Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar/Natklub opstart

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Folk!

Efter utallige besøg her på siden fik jeg endelig selv taget mig sammen til at oprette en profil og den skal nu bruges!

En kammerat og jeg har de sidste 4 års tid gået med tanker omkring at åbne noget inden festbranchen, enten i form af en mindre bar eller en natklub. Endnu er vi kun 21 år, så det er ikke noget vi skal i gang med nu, eller om et par måneder, men vi vil allerede nu til at søge oplysninger, information og evt. kontakter til senere brug og håber nogle kan være behjælpelige.

Ingen af os har nogen yderligere erfaring indenfor branchen, andet end som bartendere, men har begge taget Hhx så vi kender en smule til forretning og handel. Med det siger jeg ikke at vi er hardcore buisness hajer, for der er selvfølgelig meget mere i det end bare det man har lært på handelsskolen, men vi kender begge lidt til markedsføring, erhvervsøkonomi og afsætning og det synes vi er et meget godt grundlag at starte fra.

Som en start er vi klar over at vi skal udarbejde en masse analyser omkring markedet, målgruppen, lokalmiljøet og ikke mindst uddybe vores ide i en beskrivende forretningsplan. Et budget er selvfølgelig også vigtigt for at se om vores ide og koncept overhoved holder vand, og det er så her vi går lidt på grund og ikke rigtig kommer videre...

Hvilke regler er der omkring bevillinger for åbningstider og alkohol?

Hvad koster det at starte? (Vi har udarbejdet et budget som vi mener er meget realistisk, men beløbet virker bare ikke realistisk, så her ønskes gerne lidt hjælp)

Hvad ligger lønningerne på?

Er der nogle regler om hvilke lokaler man må bruge, hvis man starter sit sted helt fra bunden?

Hvordan tager man lån? og hvad kræver dette?

Det var bare en par af de ting vi går og undrer os over og vi håber på at nogle kan hjælpe os:)

På Forhånd Tak.

Rasmus&Andreas

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 08:17

Hejsa

Jeg er ikke indenfor jeres branche, men hotel og restauration.

Først og fremmest vil jeg sige til jer at i skal sørger for at holde jeres omkostninger nede fra starten. Det sig måske sig selv, men omkostninger er mange ting, og i min verden er det først og fremmeste jeres lønomkostninger. Tilslut jer ikke en overenskomst men meld jer ind i en arbejdsskiverforeninge, dog  uden overenskomsten. Det kan virkelig skabe unødvendig problemer. Ikke fordi i skal behandle jeres ansatte dårligt eller ikke følge reglerne, men det giver jer mindre problemer i forbindelse med mange ting. Ups måske bliver jeg meget upopulær ved at skrive dette, men det er nu engang min holdning, selvom jeg selv har skrevet overnskomst.

Yderliger skal i huske at uanset forretningsplaner og fine analyser, kommer det ikke af sig selv. I skal selv knokle og arbejde mange timer, og det skal i være villige til at gøre. Sørg også for at jeres familier/kærester er med på at de ikke lige kommer i første række et stykke tid.

I har selv erfaringe som bartender, derfor ved i også hvor der kan snydes og hvor man skal være ekstra opmærksomme, brug jeres erfaring og sæt arbejdsgangen derefter. Jeg mener også det er en god ting for jer, den dag i skal ud i en bank og låne penge.

Når i skal fremlægge jeres projekt i en bank husk: I skal selv tror 100 % på det og virkelig udstråle det. Tal som jeg mener er vigtige er løn% og bruttoavancen. Arbejde med de tal og husk i kan selv påvirke det meget. Endelig vil det kun klar være det bedste hvis i på forhånd ingen lån har ren privat og at i bruger tiden inde i vil igang med projektet, til at spar op så i viser banken at det her er noget i gerne vil og tror på. Gerne 30 %.

Åbningstider: jeg mener det er jeres kommune i skal snakke med, eller den kommune i vil starte forretning i.

Bevillinger mm det vil jeg lige vende tilbage med.

Håber i kan bruge mine råd til noget og at i kommer igang med projektet.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 08:25

Hey,

Jeg er promoter for nogle forskellige fester i Odense, og er selv i gang med at arrangere events rundt omkring i Odense.

Det lyder suuper fedt I vil åbne en nat klub.

Omkring jeres startkapital så kommer det jo hel an på hvor I finder lokaler, og hvor meget der bliver lagt I design osv på selve klubben.

omkring alkohol bevilling så er det ikke så svært at få.

og åbningstider, er vel bare 23 - 05 i weekenden (måske + torsdag)

Så skal i vælge jeres målgruppe (16+, eller 18+)

Jeg vil foreslå at I har et godt koncept hvis I vælger 16+, og ligger jer i en af storbyerne.
- Og I skal ikke regne med at I kan gå 18+ efter I har valgt 16+ fester.

(Jeg fik vidst ikke svaret på det hele, men her har I lidt)

Mathias Christoffersen

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:45

En ting der er vigtig at sige, det er for at få alkoholbevillinger, så skal i enten være uddannet i restaurationsbranchen, som tjener eller være 25 år gamle.

Som mss skriver så hold omkostningerne nede så meget som i kan, det er en branche som svinger meget.

Undersøg markedet godt og grundigt, hvad kan jeres konkurrenter? Hvor mange er der? hvilken målgrupper har de? osv.

Budget på indretning kan man ikke rigtig sige noget om, med jeres beskrivelse. For at gøre det billigt, så kunne i evt. tage kontakt til nogle leverandører af inventar i udlandet? der er der en masse penge at spare.

Hvis i på et tidspunkt tænker at hyrer artister, musiker osv. så pas på. Nogen af dem, hvis i ikke "snyder" dem, så snyder de jer. For branchen er hårdt presset.

Det var lidt fra mig, håber i kan bruge det :)

Fra Købenahvn
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:26

Hej med jer!

Ikke for at tage modet for jer - men: forget it!

Diskoteksbranchen er en benhård branche med mange "løkkejærgere" der tror at de har fundet "guldgruppen" ..

Der er to ting i indledningsvis skal være klar over omkring målgruppe:

-De unge mennesker har høj frekvens - men bruger ingen penge

-Det modne publikum bruger penge - men har lav frekvens

Og hvorfor er det at den ene målgruppe skal vælge jeres sted frem for naboens? Flere og flere natklubber bliver for tiden omdannet til klubber for det "modne" publikum, fordi der ikke er penge i "madpakkerne" . Og det er DYRT DYRT DYRT - fordi klubberne til målgruppen typisk skal være mere gennemførte og eksklusive.

Nu har jeg ikke set jeres budget - men af dem jeg har fuldt har de fleste kunne gange deres budget med faktor 3 og 4, de ting der typisk snyder er:

-Storkøkkenudstyret

-Sanitet/Toiletter/VVS generelt

-Strøm og el-arbejde

-Lyd og lysanlæg

-Varsling og sikkerhed/overvågning

-Lyd isolering

Nyeligt så jeg en ret eksklusiv klub åbnet i Slagelse - den er nu lukket knap et år efter.. Naboklager og kommunen :-(

Et andet fact er hvor meget tid i kommer til at bruge der – min erfaring er at ejer er nød til at være der – jeg er ked af at påstå det: men folk stjæler.. Hvis ikke i er der, så ryger der gratis drinks over disken og penge i egen lomme.. Så husk i skal syntes det er fedt at være på arbejde til 06 i hvert fald 3 dage om ugen.

Branchetendensen er i øvrigt at der bliver færre diskoteker fordi de ikke kan hænge sammen. De succesfulde i øjeblikket er dem der formår at udnytte deres lokaler og f.eks. køre cafe i dagtimerne og eksklusiv cocktailbar om aften – jeg kan anbefale et sted i Næstved som rollemodel for dette.

Branchen er meget prægt af brødne kar og ”orange” penge som kan gøre det svært at være konkurrencedygtig.

Hvad med husleje? Flere af de steder jeg kender ligger 60-200 tkr om måneden for lokaler med plads til 100-150 gæster.

Så alt i alt – i skal have MANGE penge i ryggen, i skal være i stand til at gøre jeres sted til noget specielt og i skal gide knokle hver nat 3-4 dage om ugen uden at score kassen og damerne.

Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 12:50

Tak for nogle gode svar. De er hermed taget til efterretning. Vi modtager meget gerne flere!

Jstrib?Forget it??

For det første du skriver at det unge publikum ikke bruger penge og det ældre publikum gør. Der er jeg ikke enig med dig. Umiddelbart skulle man tro at det ældre publikum havde bedre økonomi, og det har de også, men bruger bare pengene på noget fornuftigt hvorimod de unge bruger deres penge i byen.

Så skriver du noget med hvor meget tid vi vil komme til at bruge der og at folk stjæler. Jeg har ikke tænkt mig at ansætte folk jeg ikke kender og stoler på. Helt enkelt. Og det med at vi bliver nødt til at stå der selv - Ja selvfølgelig, en bil kører jo heller ikke sig selv. Det er jo det vi vil.

Og når jeg nu skriver at det vi ønsker at åbne er en lille bar eller natklub, så kan vi vel hurtigt blive enige om at 200.000 i husleje er lidt overdrevet ikke?

Men tak for dit svar anyway

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 17:02

Jeg tror på at hvis man finder på det "geniale" konsept, altså noget ekstremt nytænkende! Så er der muligheder alle steder, i alle brancher. Det gælder bare om at positionere sig!

Hvorfor ikke lave en bar kun ud af oppusteligt materiale, eller hvor alle glas er 3 gange så store som alle de andre steder! (dårlige ugennemtænkte idéer, but you get the point)

Go for it! Men gør jeg voldsomt interessante! Giv folk en oplevelse ud over det sædvanlige! Sørg for at folk fortæller om netop jeres bar til alle deres bekendte!

Overrask!

Vh. Morten 

Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 17:33

Ja du har ret Morten - Det er vist ret vigtigt at differentiere sig på den ene eller anden måde!

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:21

Jeg synes ikke det er helt fair at tage modet fra dem der har lysten til at starte op - specielt ikke på et cult sted som Amino.

Derfor vil jeg da godt lige komme med et lille input herfra.

Vi er leverandør af møbler, inventar og telte til netop festbranchen. Zederkof er netop startet af Jan Zederkof som selv for over 10 år siden med penge på lommen drog til Kina med ønsket om at finde møbler og inventar som kunne sælges til festbranchen. Dengang kunne man også have sagt til ham: Hvorfor pokker dog starte et firma - vi har da Ikea, Biva, Jysk og mange flere.

Men nej. Jan tog afsted. Fandt alle de møbler som EVENT branchen kan have brug for. Han fulgte sin mavefornemmelse. Samlede det hele ET sted - et smart træk og godt koncept. Fik fremdyrket en kvalitet på møblerne som TÅLER hårdt slid (som der jo er i branchen hvor folk mødes). Men prisen skulle attraktiv. Endelig 3 års garanti på alle varer.

Når jeg læser i skal starte en bar / natklub - kan i jo kigge i vores sortiment og danne jer et overblik over hvad det koster at købe en bardisk en barstol eller lysslanger.

I kan også følge os på twitter.com/zederkof hvor vi annoncerer gode tilbud.

Sidst men ikke mindst har vi altid 2. sorteringsvarer - som vi sælger til reduceret pris. Få af dem bliver vist under pallesalg på vores hjemmeside - men ellers bare ring 89121200.

Jeg kan kun sige: Hvis jeres koncept er stærkt og i har troen på det - så gå efter det !

Tilmeldt 8. Mar 10
Skrevet kl. 21:57

Tak for dit svar.

Jeg kan kun sige at jeg er enig i det du skriver. Jeg kan endvidere sige at det ikke lykkedes ham at tage modet fra os. Det er noget vi brænder for. Som jeg også skriver i starten er vi, endnu, kun 21 begge to, så det er ikke noget vi skal til lige med det samme, men jeg mener at vi ligeså godt, allerede nu, kan søge de nødvendige informationer.

Men tak for historien og informationerne. Jeg har faktisk allerede set på jeres udvalg og det ser rigtig flot ud.

Mvh. Rasmus

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)