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:05

Tonny Skov Pedersen:
Under alle omstændigheder vil jeg dog overveje, at enten aktivere noget af den købte reklameplads som en forudbetaling eller også, som jeg skrev tidligere, tage igangværende arbejde op.

Tak Tonny. Så fik jeg svar på mit "ustillede" spørgsmål ovenfor. Iøvrigt enig med dig teoretisk.

I relation til SKAT kan man diskutere hvornår indtægten er endelig konstateret, da de fleste reklamerbureauer tager "forbehold" for en validering af leads.

Henrik

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)