Så tv-reklamer betyder, at man er klemt? Det er da en fortolkning, der vil noget :) Biler er nok også passé, siden man ser reklamer for dem hele tiden...
I sig selv siger det noget om de penge og det potentiale, der er i markedet, at man har råd til tv-reklamer. Det siger også noget om, at netdating for alvor er kommet ud til den brede befolkning. Så den med, at netdating er passé, må du gerne lige underbygge med nogle tal :)
Nu er der forskel på bilproducenternes markedsførring, og dating sidernes.
Nu har bilproducenterne jo alle dage haft en tradition for at gøre opmærksom på nye modeller, og jo bil industrien er jo også lidt klemt pt.
Tager man nogle af de store dating sider, uden at nævne navne, så ses der på deres online tal, at det er stygt faldende, hvor de for et år siden konstant lå mellem, 50-100% højre end de gør idag. Jeg vælger ikke at tage antal medlemer med, da mange sidder ikke sletter inaktive medlemer og derfor ikke kan bruge det tal til noget.
Endvidere så ses der også at der er kommet en udvikling, med blandt andet Facebook, så overtager de en større del af markedet, Da de er gratis og ligeså bruges til at kommunikere med venner, og derfor ikke direkte skal være søgende. Sådan at man ikke skal skjule sig for sine venner. Og derved er et mere legitimt medie at begå sig på. I mange folkemunde er facebook den største score side, der findes. Og mange bruger den som primær dating side.
Jeg synes at det er sjovt som de to størreste i DK, er begyndt at reklamere så intensivt her på det sidste, med sponsering af film og andet, selvom de er brandet rigtig godt, og ligger højt på enhver søge maskine. Selvfølgelig kan man sige at krisen, skulle gøre at man ikke var så social aktiv i byen, og istedet søger på net sider, men det er efter hvad jeg har oplevet på dating sider så ikke sket. Da deres online tal stadig er faldende.
Jeg har ingen tal, men har været aktiv på et par dating sider, og der har jeg oplevet denne udvikling.
Men desværre tror jeg at man skal kikke på det på den måde at folk bliver mættet af de sider, da de i en ung alder støder på forskellige sociale sider, og derved får nok af det i en tidligere alder. Og selvfølgelig kan de kampanger være udtryk for at de vil have fat i en anden befolknings gruppe, måske i den lidt ældre alder, men jeg vil mene med de online tal jeg har mødt de senere år, så er udviklingen desværre vendt.
Endvidere så ser man også at de krav specifikationer, der idag flucerer på disse sider, er lidt sjove, som også gør at mange mennesker direkte opgiver at være noget på disse sider, da mange tit mangler det man kan kalde realitetssans. Og det er også tit meget beskæmmende for nye potentielle bruger, eller gamle bruger på disse sider. Der gør at man fravælger en større gruppe.
Men selvfølgelig er der kommet mange flere sider til, og med forskellige koncepter. Og selvfølgelig kan påpege at disse sider er med til at presse de gamle etablerede sider. Men jeg tror mere på at mange mennesker opgiver at være på disse sider, da man er blevet træt af tykke uuddannede enlige forsørger, der tror at de er gudsgave til det modsatte køn. Samt enlige smukke mennesker der søger sex og tager røven på andre,
/Kenneth