Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vokser træerne ind i himlen eller er det svindel?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

carisma:

hvor er karsten ree?

Han er vel ved at pumpe flere penge i Cimber-Sterling ;D

Eller Amagerbanken Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Nicolaj:

Fashion-Seller:

carisma:

hvor er karsten ree?

Han er vel ved at pumpe flere penge i Cimber-Sterling ;D

Jeg tror nærmere at han overvejer at købe Parken, der er visse ligheder med de andre ting han har købt den seneste tid. Wink

Hvad bliver han så? Don K.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 4 person

for at tage det hele lidt mere seriøst, så ville jeg faktisk blive ret fornærmet over dit indlæg hvis det var min virksomhed der var til salg.

Bare brugen af ordet svindel kan jo have en negativ effekt på et eventuelt salg, så efter min mening er det en meget uheldig og ubetænksom formulering du har valgt dig. Prøv at vær lidt betænksom og hav i tankerne at det er nogens levebrød du snakker om.

Nu kender jeg hverken siden der er til salg eller personen bag ved, så jeg skal ikke kunne sige om der er pyntet på tal eller ej.

En ting jeg dog kan siger er at hvis jeg havde en virksomhed der udbetale 800k om året efter skat, ville jeg også godt sælge for 4 mill.

4mill i banken er sikre penge, og der er ingen garanti for at et firma vil leve 4 år ud i fremtiden med samme indtægt. Jeg ville personligt altid vælge de 4 mill, og gå efter at starte en ny virksomhed.

Som nævnt er det umuligt at vide om der i dette tilfælde er pyntet på tal, men du kan ikke sige det på baggrund af salgspris i forhold til omsætning.

Jeg vil faktisk sige at hvis man kigger på det virker det som en ret rimelig pris. Det man skal tænke på er om det holder minimum 5 år frem i tiden, og om der er noget krav til teknisk viden og lign.

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:17

Hvorfor gå så forsigtigt med dørene, jeg synes faktisk at spørgsmålet var stillet meget sobert og med en valid pointe.

Som jeg læste det første indlæg, var det et spørgsmål om, om der var nogle fakta man havde overset, om der var tale om sofistikeret fup, eller om det reelt var en fatastisk mulighed.

Jeg har set flere af denne her slags responses herinde, det seneste stykke tid, og undrer mig lidt. Der er i mine øjne meget stor forskel på mudderkastning, bevidst tilsvining / negativ markedsføring og så på at stille sig kritisk overfor firmaer, indlæg eller marketingsformer.

Er der tale om en virksomhed eller en person, med reelle henseender, kan de som oftest få lov til at forklare sig, eller blive opmærksom på en måske lidt uheldig eksponering, hvilket vel at bedre end at fortsætte, med foden solidt placeret i spinaten.

...du må meget undskylde, men jeg synes meget enkelt at dit indlæg er for ømskindet - vel at mærke på andre folks vegne...!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 00:35

M_Munksgaard:

Hvorfor gå så forsigtigt med dørene, jeg synes faktisk at spørgsmålet var stillet meget sobert og med en valid pointe.

Som jeg læste det første indlæg, var det et spørgsmål om, om der var nogle fakta man havde overset, om der var tale om sofistikeret fup, eller om det reelt var en fatastisk mulighed.

Jeg har set flere af denne her slags responses herinde, det seneste stykke tid, og undrer mig lidt. Der er i mine øjne meget stor forskel på mudderkastning, bevidst tilsvining / negativ markedsføring og så på at stille sig kritisk overfor firmaer, indlæg eller marketingsformer.

Er der tale om en virksomhed eller en person, med reelle henseender, kan de som oftest få lov til at forklare sig, eller blive opmærksom på en måske lidt uheldig eksponering, hvilket vel at bedre end at fortsætte, med foden solidt placeret i spinaten.

...du må meget undskylde, men jeg synes meget enkelt at dit indlæg er for ømskindet - vel at mærke på andre folks vegne...!

Fuldstæding enig, folk herinde på amino er sku begyndte at "whine" over selv de mindste ting. Vi bliver nød til og stille os lidt kritiske over for vores omgivelser og sætte spørgsmålstegn ved ting vi ikke forstår, hvordan skal man ellers få indsigt?

Trådstarter hænger desuden ikke et specifikt datingsite ud, som der udfra indlæggets tekst kan være 1 ud af 10-20 udbydere på markedet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:46

Det eneste tal, som jeg ikke helt tror på er de 20 minutter der skal bruges om dagen. Skal omsætningen fastholdes over de næste år klares det ikke med 20 minutters indsats. Der vil i forhold til den fortsatte udvikling desiden let kunne komme andre omkostninger.

Men er omsætningen korrekt - og det kan den meget vel være - lyder det nu alligevel som en sund lille biks, som da bestemt er en overvejelse værd, hvis man står med nogle penge der skal investeres.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:14

Hej Carisma

Først skal man sætte sig ind i hvordan en dating side virker og er opbygget idag, med de folk der er på siden og dem der yder de fornødne support til brugerne.

Fx. er det meget normalt at der er nogle supporter, blandt en sides bruger, der tager sig af de daglige spørgsmål fra brugerne, og det gør de vel og mærket gratis.

Og typisk er det også sådan at når en side har over 20K bruger, så tager man betaling på siden, desværre går mange sider ned, ved denne transformation, og bliver til en spøgelses side. Og her kan denne side så være en af dem der lige har lavet denne transformation, eller er igang med den, og der er et håb om at de bruger der er på siden vil bidrage med en betaling.

Men ellers er det jo primært reklame indtægter de sider lever af, og der kan jeg ikke forstille mig at man kan hente dette beløb. Men det kan sikkert en masse eksperter her på debatten sikkert fortælle om.

Så de 20 min arbejde, vil jeg mene faktisk godt kan passe, da det er den tid man bruger på at tjekke op om siden virker. Beløbne er jeg så mere usikre på. Mere fordi at der skal en masse bruger til, og det koster fra omkring 300 kr og opefter, om året,  så rundt regnet skal der altså ca 100K bruger til. Er siden så attraktiv, så kan man også tage et større beløb. Så jeg vil sige at det kommer an på hvilken side det er.

Og om den kører på et forældet grundlag, der trænger til nogle kraftige opdateringer, eller en side som der er på vej ned, som så mange andre, da netdating er ved at være passé, og at det hele efterhånden kun koncentrers om nogle få sider, da de har det store udbud, så vil det nok være svært i fremtiden at kunne oprethold sådan en side.

Og tager man så det med, at mange datingsider er begyndt at reklamere på TV så vil man også se at de er ved at være klemt, for det har de ikke gjort før, og må være et tegn på at de skal gøre sig bemærket, som de aldrig har haft behov for før.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:57

Kenneth:

... netdating er ved at være passé ...

Og tager man så det med, at mange datingsider er begyndt at reklamere på TV så vil man også se at de er ved at være klemt, for det har de ikke gjort før, og må være et tegn på at de skal gøre sig bemærket, som de aldrig har haft behov for før.

Så tv-reklamer betyder, at man er klemt? Det er da en fortolkning, der vil noget :) Biler er nok også passé, siden man ser reklamer for dem hele tiden...

I sig selv siger det noget om de penge og det potentiale, der er i markedet, at man har råd til tv-reklamer. Det siger også noget om, at netdating for alvor er kommet ud til den brede befolkning. Så den med, at netdating er passé, må du gerne lige underbygge med nogle tal :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:06

Jonas Bentzen:

Så tv-reklamer betyder, at man er klemt? Det er da en fortolkning, der vil noget :) Biler er nok også passé, siden man ser reklamer for dem hele tiden...

I sig selv siger det noget om de penge og det potentiale, der er i markedet, at man har råd til tv-reklamer. Det siger også noget om, at netdating for alvor er kommet ud til den brede befolkning. Så den med, at netdating er passé, må du gerne lige underbygge med nogle tal :)

Nu er der forskel på bilproducenternes markedsførring, og dating sidernes.

Nu har bilproducenterne jo alle dage haft en tradition for at gøre opmærksom på nye modeller, og jo bil industrien er jo også lidt klemt pt.

Tager man nogle af de store dating sider, uden at nævne navne, så ses der på deres online tal, at det er stygt faldende, hvor de for et år siden konstant lå mellem, 50-100% højre end de gør idag. Jeg vælger ikke at tage antal medlemer med, da mange sidder ikke sletter inaktive medlemer og derfor ikke kan bruge det tal til noget.

Endvidere så ses der også at der er kommet en udvikling, med blandt andet Facebook, så overtager de en større del af markedet, Da de er gratis og ligeså bruges til at kommunikere med venner, og derfor ikke direkte skal være søgende. Sådan at man ikke skal skjule sig for sine venner. Og derved er et mere legitimt medie at begå sig på. I mange folkemunde er facebook den største score side, der findes. Og mange bruger den som primær dating side.

Jeg synes at det er sjovt som de to størreste i DK, er begyndt at reklamere så intensivt her på det sidste, med sponsering af film og andet, selvom de er brandet rigtig godt, og ligger højt på enhver søge maskine. Selvfølgelig kan man sige at krisen, skulle gøre at man ikke var så social aktiv i byen, og istedet søger på net sider, men det er efter hvad jeg har oplevet på dating sider så ikke sket. Da deres online tal stadig er faldende.

Jeg har ingen tal, men har været aktiv på et par dating sider, og der har jeg oplevet denne udvikling.

Men desværre tror jeg at man skal kikke på det på den måde at folk bliver mættet af de sider, da de i en ung alder støder på forskellige sociale sider, og derved får nok af det i en tidligere alder. Og selvfølgelig kan de kampanger være udtryk for at de vil have fat i en anden befolknings gruppe, måske i den lidt ældre alder, men jeg vil mene med de online tal jeg har mødt de senere år, så er udviklingen desværre vendt.

Endvidere så ser man også at de krav specifikationer, der idag flucerer på disse sider, er lidt sjove, som også gør at mange mennesker direkte opgiver at være noget på disse sider, da mange tit mangler det man kan kalde realitetssans. Og det er også tit meget beskæmmende for nye potentielle bruger, eller gamle bruger på disse sider. Der gør at man fravælger en større gruppe.

Men selvfølgelig er der kommet mange flere sider til, og med forskellige koncepter. Og selvfølgelig kan påpege at disse sider er med til at presse de gamle etablerede sider. Men jeg tror mere på at mange mennesker opgiver at være på disse sider, da man er blevet træt af tykke uuddannede enlige forsørger, der tror at de er gudsgave til det modsatte køn. Samt enlige smukke mennesker der søger sex og tager røven på andre,

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Jeg skal ikke udelukke, at noget af det du siger, er rigtigt, men kan bare konstantere, at Match. m.fl. i dén grad tjener penge. Den her artikel fra New York Times bekræfter det, men jeg har også set en del andre artikler om, at dating i dén grad giver kassen til de store spillere på markedet (der er dog nok en masse små, som ingen penge får).

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)